Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanavond weer eens geprobeerd om een programma te vinden dat "gewoon" een clone van een disk maakt onder Windows (vanwege upgrade primaire HDD). Vroeger (5 jaar geleden) werkte dit altijd perfect met Drive Image van PowerQuest. Dit (versie 7, laatste voor overname door Norton) werkt echter niet meer bij mij, wellicht doordat ik XP x64 gebruik.

Maar is er anno 2008 nu echt geen (liefst gratis) progje, afgezien van Norton, dat dit kan? Dus in Windows een kopietje draaien van je bootschijf, compu uit, stekker bootschijf eruit en vanaf de nieuwe schijf opstarten.

Je zou toch zeggen als dit vroeger kon dan nu zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

check dez faq eens
onder windows durf ik er niet direct een aan te wijzen
OM FAQ

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Het probleem bij het maken van een clone van de bootschijf is het feit dat je het eigenlijk niet kan doen als de computer draait vanaf die schijf. Ik heb een tijdje geleden van schijf gewisseld, ik heb toen gebruik gemaakt van Acronis True Image. Die verandert iets op de schijf waardoor er een soort tijdelijk OS van Acronis geboot word, en die gaat alles dan kopiëren. Je kunt vanaf Windows alles instellen, dan gaat hij rebooten en clonen en na de volgende reboot ben je klaar. Het programma is helaas niet gratis, maar voor die prijs heb je wel een compleet softwarepakket waar onder andere ook handige software bij zit.

EDIT:
Dit was overigens met Windows Vista 64-bit, dus met de 64-bit XP zal het ook wel lukken.

[ Voor 7% gewijzigd door Patriot op 17-11-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even de trial van Norton Ghost 14 (huidige versie) aan het proberen en dat lijkt nog net zo te werken als Drive image 7. Wel bizar trouwens dat ze hun eigen produkt bij de overname van PQ helemaal overboord gegooid hebben, terwijl Norton destijds volgens mij het meest gebruikt werd...

Ik kan me nog iets herinneren van dat ik ooit eens een tooltje (voor hetgeen in de SP gevraagd) in de Meuktracker voorbij heb zien komen (op dat moment had ik het uiteraard net niet nodig) maar ik kan dit nergens terugvinden...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriot schreef op maandag 17 november 2008 @ 23:02:
Dit was overigens met Windows Vista 64-bit, dus met de 64-bit XP zal het ook wel lukken.
Wat een rare redenatie, XP 64-bit lijkt in de verste verte niet op Vista (64 bit or otherwise) technisch gezien. Er is dus geen enkele reden om aan te nemen dat het zou werken onder XP 64-bit als het werkt onder Vista 64-bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Werkt onder Windows XP Professional x64 Edition. Pagina 13 van het manual.

Er zijn trial versies, geen idee of die volledig zijn.

Je kunt het e.e.a. ook wegschrijven naar meerdere DVD's.

Als je MB RAID heeft kun je ook een RAID1 aanmaken en dan laten rebuilden. :) Kost niets. Wel opletten dat je de goede HD kiest om te laten rebuilden.

[ Voor 46% gewijzigd door Guardian Angel op 18-11-2008 00:28 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 00:25:
Als je MB RAID heeft kun je ook een RAID1 aanmaken en dan laten rebuilden. :)
Je bedoeld gewoon een RAID array met 1 (de te kopieren) schijf?

Dat zou wel heel simpel zijn i.d.d. En ook afdoende aangezien je doorgaans alleen clones maakt van schijven die voor hetzelfde mobo bedoeld zijn.

Gek eigenlijk dat dit op een normale controller niet mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoek op google naar dd.exe, gratis, en werkt onder alles.
Pagina: 1