Computer in elkaar zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo,

Ik wil graag een PC in elkaar zetten, die ik een aantal jaar wil kunnen gebruiken voor de zwaardere games, nu heb ik al een lijstje samengeseld wat ik wil kopen. Maar dit is de eerste keer dat ik een pc in elkaar zet. Daarom wil ik graag weten of deze combinatie wel kan, en of ik dingen vergeten ben. Ik weet ook niet of de voeding goed is. Kunnen jullie me mischien helpen. Het lijstje is nu:

Moederbord Intel DX58SO 280,85
Processor Quad 2,33Ghz Intel Core i7 920 279
Harde Schrijf 320GB ST3320820AS ATA Al in bezit
Videokaart 512MB Asus EAH4670/DI/512M 84,76
4GB Ram Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 47,33
Beeldscherm Acer X193w 19" Al in bezit
Behuizing AOpen ES45F 47,44
DVD Samsung SH-S203B 26,3

alvast bedankt!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10-2025
Moet je geen DDR3 geheugen hebben met dit moederbord?

Interpolis, glashelder!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Volgens mij moet je DDR3 hebben i.p.v DDR2, voor de rest ziet het er wel netjes uit!

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:21

Thandor

SilverStreak

Aldus het CSL beleid is dit inderdaad niet de bedoeling op GoT :o. Derhalve ga ik het topic sluiten.

Zoals in het beleid aangegeven kun je het beste de Best Buy Guides ter hand nemen. Ook kun je HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? raadplegen. Daar wordt onder andere uitleg gegeven over het zoeken naar hardware, reviews en benchmarks. Zo zijn er speciale websites die hardware testen en hier verslag van uitbrengen. Tweakers.net brengt zelf ook reviews uit en bezoekers van Tweakers.net hebben ook de mogelijkheid om hun woord te doen over iets in de product reviews :).

Al met al zijn er veel bronnen, waaronder ook de productpagina's van fabrikanten, die je kunt raadplegen om te kijken welke producten goed zijn. Zet alle gevonden informatie even op een rij en ga afwegen (prijs, features, prestaties, etc.). Het enige wat je dan nog te doen staat is het bestellen, opbouwen en tweaken van de nieuwe hardware ;).

En eens met bovenstaande heren: het moederbord heeft DDR3-SDRAM sloten (zie specs! ;)) en de processor heeft een on-die geheugencontroller die enkel met DDR3-SDRAM overweg kan. DDR2-SDRAM gaat dus niet werken :o.

[ Voor 8% gewijzigd door Thandor op 17-11-2008 17:44 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.