Toon posts:

Basic Laptop, welke te kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik ga studeren in het buitenland en wil daarvoor een laptop kopen. Ik heb zelf weinig verstand van computers. Maar wil een basic laptop waar ik documenten kan aanmaken en goed internet kan gebruiken. Ik hoef geen spelletjes te spelen of veel te dowloaden.

Het is het gebruik van word, powerpoint, excel etc. en internet om te surfen en mail te checken.

Ik wil een niet te grote laptop (ongeveer 14 inch, max 15 inch!) en ik vind het ook belangrijk dat hij er mooi uit ziet.

Ik hoop dat jullie mij wat meer informatie kunnen geven zodat ik weet waar ik op moet letten en wellicht welke merken etc goed zijn!

Groetjes Angela

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:44

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Simpel:

Bij genoeg budget zou ik zeggen: MacBook

Verder zal hier wel snel een slotje op komen. Ik ga bovenstaande keuze dan ook niet verder toelichten, maar ga maar eens meer info zoeken van een MacBook (Pro). Waarschijnlijk raak je dan ook snel overtuigd.

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:00:
Beste allemaal,

Ik ga studeren in het buitenland en wil daarvoor een laptop kopen. Ik heb zelf weinig verstand van computers. Maar wil een basic laptop waar ik documenten kan aanmaken en goed internet kan gebruiken. Ik hoef geen spelletjes te spelen of veel te dowloaden.
koop een macbook! of een thinkpad als je er mee wilt kunnen gooien, maar serieus, voor wat jij wilt is elke laptop die je nieuw koopt goed genoeg ;)

edit: haha 2 posts over macbooks tegelijk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door fotoklaasje op 16-11-2008 23:04 ]

http://www.klaasje.com

Verwijderd

Misschien handig om je goed te laten informeren over support in het buitenland of hem desnoods in het buitenland aan te schaffen, afhankelijk hoe lang je wegblijft. Veelal hanteerd men andere conditie's en type nummers in het buitenland, waar mee je rekening kan houden of je er één hier aan schaft vanwege het toetsenbord lay out of een Nederlands/Engels talig OS wil hanteren.

Verder is het belangrijkste je budget maar bij veel merken heb je voor weinig al een leuke goedkope laptop die aan jouw eisen voldoet. WiFi kan handig zijn, eigenlijk wel een vereiste en een goeie back up mogelijkheid voor je documenten, al dan niet in een USB stick of online.

Koop in ieder geval een laptop met een goeie stevige behuizing en een goeie kwaliteit scherm. Aan te raden valt om eens een winkel in te lopen en wat modellen te gaan bekijken/aanraken om wat feeling er mee te krijgen. Asus heeft leuke laptops en zijn doorgaans robuust. Verder heb je Acer, HP, Dell, beetje de meer bekende OEM's die wereldwijd wel service stations hebben. Veel merken hebben ook wel een kleurtje maar dat vind ik persoonlijk ondergschikt, zeker ten opzichte van accu duur en dergelijke :)

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-01 14:37
Als het je om internetten en wat documentjes gaat, kijk dan eens naar een Netbook.
Klein, licht en basic.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-01 11:27
volgens mij kun je prima volstaan met de goedkoopste laptop, tenzij accutijd uitmaakt.
Begin gewoon bij http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc
Of stel je nog specifieke eisen m.b.t. het verblijf in het buitenland?

PSN: djmurcielago

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Allereerst welkom op GoT. :)
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:00:
Ik hoop dat jullie mij wat meer informatie kunnen geven zodat ik weet waar ik op moet letten en wellicht welke merken etc goed zijn!
Dat zou ik wel willen geven. :) Je hebt als het goed is tijdens dat je je hebt geregistreerd in Het algemeen beleid o.a. hebt kunnen lezen dat hier op GoT wel wat eigen inzet verwachten. Verder staat in de CSL Beleid en de CSL FAQ nog wat info over dit specifieke CSL forum.

Verder is Wat is er nu anders in CSL? ook hier wel van toepassing. In het kort: in CSL worden dit soort topic niet meer toegestaan. Helemaal het punt "ik vind het ook belangrijk dat hij er mooi uit ziet" is heel moeilijk tot niet mogelijk om advies op te geven. Je zal zelf naar laptops moeten zoeken wat bij je past. Om je een duwtje in de goede richting te geven: CSL Notebook Buy Guide kan een hulpmiddel zijn bij stellen van je wensen. Ook kan je [NBBG] CSL Notebook Best Buy Guide - september 2008 doornemen. Waarbij [NBBG] Basis Notebook - september 2008 topic waarschijnlijk het dicht bij jouw wensen (die je tot nu toe hebt genoemd) liggen. Nog een laatste tip bekijk, voel en test de laptop ook in een winkel dat kan een heleboel verduidelijken. :)

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

fotoklaasje schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:04:
[...]

koop een macbook! of een thinkpad als je er mee wilt kunnen gooien, maar serieus, voor wat jij wilt is elke laptop die je nieuw koopt goed genoeg ;)

edit: haha 2 posts over macbooks tegelijk ;)
Ik heb een 14" Thinkpad T-series (T42P non-widescreen) en dat is toch nog wel best een ding om mee te zeulen hoor. In de categorie normale Windows laptops (non tablet) is het wel zo'n beetje de kleinste die er is, maar het is toch een andere klasse dan een Macbook. De laptop in een aparte tas doen gaat nog wel, maar doe je hem in een tas met nog wat boeken dan wordt het al snel te gek. Bij die Macbook zie je juist wel vaak dat mensen hem in hun gewone tas bij hun andere spullen mee dragen. Ik als die hard Microsoft adept zal nooit een Mac kopen maar als je het geen probleem vindt dat hij 'anders' werkt dan je wellicht gewend bent zou het weleens een optie kunnen zijn.

Een subnotebook is IMO leuk voor er bij maar niet voor continu gebruik. Man, na een tijdje op mijn laptop gewerkt te hebben is het al weer groot feest als ik achter mijn PC mag kruipen daarna, hoe fijn die laptop ook mag werken.

[ Voor 6% gewijzigd door fckgw op 17-11-2008 01:38 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:38

Thandor

SilverStreak

Aan de reactie van Regeneration kan ik eigenlijk niet veel toevoegen :). Aldus het CSL beleid is het eigenlijk niet de bedoeling om topics te openen met zogenaamde 'welke laptop moet ik nemen?'-vragen. Je kunt het beste gebruik maken van de NBBG's die momenteel lopen en zoekmachines zoals de search op GoT en Google :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.