Beste allemaal,
Geschiedenis
In juni 2008 had ik een topic gepost over een ruis / piep in geluid. Nu dacht ik het te hebben opgelost, maar een uur later was het er weer. Ik had er toen echt geen zin meer in, maar het irriteert me nog steeds.
Mogelijkheden
Heeft iemand nog een idee waardoor het zou kunnen komen dat ik hoge ruis door mijn speakers krijg? Als ik bijvoorbeeld de scrollbar inhoud, dan hoor ik het even veranderen. Als ik een spel opstart, wordt het erger. Als ik niets doe, is het vrij constant. Zouden de geluiden komen door het 'denken' van de processor die ze vervolgens over de boksen laat horen? Of zijn ze van de hardeschijf?
Eerder geprobeerd
Heb dus alles in de kast nu zo los mogelijk van elkaar gebonden met tyreps. Heb headset, ipod oordopjes, versterker geprobeerd. Ik heb inmiddels een gloednieuwe Sound Blaster X-Fi XtremeGamer in de computer ingebouwd, in de hoop dat het weg ging. Maar nog steeds is het daar (en ben 70 euro lichter
).
Specs:
Asus P5K, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
Corsair 4GB DDR2 (2X2GB) PC6400 800Mhz CL4 (TWIN2X4096-6400C4DHX)
Intel Core 2 Duo E8400 (S775, 2x3GHz, 6MB, 1333MHz FSB, Boxed)
OCZ StealthXtreme Voeding 500W Silent
Sparkle Geforce 8800GT 512mb DDR3
Sound Blaster X-Fi XtremeGamer
Samsung HD321KJ (320Gb)
Samsung HD753LJ (750Gb)
Ik hoop dat iemand weet waaraan het evt. zou kunnen liggen.
Geschiedenis
In juni 2008 had ik een topic gepost over een ruis / piep in geluid. Nu dacht ik het te hebben opgelost, maar een uur later was het er weer. Ik had er toen echt geen zin meer in, maar het irriteert me nog steeds.
Mogelijkheden
Heeft iemand nog een idee waardoor het zou kunnen komen dat ik hoge ruis door mijn speakers krijg? Als ik bijvoorbeeld de scrollbar inhoud, dan hoor ik het even veranderen. Als ik een spel opstart, wordt het erger. Als ik niets doe, is het vrij constant. Zouden de geluiden komen door het 'denken' van de processor die ze vervolgens over de boksen laat horen? Of zijn ze van de hardeschijf?
Eerder geprobeerd
Heb dus alles in de kast nu zo los mogelijk van elkaar gebonden met tyreps. Heb headset, ipod oordopjes, versterker geprobeerd. Ik heb inmiddels een gloednieuwe Sound Blaster X-Fi XtremeGamer in de computer ingebouwd, in de hoop dat het weg ging. Maar nog steeds is het daar (en ben 70 euro lichter
Specs:
Asus P5K, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
Corsair 4GB DDR2 (2X2GB) PC6400 800Mhz CL4 (TWIN2X4096-6400C4DHX)
Intel Core 2 Duo E8400 (S775, 2x3GHz, 6MB, 1333MHz FSB, Boxed)
OCZ StealthXtreme Voeding 500W Silent
Sparkle Geforce 8800GT 512mb DDR3
Sound Blaster X-Fi XtremeGamer
Samsung HD321KJ (320Gb)
Samsung HD753LJ (750Gb)
Ik hoop dat iemand weet waaraan het evt. zou kunnen liggen.
Zenda likes some milk every now and then..