Hello!
Ik heb sinds deze week een probleem. Ik hoor een constante ruis / piep door mijn geluid heen. Iets als; pwwwww... hehe.. Als de HDD 'nadenkt' hoor ik hoge ratel piepjes, alsof het geluid van de HDD doordringt naar de geludiskaart ofzo.
Ik had dit voorheen niet. Heb de PC nu drie weken ongeveer, mijn eerste zelf gebouwde en vraag me daarom af of ik misschien de oorzaak ben van dit probleem.
Systeem:
Antec Performance One P182 (ATX, Geen PSU, Zwart)
Asus P5K, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
Corsair 4GB DDR2 (2X2GB) PC6400 800Mhz CL4 (TWIN2X4096-6400C4DHX)
Intel Core 2 Duo E8400 (S775, 2x3GHz, 6MB, 1333MHz FSB, Boxed)
OCZ StealthXtreme Voeding 500W Silent
Sparkle Geforce 8800GT 512mb DDR3
Samsung HD321KJ (320Gb)
Ik draai hier de Ultimate versie van Windows Vista 64bit op.
Heb veel ge-googled maar kon het echt niet vinden. PC zit ook aangesloten op een geaard stopcontact, wat ik op internet las wat nog zou kunnen uitmaken. Ook heb ik zowel hoofdtelefoon als versterker geprobeerd, direct verbonden aan audio uitgang (achter & voor geprobeerd). Weet iemand waardoor de ruis / piep komt en hoe je dit kunt oplossen? Kan dit komen door een crappy geluidskaart op het moederbord?
Alvast bedankt voor de replies
Ik heb sinds deze week een probleem. Ik hoor een constante ruis / piep door mijn geluid heen. Iets als; pwwwww... hehe.. Als de HDD 'nadenkt' hoor ik hoge ratel piepjes, alsof het geluid van de HDD doordringt naar de geludiskaart ofzo.
Ik had dit voorheen niet. Heb de PC nu drie weken ongeveer, mijn eerste zelf gebouwde en vraag me daarom af of ik misschien de oorzaak ben van dit probleem.
Systeem:
Antec Performance One P182 (ATX, Geen PSU, Zwart)
Asus P5K, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
Corsair 4GB DDR2 (2X2GB) PC6400 800Mhz CL4 (TWIN2X4096-6400C4DHX)
Intel Core 2 Duo E8400 (S775, 2x3GHz, 6MB, 1333MHz FSB, Boxed)
OCZ StealthXtreme Voeding 500W Silent
Sparkle Geforce 8800GT 512mb DDR3
Samsung HD321KJ (320Gb)
Ik draai hier de Ultimate versie van Windows Vista 64bit op.
Heb veel ge-googled maar kon het echt niet vinden. PC zit ook aangesloten op een geaard stopcontact, wat ik op internet las wat nog zou kunnen uitmaken. Ook heb ik zowel hoofdtelefoon als versterker geprobeerd, direct verbonden aan audio uitgang (achter & voor geprobeerd). Weet iemand waardoor de ruis / piep komt en hoe je dit kunt oplossen? Kan dit komen door een crappy geluidskaart op het moederbord?
Alvast bedankt voor de replies
Zenda likes some milk every now and then..