Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Binnen een ander topic ben ik aan het uitvogelen hoe ik mijn computer kan inschakelen (vanuit de off stand) via internet.

Totdat ik daar een oplossing voor verkrijg, zou ik nu mijn computer op afstand telkens in standby willen zetten als ik hem niet gebruik. Ik wil hem dan dus ook weer uit standby kunnen halen.

De communicatie is perfect gergeld, als ik maar één netwerk activiteit via een andere pc trigger in remote desktop, dan start mijn pc al op. Maar dat is gelijk het probleem... Als ik via een andere pc via remote desktop in mijn pc zit, dan kan ik die in standby zetten. Dat gebeurt ook dan ook, maar vervolgens krijg ik remote desktop op die andere pc niet afgesloten zonder dat mijn pc weer uit standby vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denken, via prompt kan je binnen een netwerk ook een computer op standby zetten natuurlijk.

Kan dat ook dan met prompt via internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:42

ByteDelight

Retro computing is alive!

Zet je netwerkkaart in 'alleen door systeembeheerder uit standby halen' mode.

Dan moet je een zogenaamd 'magic packet' versturen; een datastream die benodigd is om je PC uit standby te halen.

Google maar effe naar 'magic packet'.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bverstee schreef op woensdag 26 november 2008 @ 09:44:
Zet je netwerkkaart in 'alleen door systeembeheerder uit standby halen' mode.

Dan moet je een zogenaamd 'magic packet' versturen; een datastream die benodigd is om je PC uit standby te halen.

Google maar effe naar 'magic packet'.
Tja "magic packet", als ik daar de oplossing voor had dan kon mijn computer gewoon uit en was dit topic overbodig. Maar daar ben ik dus mee bezig (zie TS). Weet inmiddels wel dat ik daar waarschijnlijk mijn router handmatig voor moet softmodden, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe.

Vanaar dat dit topic zinvol blijft. Maar je hebt misschien wel gelijk dat "magic packet" de enige optie is