Ik zit in een situatie waarin ik vanaf een andere locatie in Nederland, graag mijn PC thuis zou willen besturen.
Dit weekend dus leuk begonnen met Remote Desktop, dat nu goed draait. Wake-on-LAN was het tweede dat ik wilde realiseren, want ik wil niet dat mijn PC hele dagen aan staat. Na wat geklooi met instellingen in het BIOS, Windows en Router lukte het om lokaal via het AMD Magic Packet tooltje WoL uit te voeren.
Via internet (Wake-on-Wan) met bijvoorbeeld deze site wilt echter niet werken.
Ik dus zoeken op internet, blijkt het een algemeen vraagstuk te zijn.
Goed, honderd sites verder zou ik graag wllen evalueren hoe ver "we" nu zijn met deze issue.
Wat info over mijn persoonlijke situatie:
- Router merk US Robotics 5461
- Poort 7 en 9 staan open
- Die zou ik moeten sturen naar mijn broadcast IP, maar mijn IP eindigend met de benodigde .255 wordt niet door de router geslikt (.254 max zeker?)
- DHCP staat aan
- Bij DHCP kan de leasetijd aangepast worden, maar de max. is "maar" 7 dagen.
Dit weekend dus leuk begonnen met Remote Desktop, dat nu goed draait. Wake-on-LAN was het tweede dat ik wilde realiseren, want ik wil niet dat mijn PC hele dagen aan staat. Na wat geklooi met instellingen in het BIOS, Windows en Router lukte het om lokaal via het AMD Magic Packet tooltje WoL uit te voeren.
Via internet (Wake-on-Wan) met bijvoorbeeld deze site wilt echter niet werken.
Ik dus zoeken op internet, blijkt het een algemeen vraagstuk te zijn.
Goed, honderd sites verder zou ik graag wllen evalueren hoe ver "we" nu zijn met deze issue.
Wat info over mijn persoonlijke situatie:
- Router merk US Robotics 5461
- Poort 7 en 9 staan open
- Die zou ik moeten sturen naar mijn broadcast IP, maar mijn IP eindigend met de benodigde .255 wordt niet door de router geslikt (.254 max zeker?)
- DHCP staat aan
- Bij DHCP kan de leasetijd aangepast worden, maar de max. is "maar" 7 dagen.