[Draadloos] Netwerkkaart toch inschakelen bij defecte switch

Pagina: 1
Acties:

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb voor een vriend van mij Windows opnieuw geinstalleerd op z'n laptop. Probleem is echter dat ik de draadloze netwerkkaart (Broadcom 802.11g)niet krijg ingeschakeld, zoals hier.

Voor de herinstallatie van Windows heeft de netwerkkaart het altijd goed gedaan.

-Drivers etc. zijn (meerdere malen opnieuw) geïnstalleerd.
-Radio/Wifi niet in te schakelen via programma van broadcom.

Het probleem is dat de hardware switch (voorop de laptop) het niet meer lijkt te doen: indrukken werkt niet, ook werkt het indrukken van fn + f2 niet.

Hoe kom ik nu verder ?

[ Voor 16% gewijzigd door MuisM4t op 16-11-2008 13:29 ]

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
MuisM4t schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:18:
Ik heb voor een vriend van mij Windows opnieuw geinstalleerd op z'n laptop. Probleem is echter dat ik de draadloze netwerkkaart (Broadcom 802.11g)niet krijg ingeschakeld, zoals hier.

Voor de herinstallatie van Windows heeft de netwerkkaart het altijd goed gedaan.

-Drivers etc. zijn (meerdere malen opnieuw) geïnstalleerd.
-Radio/Wifi niet in te schakelen via programma van broadcom.

Het probleem is dat de hardware switch (voorop de laptop) het niet meer lijkt te doen: indrukken werkt niet, ook werkt het indrukken van fn + f2 niet.

Hoe kom ik nu verder ?
Lijkt mij gewoon dat je het stukje software/driver mist dat zorgt voor het inschakelen van die kaart. Als je wellicht de specs van de laptop post komen we verder ;)

Edit; switch is hier op tweakers een prima begrip hoor. Wil je het toch veranderen kan je op het handje drukken linksboven je post om een topic report te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door BastiaanN op 16-11-2008 13:27 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• MuisM4t
  • Niet online
Ik heb alle meegeleverde software geinstalleerd en later een andere driver van de broadcom site geprobeerd. Ik zal eens kijken of ik niets over het hoofd heb gezien.

specs:
Acer Travelmate 4400
-AMD 1.6 ghz processor
-512MB geheugen
-Ati X700
-Bedrade Gigabit NIC (werkt wel naar behoren)

-Broadcom 802.11g Wireless adapter

• BastiaanN
  • Niet online
Heb je die Acer Emanagement software ook geïnstalleerd? Ik meen mij te herinneren dat dat noodzakelijk is bij sommige versies om die switch te laten functioneren

• MuisM4t
  • Niet online
ik heb de acer emanager sofware al geïnstalleerd en het werkt (nog steeds) niet.

Ook zijn de opties in dat programma maar heel beperkt, er staan bijvoorbeeld geen Wireless opties in . Ik kan de netwerkkaart dus ook niet inschakelen met dat programma.

• BastiaanN
  • Niet online
Mogelijke oplossing zou zijn om de drivers te verwijderen via software (van wireless) en dan handmatig (buiten de broadcom setup om) alleen puur de drivers van de cd laten installeren.

Ik hoor overigens her en der kreten dat je Acer Launch Manager moet installeren om je hotkeys te laten werken, dus wellicht kun je dat eerst proberen :)

[ Voor 29% gewijzigd door BastiaanN op 16-11-2008 14:02 ]

Pagina: 1