[wlan] kan wlan niet inschakelen

Pagina: 1
Acties:

• 2playgames
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-06-2025
Ik heb een probleem met de Asus Z53H laptop van m'n vader. Ik krijg met geen mogelijkheid WLAN aan het werk. Het probleem is dat de 'schakelaar' (de Fn-combo waarmee je WLAN aan en uit kunt zetten) op uit staat en blijft. Als ik deze schakelknop indruk krijg ik steeds de pop-up WLAN OFF (normaal krijg je dus afwisselend ON en OFF).

Hiermee is de WLAN-functie helemaal lam. Ik heb al vanalles geprobeerd in Windows (Vista Home Premium), tot aan het opnieuw installeren van de netwerkadapter toe (een Atheros ding), maar het mag allemaal niet baten. Ik weet niet precies waar die ingebouwde schakelfunctionaliteit zit, maar ik vermoed heel diep, aangezien Windows zelf er geen blijkbaar controle over heeft.

De laptop werkt al bijna 2 jaar prima, en aan het netwerk is ook niks veranderd.

Wat kan ik doen?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Kijk eens of er niet een hardwarematige schakelaar op de laptop zit.
Dus een schuifje, knopje aan de voorkant/zijkant.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Korakal

Up up up!

Kijk eens bij je apparaatbeheer/devicemanager, of er iets met de WLAN NIC aan de hand is (geel uitroeptekentje of rood kruis).
Ik ga er niet vanuit dat de kaart in de BIOS is uitgeschakeld, als je aangeeft dat het voorheen goed gewerkt heeft. Check het wel voor de zekerheid.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Check de BIOS eens of de WLAN daar aan staat. Probeer eventueel eens een Linux live CD om te kijken of het probleem in de windows-drivers zou kunnen zitten.

Zo scherp als een voetbal!

• 2playgames
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-06-2025
Er zat inderdaad nog een schakelaar voorop.
Welke flapdrol heeft dat nou bedacht. Drie schakelaars (voorop, fn-combo en in windows) die allemaal aan moeten staan om WLAN te kunnen gebruiken. Dat is voor een leek toch niet te begrijpen, en redelijk nutteloos lijkt me 8)7

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-03 20:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ORLY? Ik heb een schakelaartje voor WLAN voorop mijn Ahtec XEL80 en ik vind het ideaal! Misschien toch maar eens goed naar de specsheet kijken als je een nieuwe laptop koopt?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

2playgames schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 14:04:
Er zat inderdaad nog een schakelaar voorop.
Welke flapdrol heeft dat nou bedacht. Drie schakelaars (voorop, fn-combo en in windows) die allemaal aan moeten staan om WLAN te kunnen gebruiken. Dat is voor een leek toch niet te begrijpen, en redelijk nutteloos lijkt me 8)7
Dat is verplicht, om het bijv. te kunnen uitschakelen in een vliegtuig (als ik me niet vergis).

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:30
Exorcist schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 14:13:
[...]

Dat is verplicht, om het bijv. te kunnen uitschakelen in een vliegtuig (als ik me niet vergis).
Je vergist je, aangezien een MacBook het bijvoorbeeld niet heeft. Ook een oudere Fujitsu Siemens heeft het bij mij niet.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Een hardwarematige switch lijkt me wel genoeg, Fn+F2 combinaties zijn (uit ervaring) nogal ingewikkeld voor een leek die ze per ongeluk uitzet...

Hier stond een dode link.

Pagina: 1