Netwerk+ADSL

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
STEL:
We hebben ADSL FAST. We hebben 1 server die staat op 1 ip van de 4 die we krijgen, de overige gebruiken we niet.
We doen een internet share programma op de server (winroute) en we hangen ook de clients aan de switch. En de server hangen we ook aan de switch.

Nou alles werkt op de clients. Maar NU
Icq, Napster, MSN, Internet Explorer en Outlook b.v. kun je allemaal ter gelijk gebruiken onder een en dezelfde poort en hetzelfde ip adres.

Maar er zijn er zijn ook programma's die dan niet werken, b.v. netmeeting.

Wie kan mij uitleggen HOE dit zit:?

EN dan klopt het dus dat je b.v. poort 5555 kan port mappen naar PC3, maar dan dus ook NIET naar PC4 b.v.

TNX

• Y0ur1
  • Niet online
De tweakers liggen te slapen:z:z:z:z:z

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Als je NAT gebruikt van Winroute, en ik neem aan dat je dat gebruikt, dan kan netmeeting problemen geven.

Kijk hier voor verdere uitleg:

www.netmeet.net/nm3_faq.asp

en daar zoeken op NAT...

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 23 februari 2001 18:58 schreef Mark_640 het volgende:
Als je NAT gebruikt van Winroute, en ik neem aan dat je dat gebruikt, dan kan netmeeting problemen geven.

Kijk hier voor verdere uitleg:

www.netmeet.net/nm3_faq.asp

en daar zoeken op NAT...
Ik heb niks van NAT in gesteld, heb er veel over gehoord, maar wat het nou precies is:?:?

Verwijderd

Als je NAT (Network Adress Translation) aanzet kun in in principe voor de buitenwereld 1 IP adres hebben maar ondertussen wel met 100 IPadressen erachter zitten. De buitenwereld ziet slecht 1 IP.
Die programma's waar jij het over hebt zijn vaak instelbaar welke poort ze benutten, je kan dan met bv. een programma als WInroute de poorten gaan mappen en dan hoef je in principe weinig ellende te hebben.

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 23 februari 2001 20:02 schreef richardc het volgende:
Als je NAT (Network Adress Translation) aanzet kun in in principe voor de buitenwereld 1 IP adres hebben maar ondertussen wel met 100 IPadressen erachter zitten. De buitenwereld ziet slecht 1 IP.
Die programma's waar jij het over hebt zijn vaak instelbaar welke poort ze benutten, je kan dan met bv. een programma als WInroute de poorten gaan mappen en dan hoef je in principe weinig ellende te hebben.
Hoe zet ik het aan bij winroute en ziet de buitenwereld nu wel dat er pc's achter mijn server zitten? En wat maakt het uit of ze dat zien?

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 23 februari 2001 20:30 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Hoe zet ik het aan bij winroute en ziet de buitenwereld nu wel dat er pc's achter mijn server zitten? En wat maakt het uit of ze dat zien?
Iedereen slaapt:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z
Althans, het lijkt zo...;)

Verwijderd

Op vrijdag 23 februari 2001 20:30 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

hmzzzz jij hebt ook nog wat te leren over winroute hehehehehe

als je de boel open zet ben je natuurlijk weer erg onveilig voor lamers en nephekkers met hun trojan horses en udp portprobes

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 24 februari 2001 00:22 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

hmzzzz jij hebt ook nog wat te leren over winroute hehehehehe

als je de boel open zet ben je natuurlijk weer erg onveilig voor lamers en nephekkers met hun trojan horses en udp portprobes
Net zat je me op icq van alles te vragen over winroute:?:?:?:?
Wie moet hier nou nog wat leren:?

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

YT-Croc, lees deze post ff door...

gathering.tweakers.net/showtopic.php/71764

Ik heb 't ook nog moeten leren.... ;)
Pagina: 1