Winroute Pro vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Mark_640

In my memory

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje over Winroute Pro...
Ik heb hier op mijn pc een kabelinternetverbinding (chello).

Nu staan er hier nog 2 andere pc's, en ik wil graag dat die ook van internet gebruik kunnen maken... Mijn pc heeft 2 NIC'jes (3Com), eentje ervan staat op dhcp, en krijgt automatisch een ip van chello (als 't werkt daaro >:)...) de andere krijgt een vast ip adres (192.168.0.1)... De andere 2 pc's in 't netwerk hebben als ip's 192.168.0.2 en 192.168.0.3 ...
Nu heb ik hiervoor met een heel simpel proxyservertje gewerkt (Proxy+), daarmee kon je eigenlijk alleen http browsen....

Nu heb ik winroute geinstalleerd, en ik kan nu op de ander 2 pc's browsen, door internet explorer in te stellen dat ie verbinding moet maken via lan en proxyserver met adres 192.168.0.1 en poort 3128....

ICQ werkt ook op de andere pc's, door 'm in te stellen als lan-verbinding, met een HTTPS proxy server met poort 3128, en Use proxy to resolve hostnames aangevinkt....

Nu wil ik ook napster kunnen gebruiken op die andere pc's.... Hier kan ik bij verbinding alleen kiezen tussen een SOCKS4 en SOCKS5 proxy server... Welke van de 2 ik ook kies, het werkt niet.... 'Can't resolve server.napster.com ' is de foutmelding... :'(

Mijn vraag is nu... kan ik wel van napster gebruik maken via winroute, of moet ik op zoek naar iets anders???

En zo ja, hoe dan??? :)

P.s. ik ben best nog een newbie op het internet sharing gebied....

Alvast b.v.d.

Groetjes, Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 17:44

sjaak

un giorno credi

Hoi,

ik heb ook winroute draaien. En heb proxy uitstaan en NAT aanstaan. Via NAT werkt alles, en je hoeft bijna niets in te stellen. Ten eerste, zet proxy uit, ga dan naar de NIC eigenschappen in de Winroute Adminstratiedingus, het icoontje met de netwerkkaartjes. Kies de eigenschappen voor de netwerkkaart waarop je internet hebt. Klik het vinkje Perform NAT on this NIC (o.i.d.) aan, en exclude this computer ook. Klik op Ok, de server staat nu goed ingesteld. Dan de clients. Ga naar de Netwerkeigenschappen, kies het TCP-IP protocol van de netwerkkaart. IP-adressen stonden al goed, Gateway moet op 192.168.0.1 staan, hostname op de hostname die je van chello hebt gekregen, domein is chello.nl in jouw geval, en dns is 192.168.0.1. Klik OK, computer moet ws opnieuw opgestart worden. Start daarna IE starten, ga naar options/opties, kies tabblad verbinding, en stel hier ergens in dat je verbinding via een lan maakt. Niets meer, proxy moet uitstaan enzo. Bij ICQ hetzelfde, verbinden via lan, geen proxyzooi instellen. Napster moet meteen werken, ook hier weer geen proxytroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Mark_640

In my memory

Topicstarter
He Micha,

bedankt.... Het werkt nu allemaal perfect... :)