Nieuwe Phenom op Nieuw moederbord gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views

• turbopinda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Goedeavond!!

Nadat ik mijn vorige AMD 3800+ had zitten overklokken en de computer bij het opnieuw opstarten nooit meer langer dan 5 seconce aan heeft willen staan (Al topic voor geopend Stroom valt uit na 5 seconde ) had ik voor mezelf de conclusie getrokken dat ik mijn moederbord gesloopt had.De computer starte op, maar voordat het beeldscherm aanging, viel de computer alweer uit...

Vandaag ben ik vrolijk naar de Informatique gegaan en heb ik een Mooie Phenom 9850 gehaald. Omdat ik eigelijk alleen maar films kijk heb ik voor deze phenom een Asus M3A-H HDMI moederbord aangeschaft...

Processor op het moederbord prikken, fan erop en ik plug de stroomkabel in, zet de voeding aan en het groene asus moederbord lampje begint vrolijk te branden. Echter als ik de powerknop indruk dan begint de fan een halve slag te draaien en houdt ie er mee op.... als ik dan weer de powerknop indruk doet de computer nix meer... pas als ik de voeding helemaal uitgezet heb en weer aan, kan ik de fan weer een halve slag laten draaien?

Is dit een voeding probleem of heb ik dingen verkeerd aangesloten?? Als voeding heb ik een super flower 500 watt en er staat op dat ie geschikt is voor P4 en AMD K8.... mijn AMD 3800 kon ik probleemloos draaien (tot het overclock verhaal)

Iemand enig idee... hoop niet dat ik het moederbord of processor nu al gesloopt heb !!!

Ik heb een video geupload http://www.vimeo.com/2245660 die zaken meer duidelijker moet maken. Ok het iets overzichtelijker te houden heb ik alle randonderdelen zoals harde schijf, cd rom en Ram geheugen , niet aangesloten...

Hoop dat iemand kan helpen :( heb net 241 euro besteed

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

doe eens gek en controleer op de site van asus welke processoren dat moederbord ondersteunt (met name tot welke wattages >_>) en hoeveel watt jouw processor trekt.

[ Voor 4% gewijzigd door Vyo op 15-11-2008 00:22 ]

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:53
Als je 3800+ een AM2 is zou je kunnen proberen of die erop werkt.

• turbopinda
Net de 3800+ x2 AM2 erin gedaan... zelfde probleem! Het systeem start gewoon niet, dus ik denk dat ik of iets verkeerd heb aangesloten of het is een voeding probleem denk ik? :S

Ja of die 3800 processor is ook kapot... maar dan zou ik het systeem toch op zijn minst moeten gaan draaien?? De fans..?

• jortjuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07-2023
probeer eens alles na te checken de kabel voor de stroom van de processor zit die er goed in?

EDIT:

Ik heb net gekeken en eigenlijk zou hij moeten werken dus mischien heb jij net pech en heb je net een kapot moederbord

[ Voor 41% gewijzigd door jortjuh op 15-11-2008 00:52 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ;)

Ook een biosflash is het proberen waard met je 3800+ mocht hij een keer booten.

Probeer eerst een CMOS clear en ga dan pas weer aan de slag met booten. Ook kaal booten, buiten de kast booten en met ander geheugen booten zou ik eerst proberen alvorens een RMA aan te vragen.

heeft het bord het eerder wel gedaan?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• turbopinda
Nee bord is net nieuw :-)

1, weet niet hoe ik een CMOS boot moet doen
2. Het systeem is nog nooit opgestart.... lijkt me sterk dat ik dan al een Bios reset moet uitvoeren?

Weet iemand hoe je er achter komt of het de voeding of je moederbord is...? Als het lampje van je moederbord groen brandt is de voeding dan gewoon ok?

P.s. als ik niet meer antwoord dan is het niet uit desintr maar dan lig ik te maffen :P

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

turbopinda schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 00:59:
1, weet niet hoe ik een CMOS boot moet doen
ikke niete snappe :? gewoon je CMOS clearen, wachten, boel aansluiten, booten
2. Het systeem is nog nooit opgestart.... lijkt me sterk dat ik dan al een Bios reset moet uitvoeren?
niet geschoten altijd mis...
Weet iemand hoe je er achter komt of het de voeding of je moederbord is...?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Als het lampje van je moederbord groen brandt is de voeding dan gewoon ok?
Hij geeft stroom, maar pak een multimeter en kijk of de 12V en 5V waarden van je voeding kloppen (gewoon in een molex proppen)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. We verwachten dat je dit doet voordat je een topic opent.

Omdat je in dit topic een aantal vragen stelt die met een klein beetje eigen moeite beantwoord kunnen worden, zoals: 'hoe doe ik een cmosclear','wat doet het lampje','hoe test ik het moederbord', gaat dit topic op slot.

Mocht je na het doornemen van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nog steeds tegen problemen aanlopen, dan kun je natuurlijk altijd een nieuw topic openen, maar houdt hierbij wel rekening met het PMG Beleid
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.