• turbopinda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Hoi tweakers!

Ik heb/had een amd x2 3800+ op een asus m2n-e moederbord draaien (draai Vista). Onlangs heb ik de bios waarden op 10% overclocken gezet (gewoon in het Asus menu kan je hiervoor kiezen).PC opstarten. Toen nog even via ASUS Update de bios willen upgraden maar bij stap 3 kreeg ik elke keer een error.... Ik op annuleren gedrukt en de PC heeft de rest van de avond prima gedraaid. Tot dat ik photoshop CS4 ging draaien en hele zware filters wilde uitvoeren .. PC liep half vast. Ik heb via startmenu gekozen voor: Opnieuw opstarten. Kreeg de medling dat o.a. grabit en msn nog openstonden en heb gekozen voor: Doorgaan met opnieuw opstarten.... het beeld werd zwart maar de computer )Power) bleef aan...

Na 10 minuten zwart beeld maar een computer die aanbleef heb ik op reset gedruk. toen gebeurde het volgende.

Geluid valt even stil. Dan gaan de ventilatoren draaien en normaal hoor je na paar seconde Piep (van de interne luidspreker) en verschijnen de eerste signalen op het beeldscherm. De situatie nu is dat de computer eerste instantie aangaat en dan voor de Piep valt ie gewoon uit...

Geen melding op het beeldscherm nix!!! Het lampje van het moederbord blijft branden (controle lampje of de voeiding aan of uit staat), dus de voeding zal het niet zijn.

Denken jullie dat ik mijn moederbord / bios of processor kapot gemaakt heb? Zal mij nie tgeheel slecht uitkomen. Een mooie dwingende reden voor een update, maar ik snap er nix van! 8)7

Suggesties zijn welkom :-)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken en aan de slag gaan.

Je kan op z'n minst eerst een CMOS clear proberen en kijken of hij dan wel weer wil booten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

En een LEDje wat misschien een Watt trekt is natuurlijk allesbehalve een goede indicatie dat je voeding in orde is.
Verder niet slim om eerst over te klokken dan daarna je bios te updaten, maar zoals Wiethoofd al zegt, een BIOS reset/CMOS clear zou best weleens uitkomst kunnen bieden.

Of jezelf gewoon lekker de moeite besparen, voorhouden dat je moederbord stuk is en gaan upgraden !!! :) Altijd leuk natuurlijk.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

mm zware filters in photoshop + overklokken + 10 minuten geen beeld

vijs je kast eens open ruik je niks verbrand ofzo :?

edit: mss kan een CMOS reset al veel hulp bieden alles weer standaard ;)

[ Voor 23% gewijzigd door pm1 op 12-11-2008 13:48 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• turbopinda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Kijk daar kan ik wat mee !!!

Ik ga het vanavond proberen!

Anders maar nieuw Mobo + Processor... Ik lees veel verhalen over het AMD mobo met de 780 chipset. Zodat je met de onboard grafische kaart prima HD materiaal kunt afspelen. Is er van deze mobo ook een Intel variant... dus met dezelfde onboard grafische chip? of stel ik nu een domme vraag aangezien het een AMD chipset is :-(

Wil misschien overstappen naar intel... of denken jullie een AMD Phenom 9850 combi mobo met 780g chipsetgeoeg is als je films in 1080p wil afsprelen.. speel eigenlijk nooit spellen. Het enige wat tegelijk moet kunnen is Internet / MSN en grabit die aan het donwloaden en uitpakken is, terwijl ik op het andere scherm zonder stotteren HD film kan kijken in Vista MCE :-)

>>>
Howto: Remove the powercord. Remove the battery. Clear Cmos. Let the battery and cmos jumper stay on for some minutes because 10sek or less does not do the trick. Let it be for 2 minutes atleast. Then place the cmos jumper to 1-2 position and put the battery back on.
>>>>

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je uitgezochte mobo+proc van AMD moet prima kunnen, je zou evt ook naar een nforce 730 chipset kunnen kijken, deze heeft de nvidia 9300 onboard en dat is wel een leuke video decoder.

Verder zou je de reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2008 er bij kunnen pakken en dan nadrukkelijker de HTPC

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

De zaken die je noemt kun je zowel op een AMD quadcore systeem als op een Intel quadcore systeem prachtig doen, HD content zelfs zonder hardware acceleratie. Of er voor Intel ook een goede IGP met HD mogelijkheden is weet ik niet, maar een goedkoop Ati kaartje uit de HD4xxx reeks is al voldoende bijvoorbeeld.

Ik kan, zelfs met mijn Q6600 op stock, makkelijk een rarretje uitpakken, met 3MB/s downloaden in Newsleecher, 7 tabs firefox open hebben staan en nog makkelijk een HD MKV'tje draaien. Ik kan me niet voorstellen dat een AMD Phenom systeem dat niet kan.
Pagina: 1