Ik heb bedacht dat er messchien een soort van wikipedia kan komen van tweakers maar dan voor computer gerlateerde zaken. Met termen en uitleg, toturials en guide's voor alle tweakers
Volgens mij is hetgeen wat jij bedoelt al eens vaker voorbijgekomen. Bijvoorbeeld in T.Net - knowledge base
Dat kan, ware het niet dat het heel veel tijd en moeite gaat kosten om dat op te zetten, in te vullen (met goede content), onderhouden en beheren 
Voor termen en uitleg kan je vaak al af met de eerste hit van Google en specifieke problemen gebruik je de search voor (van GoT). Door de vele topics zijn er zowat van elk probleem wel topics te vinden met tips, links of kant-en-klare oplossingen
Voor termen en uitleg kan je vaak al af met de eerste hit van Google en specifieke problemen gebruik je de search voor (van GoT). Door de vele topics zijn er zowat van elk probleem wel topics te vinden met tips, links of kant-en-klare oplossingen
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik zoek geregeld termen op op Wikipedia, maar dan wel de internationale.
Bijvoorbeeld termen als 'htpc', 'hsdpa', 'dvi' etc.
De Nederlandse loopt op dat gebied hopeloos achter; vaak zijn termen wel op Wikipedia.org te vinden maar niet op Wikipedia.nl.
Ik heb nog geen behoefte gehad aan een speciale technische Wiki.
Bijvoorbeeld termen als 'htpc', 'hsdpa', 'dvi' etc.
De Nederlandse loopt op dat gebied hopeloos achter; vaak zijn termen wel op Wikipedia.org te vinden maar niet op Wikipedia.nl.
Ik heb nog geen behoefte gehad aan een speciale technische Wiki.
[ Voor 19% gewijzigd door ByteDelight op 14-11-2008 15:04 ]
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
ok, bedankt, jullie hoeven niet meer te reageren hierop
Waarom niet?
Een topicstarter (lees: jij) kan een discussie aanzwengelen die in sommige gevallen wel heel lang doorgaan
Het is geen vraag en antwoord baken waar jij je vragen dumpt om beantwoord te worden. Als er geen discussie uit voortvloeit zakt het topic vanzelf wel af
Een topicstarter (lees: jij) kan een discussie aanzwengelen die in sommige gevallen wel heel lang doorgaan
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Mijn mening is dan ook dat het veel meer zin heeft om actief een bijdrage te leveren aan het al lopende project wikipedia ipv hier een eigen wiki op te zetten. Uiteindelijk heeft iedereen (ook geen tweakers) bezoekers profijt van een kloppende uitgebreide wiki pagina.
Weet je dat ik het eigenlijk best zou zien zitten om een Wiki te starten voor Gotters, waar niet alleen termen in staan maar ook tutorials en dergelijke. Alhoewel krijg je dan wel het probleem dat GoT ook een plek kan worden voor Computer-Idee leden bij wijze van spreken.
Overigens denk ik wel dat er momenteel weinig animo voor zal zijn vanuit de regulars, omdat die toch vaak best goed ervaring hebben met de Engelse taal en daarom eerder de Engelse Wikipedia erbij zouden pakken
.
Overigens denk ik wel dat er momenteel weinig animo voor zal zijn vanuit de regulars, omdat die toch vaak best goed ervaring hebben met de Engelse taal en daarom eerder de Engelse Wikipedia erbij zouden pakken
@ alex3305: als je die tutorials op zou zetten zouden de t.net/GoT FAQ's nutteloos worden. Verder zou een verklarende woordenlijst idd niet misstaan. Zo snapt een groot deel niet wat jij bedoelt als je zegt 'linux distro' of waar je op doelt met een 'live cd' of als jij graka/mobo/tobo neerzet zijn sommigen de weg al kwijt.
Je bent Tweaker of nietWiethoofd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:48:
@ alex3305: als je die tutorials op zou zetten zouden de t.net/GoT FAQ's nutteloos worden. Verder zou een verklarende woordenlijst idd niet misstaan. Zo snapt een groot deel niet wat jij bedoelt als je zegt 'linux distro' of waar je op doelt met een 'live cd' of als jij graka/mobo/tobo neerzet zijn sommigen de weg al kwijt.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Da's natuurlijk geen argument. Sterker nog, als er iets beters is dan de FAQs, laat er dan iets beters komen. Persoonlijk ben ik niet weg van de manier waarop de huidige FAQs inelkaar steken (niet inhoudelijk, maar wel vwb overzicht en gebruiksgemak).Wiethoofd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:48:
@ alex3305: als je die tutorials op zou zetten zouden de t.net/GoT FAQ's nutteloos worden.
eens.Verder zou een verklarende woordenlijst idd niet misstaan. Zo snapt een groot deel niet wat jij bedoelt als je zegt 'linux distro' of waar je op doelt met een 'live cd' of als jij graka/mobo/tobo neerzet zijn sommigen de weg al kwijt.
Al met al vind ik het echt geen slecht idee.
edit: de correcte term voor een tweakers wikipedia is natuurlijk een tweakipedia, of tweaki.
[ Voor 5% gewijzigd door Edmin op 21-11-2008 22:24 ]
Schaamteloze crosspost uit een overbodig topic van mezelf:Wiethoofd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:48:
Ik denk bovendien dat het voor T.net wenselijk is om bezoekers op de site te houden in verband met advertentie-inkomsten._WgV_ schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:08:
[...]
Het woord vaporware staat in het originele artikel ook in italic om aan te geven dat het een soort van technische term is.
Ik ben al jarenlang T.net bezoeker en voor mij zijn dit soort termen gesneden koek, maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt.
Mijn idee is om die woorden waarvan de betekenis misschien niet voor iedereen direct duidelijk is toe te voegen aan een soort tweakers.net woordenboek.
De betekenis kan dan in de pagina zelf gevoegd worden, bijvoorbeeld met een ajax mouse-over of nog simpeler eenHTML:
1 <abbr>
Misschien dat het woordenboek zelf user driven kan worden, zodat mensen zelf woorden kunnen toevoegen.
Ik ben benieuwd wat jullie van dit idee vinden.
Als het wikipedia idee van "gebruikers maken de site" wordt toegepast op een dergelijke woordenlijst (dus geen encyclopedie) hoeft het natuurlijk niet al te veel tijd te kosten.BtM909 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 14:52:
Dat kan, ware het niet dat het heel veel tijd en moeite gaat kosten om dat op te zetten, in te vullen (met goede content), onderhouden en beheren
Misschien dat er in een eerder genoemde ajax popup een link je kan staan naar de term op wikipedia nl & en en naar een search met dat woordt op GoT.
#StopBurningStuff
Ondanks dat het eerder voorbij is gekomen vind ik het een erg goed idee.
Bij het zoeken van oplossingen kom ik regelmatig nutteloze en/of brakke topics tegen. Denk t.net juist de community heeft om zoiets op een goede manier op te kunnen zetten.
Bij het zoeken van oplossingen kom ik regelmatig nutteloze en/of brakke topics tegen. Denk t.net juist de community heeft om zoiets op een goede manier op te kunnen zetten.
Pagina: 1