Reclame die afdoet aan tweakers?

Pagina: 1
Acties:

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:42

mux

99% efficient!

Topicstarter
Ik ben een beetje afgeknapt over waar tweakers zich nu weer mee heeft ingelaten (ja,ik schrijf het met opzet een beetje tendentieus). De hele achtergrond van de frontpage heeft nu 'XPERIA Sony Ericsson'-opschriften. Eerlijk gezegd vind ik dit niet passen bij een serieuze en niet op merknamen drijvende site als Tweakers. Ik verwacht advertenties die als zodanig herkenbaar zijn, met een bijschrift 'advertentie' of in duidelijke kaders die voor advertenties zijn bedoeld.

Deze advertentie pretendeert dat Tweakers geaffilieerd is met Sony Ericsson oid. Daar knap ik echt een beetje op af.

Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp waarom zoiets ook eens wordt geprobeerd, maar ik vind het persoonlijk een beetje te ver gaan en gevoelsmatig afdoen aan de professionaliteit van Tweakers.net. Wat vinden jullie hier zelf van, en wat vinden andere tweakers hiervan? Deelt iemand mijn gevoel?

offtopic:
psst, is GR hier het beste forum voor?

edit: ah, het is gerichte reclame. Doet het alleen op telefoontopics zoals http://tweakers.net/nieuw...van-friese-studenten.html?

[ Voor 8% gewijzigd door mux op 13-11-2008 21:10 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik vind het wel iets cools hebben :P Het is niet hinderlijk, het verstoort niet de content en het ziet er best geinig uit. Zolang het niet op elke pagina is kan het best imho :)

Verwijderd

Heb je een screenshot, want ik zie niets (en ik heb geen abo)?

Ik heb ook al één keer extreem merkwaardige reclame gezien op tweakers.net die totaal niet in de stijl is van tweakers.net, of wat ze normaal niet zouden toelaten. (namelijk deze)

Ik heb toen geconcludeerd dat het niet mogelijk was omdat die reclame zelfs niet eens nuttig was, spammerig. Ik heb er verder geen melding over gemaakt. Ik ken er niets van, maar ik vermoede één of andere bug of iets anders...

edit: ah, de xperia reclame is blijkbaar wél de bedoeling :) Dan had ik graag nog een screenshotje gehad, want ik zie ze niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 21:14 ]

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-02 08:05
Tsja, vindt het zelf een prima vorm van reclame..

Beter dan bewegende ad's...

@ hierboven, staat alleen op de mobile pagina's : http://tweakers.net/mobile/

prutsert

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

--WaaZaa-- schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:25:
Tsja, vindt het zelf een prima vorm van reclame..

Beter dan bewegende ad's...

@ hierboven, staat alleen op de mobile pagina's : http://tweakers.net/mobile/
Screenshot niet meer nodig :)

Ik zie het ook niet hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Hooglander1 op 13-11-2008 21:35 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-02 01:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Jouw beeld is gewoon te smal, die moet minimaal 1280 pixels zijn om het te kunnen zien ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V07fQjLbC7xSm7BaGTuQCr4w/full.png

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:03

Onbekend

...

Dit vind ik een vriendelijke reclame. (De tekst is weliswaar nauwelijks leesbaar, maar het idee is goed.)
Het heeft geen zware processor activiteit, en het zit ook niet half over de tekst heen. d:)b

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dirk schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:30:
Jouw beeld is gewoon te smal, die moet minimaal 1280 pixels zijn om het te kunnen zien ;)
[afbeelding]
Ah, dankje.

Ikzelf twijfel over deze reclame. Aan de ene kant moet het kunnen, aan de andere kant ben ik het ook wel weer eens met de argumenten van de topicstarter.

[ Voor 20% gewijzigd door Hooglander1 op 13-11-2008 21:36 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Haha, daar kan sony toch nooit mee tevreden zijn? Je ziet er werkelijk niets van. Ik heb m'n browser net breed genoeg staan voor de tweakers.net pagina.

En dan is bij mij de witte rand van het kader links uitgelijnd (omdat ik die grijze balk naar rechts gezet heb, en die indexkoppelingen afgezet, daar wordt de hele layout smaller door.

Nope, niet gezien dus, en ik vermoed met mij vele anderen ook niet. Dus dat is idd reclamesubsidie cashen zonder users te irriteren zeg :+

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-02 01:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De prijs zal wezen in verhouding tot het aantal bezoekers dat de reclame ziet hoor ;) En hier bij tweakers worden de statistieken van de venstergroottes en beeldschermresoluties prima bijgehouden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:12:
Ik heb ook al één keer extreem merkwaardige reclame gezien op tweakers.net die totaal niet in de stijl is van tweakers.net, of wat ze normaal niet zouden toelaten. (namelijk deze)

Ik heb toen geconcludeerd dat het niet mogelijk was omdat die reclame zelfs niet eens nuttig was, spammerig. Ik heb er verder geen melding over gemaakt. Ik ken er niets van, maar ik vermoede één of andere bug of iets anders...
Toch willen we het graag weten als je zoiets ziet... Want die reclame komt mij niet bekend voor, maar het gedrag zoals in jouw screenshot is voor zover ik weet niet de bedoeling met reclame's op die positie.

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik kreeg die reclame ook en dacht: daar zal wel weer iemand een topic over maken en voila, daar is'ie al. Ik vond de reclame niet storend en wel origineel. Prima als T.net hier wat geld mee binnenhaalt.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Deze campagne is ingeboekt gedurende 36 uur en eindig vrijdagnacht om 23.59 uur. De uiting is alleen te zien op /Mobile en berichten die in die categorie zijn gepubliceerd. Op de Frontpage is deze reclame dus niet te zien. Uiteraard weet de adverteerder welk percentage van onze bezoekers hun window zo heeft geschaald dat ze de uiting wel of niet zien (> 1440px).

Ik snap dat sommige bezoekers dit niet vinden kunnen, maar neem afstand van suggesties dat deze vorm van adverteren zou impliceren dat we banden hebben met de adverteerder. Anders dan dat we er een zak met geld voor krijgen, hebben wij geen banden met adverteerders. Ook vind ik het niet afdoen aan de professionaliteit, daarvoor acht ik deze variant nog te bescheiden en een stuk minder intrusive dan elke pageview een layer of interstitials en prestitials.

@ alvi: het probleem dat jij meldt is geen verkochte campagne op Tweakers.net geweest. Dat lijkt me meer een voorbeeld van een verkeerd ingeboekt formaat. Als je dergelijke dingen ziet, altijd graag meteen melden. Als het wel de bedoeling was, dan hoor je dat snel genoeg. Als het niet de bedoeling was, dan kunnen we actie ondernemen.

[ Voor 25% gewijzigd door Wilbert de Vries op 14-11-2008 09:30 ]

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 21:00
Wilbert de Vries schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:24:

@ alvi: het probleem dat jij meldt is geen verkochte campagne op Tweakers.net geweest. Dat lijkt me meer een voorbeeld van een verkeerd ingeboekt formaat. Als je dergelijke dingen ziet, altijd graag meteen melden. Als het wel de bedoeling was, dan hoor je dat snel genoeg. Als het niet de bedoeling was, dan kunnen we actie ondernemen.
[AD FP] Updating Management Skills

Verwijderd

Wilbert de Vries schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:24:

Ok

Maar ik had voor mezelf beredeneerd dat dit soort reclame gewoon niet op tweakers.net mogelijk was, daarvoor schat ik tweakers.net te hoog in. Dus Engelstalige reclame die heel de layout verneukt en alles naar beneden schuift, over één of andere louche universiteit (zoals spam)...

Dus ik dacht dat het helemaal een client side probleem was, op mijn pc dus. Eén of andere infectie. (ik ken daar niets van hoor) Maar blijkbaar is er toch nog een topic over geopend (zie post van RedHat hierboven^^) :) Zelf heb ik er ook iets over gepost herinner ik mij, maar daarna heb ik m'n bericht ge-edit. Zal het volgende keer iets langer laten staan.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:42

mux

99% efficient!

Topicstarter
Dit topic bedoelde ik niet echt als statement dat tweakers nu ultiem slecht is etc., maar meer dat als dit soort reclame vaker zou voorkomen, ik het onprofessioneel zou vinden en eigenlijk niet vind kunnen. Het is nu beperkt, het blijft (vast) zo, maar an sich vind ik het niet de meest nette reclame en vroeg me af of meer mensen zo dachten.

Wilbert de Vries: bedankt voor de uitleg, dat maakt het ook erg duidelijk en nuanceert mijn mening des te meer.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Persoonlijk vind ik deze reclame geniaal. Het is anders dan anders en staat niet op de normale reclameplekken waar reclameblindheid is.

Tegelijkertijd is deze manier van adverteren niet storend _/-\o_ (behalve dan het feit dat het een paar seconden duurde voordat ik door had dat het om reclame ging :+ :P )

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Motrax schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:01:
(behalve dan het feit dat het een paar seconden duurde voordat ik door had dat het om reclame ging :+ :P )
dat is juist precies de bedoeling, en er zit maar 1 ding op: blijven vernieuwen :P

vergelijk het maar met een soapster die met een bus pringles zwaait: tegenwoordig heet dat product placement, maar nog niet zo heel lang geleden was het sluikreclame...

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

meuk: Apple iPhone 2.2

Ik las net dit artikel en had ff een WTF momentje, iPhone nieuws met een SE achtergrond :P

Alle proemn in n drek

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 11:10
Ik vind het wel een beetje irritant, op 1680x1050 zie je het best vaak.

Maarja beter dan flash :P

[ Voor 17% gewijzigd door Makkelijk op 21-11-2008 16:16 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Die top banner van Sony die soms verschijnt werkt trouwens niet helemaal goed onder Google Chrome. Het pulldownmenu van Tweakers.net is niet uitklapbaar als die ingeklapt is en die topbanner van Sony er staat.
Ik ben een beetje afgeknapt over waar tweakers zich nu weer mee heeft ingelaten (ja,ik schrijf het met opzet een beetje tendentieus). De hele achtergrond van de frontpage heeft nu 'XPERIA Sony Ericsson'-opschrifte
Tja. Als je geen reclame wilt moet je eigenlijk een abbo nemen: Tweakers moet toch ergens geld mee verdienen. Wél vind ik dat de combinatie van al die verschillende reclamevormen (al dan niet als "experiment") in het totaal soms simpelweg niets anders aan het worden is dan raam-prostitueren door Tweakers. Van Far Cry t/m PS3 forum t/m een verdubbeling aan banners t/m achtergrond-reclame..het gaat steeds verder: stapje voor stapje..totdat je het niet eens meer in de gaten hebt hoeveel schoner Tweakers vroeger was. Ik keur de raamprostitutie deal met Sony X1 dan ook zeker af, die gaat toch echt een stapje te ver.

Kijk het is volgens mij niet zo dat Tweakers enorm in de problemen zit dat ze niets anders konden dan dat ze deze deal moesten sluiten. Toch hebben ze voor deze vorm gekozen terwijl het niet strikt noodzakelijk was. Dat vind ik jammer.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2008 17:56 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:47

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 17:35:
Die top banner van Sony die soms verschijnt werkt trouwens niet helemaal goed onder Google Chrome. Het pulldownmenu van Tweakers.net is niet uitklapbaar als die ingeklapt is en die topbanner van Sony er staat.
Dat ligt dan denk ik aan de flash plugin; welke versie flash heb je onder chrome?

Intentionally left blank

Pagina: 1