Wireless /B/G vervangen met een N kaart

Pagina: 1
Acties:

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-03 12:35
Hey,

ik heb in mijn laptop een atheros wireless B/G kaart zitten, nou wil ik deze vervangen met een intel 4965AGN kaart. ik heb mijn laptop (Acer Aspire 5610Z) open gehad en het zijn allebij mini PCI-e kaartjes en fysiek gaat dit wel passen. maar de intel kaart heeft 3 antenne connectors en de atheros maar 2, nu had ik ergens (kan dus niet meer herrineren waar :X ) gelezen dat je de intel kan gebruiken met 2 antenne's aangesloten, maar nou lees ik net dus dat het niet kan, en nog weer ergens anders dat het WEL kan maar dan heb je geen N reception :?

het gaat me eigenlijk niet eens zozeer erom dat ik dan N snelheiden heb, maar meer omdat onder linux de atheros kaart niet supper werkt, er zijn wel native drivers in de vorm van de madiwif drivers maar die ondersteunen geen ad-hoc mode (valt ook steets weg en geen wep of WPA2 ondersteuning) welke ik wel wil gebruiken in combo met mn iPhone om lekker draadloos te kenne internetten :P

ik heb de intel kaart al bestelt, waarna ik dus de tegen strijdige berichten las :>

iemand die echt weet of dit gaat werken?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
B/G gaat wel werken.

N inderdaad niet.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:24
Ja het werkt gewoon (alleen 1 & 2 aansluiten); nee je hebt dan waarschijnlijk geen N ontvangst.

/edit, spuit 11

[ Voor 9% gewijzigd door bas-r op 13-11-2008 14:53 ]

• !GN!T!ON
dat is fijn om te weten, iig geen miskoop gedaan dus :)

nog even een vraagje, zo'n extra antenna zijn die zelf enigs te maken? (zal wel niet :P )

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

!GN!T!ON schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:17:
dat is fijn om te weten, iig geen miskoop gedaan dus :)

nog even een vraagje, zo'n extra antenna zijn die zelf enigs te maken? (zal wel niet :P )
Niet echt, je kan er wel eentje aansluiten maar de andere draden zitten in je scherm verwerkt. Je krijgt die derde er dus nooit zo netjes in, waardoor het voordeel van N alweer teniet wordt gedaan.

Overigens jammer van de Atheros, deze zijn volgens mij standaard sterker qua mW dan andere kaartjes (100 mW als ik me niet vergis).

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-03 22:16
Je kunt wel je Atheros op je 2-dradige antenne aansluiten en je Intel op de 3-dradige. ;)

wh00ps niet goed gelezen

[ Voor 16% gewijzigd door alex3305 op 13-11-2008 16:17 ]

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-03 17:01

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik heb laatst mijn Intel 3945ABG vervangen door een 4956AGN, mijn laptop heeft maar 2 antenne aansluitingen maar het werkt wel, max haal je maar 130Mbps.

• !GN!T!ON
is nog altijd een hogere snelheid :P en het gaat mij ook niet om de snelheid maar om de linux ondersteuning :)

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

MaxPoweR schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:39:
Ik heb laatst mijn Intel 3945ABG vervangen door een 4956AGN, mijn laptop heeft maar 2 antenne aansluitingen maar het werkt wel, max haal je maar 130Mbps.
Voor deze Intel chipset is 130 Mbps de max. haalbare dacht ik. :>

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OH Beleid

Hier staat toch duidelijk dat netwerkzaken *NIET* in Overige Hardware gedumpt moeten worden :o

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1