Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Harddisk niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey!
Na een Format C en herinstalleren van Win XP Home, herkent het systeem mijn harddisk onder letter D niet meer....
Op mijn pc staan 4 harddisks:
- één van 120GB, die in 3 delen is ondergebracht, namelijk C(50 - G(50) - H(20)
- één van 500GB met de logische letter D
- nog één van 500GB met de letter E
- en tenslotte één buitenboord van 250GB
Tenminste, zo was dat tot voor de format C.
Na de format C echter was mijn D verdwenen. Al wat ik erover vind in Schijfbeheer is, dat alle drives "online" zijn, behalve diegene die normaal D moest zijn, daar staat bij vermeld dat die "afwijkend" is.
Nu weet ik echt niet meer hoe ik die D kan terug online krijgen....
Voor alle duidelijkheid: na de format C ontbreekt dus gewoon de letter D in mijn rijtje van harddisks als ik in mijn Verkenner ga kijken, alle andere drives hebben hun oorspronkelijke letter bewaard en zijn in Verkenner ook zichtbaar.
Weet iemand raad?
Greetz
Jive1

Verwijderd

Hey Jive1,

Regelrecht van Microsoft:

Oplossing: Om toegang te krijgen tot de gegevens op de schijf voegt u de schijf toe aan de systeemconfiguratie van de computer. U doet dit door de afwijkende schijf te importeren. (Klik met de rechtermuisknop op de schijf en klik vervolgens op Afwijkende schijven importeren.) Wanneer de schijf is geïmporteerd, zijn bestaande volumes op de afwijkende schijf zichtbaar en toegankelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Het probleem is echter dat ik die D-schijf nergens zie! Noch in Verkenner, noch in Schijfbeheer. Ttz, in Schijfbeheer zie ik dat ze er is, maar vermits ze "afwijkend" is, kan ik ze niet aanklikken om iets te doen....

Hoewel ze in mijn Bios wél herkend is, schijnt ze dus nu, na die format C en het herinstalleren van XP, niet meer herkend te worden....

Die schijf bevat mijn Flight Simulator met ca 45 GB aan sceneries, aircrcaft en allerlei Addon-proghramma's, die ik absoluut niet wil kwijtspelen.
Maar, zo heb ik gelezen, kan ik van die zgn. dynamische schijf nu geen standaard schijf maken, zonder dataverlies....
Wat moet ik nu doen? Ik kan alles op de andere schijf zetten, en dan die bewuste schijf gaan herformatteren, en dan alles terugplaatsen, maar is er geen gemakkelijker weg?
Hoe kan ik die schijf met mijn FS2004 erop van dynamisch naar standaard converteren zonder risico te lopen dat mijn gegevens verloren gaan?

Probleem......
Ik kan mijn D-drive niet zien, ik kan dus niet alles van D naar bv E kopiëren......

Ik ben een beetje radeloos.....

Greetz
Jive1

Verwijderd

Topicstarter
Hey!
Kan ik met Partition Magic iets herstellen, ik heb namelijk dat programma....

Greetz
Jive1

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:19
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:15:
Hey!
Kan ik met Partition Magic iets herstellen, ik heb namelijk dat programma....

Greetz
Jive1
Zou het niet doen.

Wat denk je ervan om alle disken even los te koppelen, behalve de disk die je 'kwijt' bent en de disk waar je OS op staat. Wellicht dat windows de nieuwe disk dan wel 'vindt'.

Verwijderd

Topicstarter
Hey!
Op Breekpunt Forum las ik een gelijkaardig geval. Iemand die ook na het herinstalleren van XP één driver kwijt was. Maar die vond hem terug nadat hij SP2 had geïnstalleerd....
Bij mij staat SP2 er al op!
Wat als ik SP3 bijplaats?
Zelf die dingen even losmaken en kijken wat dat geeft?... Nou, daar blijf ik liever af. Ik voel me daar niet zo sterk in. Als ik niets vind moet ik er wel even mee naar de winkel waar ze onlangs de andere harddisk erbij geplaatst hebben.

Degene die ik niet terug vind is een van 500GB, en de nieuw bijgeplaatste is 640GB, beide zijn ATA en van WDC, NTFS geformateerd, en met SIW krijgt de eerste location=1, en de andere location=0, terwijl er verder niets speciaals als verschillen tussen beide te zien is )
Greetz
Jive1

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hey!

Wij doen hier normaal zelf ook wat meer aan uitzoek werk als het om data recovery gaat, zetten het OS ook in de topictitel, en doen ook niet overbodig vaak de groeten onder elke post.

Greetz
alt-92

PS:

Neem een kijkje in de OM FAQ voor de oplossingen voor je probleem, en in het Windows Clients - Beleid voor wat we met de meer procedurele zaken bedoelen.

Hier gaat in ieder geval een slotje op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.