[CPU/MOBO/RAM] Correcte configuratie

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views

• Genosha
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-05 12:34
Ik wil binnen nu en een aantal weken mijn pctje upgraden van een P4 2.4Ghz HT (met 3x 256MB RAM) naar een Core2Duo 3.0Ghz en heb de volgende configuratie op 't oog:
  • MSI X48C Platinum
  • Intel Core 2 Duo E8400
  • 2x DRR3-1333 2GB
Qua RAM heb ik nog geen specifiek merk opgezocht maar deze setting past binnen de specificaties van de MSI X48C Plat. Nu heb ik alleen de vraag, kan ik dit zonder problemen draaien op Win XP Pro? Heb begrepen dat ik dan geen 4GB RAM in dual channel kan gebruiken omdat dit niet wordt ondersteund. Moet ik verplicht over op Vista of is er een ander Windows alternatief? Zal in beide gevallen nieuwe licentie moeten aanschaffen aangezien mijn XP Pro student license al lange tijd verlopen is.

Mocht ik groffe fout maken in de configuratie die ik op 't oog heb, dan hoor ik dit natuurlijk ook graag. (Heb nog niet gekeken naar dingen zoals me PCI-e kaart want dit lijkt me niet zo moeilijk).

[ Voor 0% gewijzigd door Genosha op 12-11-2008 16:52 . Reden: =/ Titel van bericht moet natuurlijk een ? bevatten... ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem PMG Beleid, HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? en Abbadon in "RAM FAQ" eens door.

Daarmee heb je eigenlijk het antwoord dat je zoekt voor wat je moet kopen en wat gaat werken.
Deze gaat in elk geval op slot, omdat het makkelijk zelf uit te zoeken is.

Dit topic is gesloten.