V&A product niet geleverd, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Hallo,

Ik heb mijn pc laten vallen een tijdje geleden, nu is de geluidskaart kapot voor de rest niets.

Nou is het al een oud bakkenbeestje, en ik wou er niet al te veel geld in steken dus ging ik op vraag en aanbod kijken of er nog een mooi geluidskaartje op stond.

Ik vond al gauw wat mooie kaartjes binnen mijn budget. Na wat heen en weer ge-emailed te hebben met een adventeerder tot een deal gekomen van 56.20 voor een Creative XFI kaart De adventeerder reageerde zo snel en netjes dat ik het zaakje wel vertrouwde, dus meteen het bedrag overgemaakt. Nog even gevraagd of ik een foto van het geheel mocht, en zelfs dat kreeg ik. In zijn laatste mailtje vertelde hij me dat hij het een week geleden maandag op de bus zou doen. Hij had de advertentie netjes op verkocht gezet, en is uiteraard nu niet meer in het systeem te zien.

Nu heb ik alleen sindsdien (9 dagen) geen bericht meer gekregen van hem, geen pakketje, helemaal niks! |:(
Ook reageert hij niet meer op mijn mailtjes, eerst duurder het meestal een halve dag voordat ik een reactie kreeg.

Nu is mijn vraag, wat kan ik hier aan doen? Ik heb via hyves de desbetreffende persoon gevonden, een ander email adres en al zijn gegevens. Hij reageert ook niet op het andere email adress

Zijn er hier mede-(te vertrouwen)-tweakers die dit misschien al eens mee gemaakt hebben?

Zoja, wat heb jij gedaan om of het product toch uiteindelijk te krijgen of je geld terug te krijgen? Is het verstandig naar de politie te gaan? Heb ik een poot om op te staan?

Hopelijk heeft iemand tips.......

I don't hate you, I nothing you

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ipazza schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:17:
In zijn laatste mailtje vertelde hij me dat hij het een week geleden maandag op de bus zou doen.
En wat zei hij er verder bij? Geen reden waarom het niet die maandag verzonden is?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:00
Heb je de recensies van de aanbieder gelezen?

• ipazza
Geen reactie meer gehad, heb af gewacht tot woensdag avond, dus al 1 dag extra gegeven. Daarna ben ik gaan mailen, gewoon normale toon, met de vraag waarom ik geen T&T code gemaild gekregen had (wat hij volgens zijn mailtjes meteen die maandag zou doen) en waarom ik nog niks binnen gekregen had. Geen reactie, vervolgens elke dag een mailtje gestuurd.

Ja in de recensies van deze aanbieder stond dat het goed business doen is met deze man, +2 gewoon normaal. Meestal trek ik daar niet te veel conclusies aan vast, het mail verkeer voordat ik het geld overgemaakt had was redelijk normaal en beleeft.

[ Voor 26% gewijzigd door ipazza op 11-11-2008 21:27 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Het lijkt me verstandig een user survey aan te maken en daarin (uiteraard netjes) verslag te doen van je ervaring met de desbetreffende gebruiker. Zie ook de reviews: Tweakers.net FAQ daarvoor.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 23:41

Ardana

Mens

Tsja, 't enige dat je kan doen, is aangifte... en 'n dure les geleerd hebben.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• ipazza
Ja, dat ben ik zeker van plan. Maar ik wil graag weten wat andere mensen gedaan hebben in dit soort gevallen.

Ik vind een negatieve review schrijven voor 56.20 euro een beetje aan de dure kant.

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:00
Dat is het nadeel van V&A op Tweakers.

Tweakers.net is geen bemiddelaar die je in zulk soort gevallen helpt.

Stuur de user een mail met een laatste kans, en dat je anders aangifte doet.
Mocht hij dan binnen redelijke tijd (wat is een redelijke tijd?) nog niet reageren > aangifte doen.

• ElayZ
  • Laatst online: 07-11-2025
Kun je niet het bedrag terug laten halen via je bank? (storneren heet dat geloof ik.)
Of kan dat alleen bij automatische incasso's...

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:02

Robtimus

me Robtimus no like you

ElayZ schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:04:
Of kan dat alleen bij automatische incasso's...
Juist.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-10-2025

HeyDude

Blijven lachen!

ThinkPadd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:44:
Stuur de user een mail met een laatste kans, en dat je anders aangifte doet.
Mocht hij dan binnen redelijke tijd (wat is een redelijke tijd?) nog niet reageren > aangifte doen.
Ik heb het zelf (met 9 andere mede Tweakers) ook mee mogen maken helaas.
Samen voor ruim 2000 euro de boot in.

Vul zsm een survey in zodat anderen dit niet mee hoeven te maken, het was in "ons" geval
verbazingwekkend hoelang de +4 bij zijn beoordeling er nog stond... Jammer.
Maar ja iemand vals beschuldigen doe je ook niet graag.

Stuur hem een laatste mail/SMS met de melding dat je aangifte gaat doen als er geen reactie volgt.
Daarna dit ook uitvoeren. Laat je niet afwimpelen op het bureau, de agent die mij hielp had zelf voor 25 euro nog aangifte gedaan zei hij zelf. Neem alles mee: email uitwisseling, telefoonnummers etc. De advertentie.

Als het meezit dan krijg je alsnog de kaart of je geld (inkeer), anders meldt het aub op het Pricewatch forum,
meerdere meldingen over dezelfde persoon levert in ieder geval een blokkade op.

In de toekomst wellicht toch paydutch.nl overwegen (intermediair), niet iedereen vind het wat
maar beter zo dan naar je geld fluiten.

NB de usernaam mag je helaas niet vermelden... wel in een DM maar niet hier

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• ipazza
Ik weet niet of mailen enigszins nut heeft, hij reageert ook niet op mijn mailtjes, vrees dat al mijn mailtjes in zijn spambox/ongewenst komt.

Naja, ik vogel het wel uit.

Thx voor de input

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt maar dan via marktplaats. Ook naar de politie voor aangifte, de desbetreffende medewerker weigerde medewerking te verlenen en piekerde er niet over mijn aangifte op te nemen. Ook niet nadat ik hem had gewezen op het wetsartikel dat stelt dat de dienst doende ambtenaar bij de politie altijd aangifte doen moet accepteren en simpelweg niet kan weigeren. Echter, degene die ik dus trof hield stuk bij voet omwille van: valt niet onder strafrecht, maar civiel recht/burgerlijk wetboek. En de politie is enkel voor de uitvoering van het strafrecht. Zodoende konden ze niks voor mij betekenen en adviseerden ze me maar een advocaat in te schakelen om iets van mijn geld terug te zien.

Heel sec bekeken is het ook een aangelegenheid tussen jou en iemand anders, dus tussen burgers onderling. Dat is de essentie van het burgerlijk wetboek/civiel recht. En veelal loont het de moeite niet om kosten te maken door een advocaat in te schakelen, zeker niet wanneer die kosten het betaalde bedrag gaan overschaduwen om überhaupt er een zaak van te maken. Ik zou dus als ik jou was aangifte doen, maar ik gok dat je eenzelfde antwoord zult horen van de politie bij jouw in de buurt. En voor een paar tientjes ga je niet bakken met tientjes betalen om een advocaat zover te krijgen voor jou een civiele procedure op te starten. Eigen rechter spelen wordt niet op prijs gesteld en resulteert in dat de politie jou meeneemt, dus ik vrees dat het zal uitmonden in een zure, dure levensles die ik zelf ook geleerd heb.

Namelijk, alles wat je koopt via via in persoon op komen halen en dan pas betalen. Is omslachtig, zeker wanneer het draait om simpele, kleine dingen, iets waar ik een geluidskaart ook onder schaar. Maar das de enige zekerheid om zodoende geen geld afgetroggeld te worden.

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-10-2025

HeyDude

Blijven lachen!

Joosie200 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:57:
[...] Echter, degene die ik dus trof hield stuk bij voet omwille van: valt niet onder strafrecht, maar civiel recht/burgerlijk wetboek. En de politie is enkel voor de uitvoering van het strafrecht. [...]
Dan heb je met een volhardende agent te maken helaas. Maar een bezoekje aan een ander bureau doet vaak wonderen, je mag je aangifte overal in Nederland doen.
Trouwens hoe meer aangiftes een persoon "verzameld" hoe eerder actie ondernomen wordt.
Al is de limiet tegenwoordig hoog gezien het toenemend aantal zaken dat zich voordoet.

Google eens op "internetoplichting" om nog meer info te vergaren, er zijn diverse sites die veel info (en ook onzin helaas) prijs geven.

Wat ook aardig is (al is het wat overdreven voor een klein bedrag) is slachtofferhulp: ze verstrekken
je informatie over wat er met je aangifte gebeurt. Mocht het tot een rechtszaak komen dan kom je dat wel te weten op die manier.

Kijk eens op het PW forum hier, daar staat een goede V&A tip post

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• ipazza
Het pakketje is nog wel aangekomen!

De desbetreffende persoon was vergeten het te melden, pakketje kwam gewoon mooi in de doos helemaal perfect aan.

Toch bedankt voor de antwoorden, misschien hebben andere mensen nog wat aan dit topic!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ipazza schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:18:
Het pakketje is nog wel aangekomen!

De desbetreffende persoon was vergeten het te melden, pakketje kwam gewoon mooi in de doos helemaal perfect aan.

Toch bedankt voor de antwoorden, misschien hebben andere mensen nog wat aan dit topic!
Wel vreemd dat er niet de moeite genomen wordt je even een berichtje terug te schrijven? Alhoewel ik zelf ook eens heb meegemaakt dat iemand ineens erg ziek werd en alsnog contact opnam (met keurige excuses) maar het blijft altijd een beetje eng als je lang geen reactie krigjt :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb zoiets ook wel es gehad. Na een paar dagen maar met een ander e-mailadres/naam een vraag gesteld ("heb je dat artikel nog te koop?") en daar kwam wel direct antwoord op. Dus ik daarna weer mailen dat ik dat was en toen had ie wel door dat ie door de mand was gevallen, dus een verhaaltje over druk, druk, druk en de volgende dag zat het pakketje bij de post :)

Kan natuurlijk gebeuren dat je het druk hebt, maar zet dan gewoon geen artikelen op V&A. Of doe 'alleen afhalen', zodat je niet naar het postkantoor hoeft e.d. Ik vind het iig genoeg reden voor negatieve feedback.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

=> SF

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:11
Voor een civiele procedure heb je geen advocaat nodig hoor.
Je mag het helemaal zelf doen. Dat is om de drempel die advocaatskosten vormen weg te halen.
Dit dacht ik tot een limiet van 2000(of was het nu 5000)euro. Voorwaarde is eigenlijk wel dat je het adres(+ naam) van deze of gene hebt zodat je "hem" voor de rechtbank kan dagen.

Vervolgens moet je voor de rechter aannemelijk maken dat jij voldaan hebt aan de voorwaarden die gesteld zijn.

Je hebt namelijk een koopovereenkomst gesloten.
Dit geeft jouw een verplichting (namelijk om te betalen)
En de verkoper heeft ook een verplichting (namelijk om te versturen)

Dus als hij niet verstuurd heeft dan kun je je geld terug eisen. Of het product alsnog krijgen.
Politie heeft hier inderdaad niets mee van doen. Die gaat namelijk over niet over civiel recht.
Dus de politie agent die je wegstuurt heeft volkomen gelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door Torched op 24-11-2008 19:05 . Reden: Kromme zinsbouw ]

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Dus iemand benadelen door diegene op te lichten is dus iets tussen 2 personen. Ik dacht dat oplichting gewoon strafbaar is.

Als ik de buurman een stomp op zijn muil geef en de buurman doet aangifte, dan zegt de politie toch ook niet: "dat is iets tussen 2 personen, valt onder civiel recht, wij kunnen niets doen"...

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:58

painkill

Pain(k)(ill)

heb ik ook meegemaakt, ik had iemand al dan niet onterecht beschuldigd van oplichting, alles wat ik had verzameld kwam op hetzelfde uit, hij zou het niet leveren.
Maar na een tijdje kwam toch alles weer goed, als ben ik er wel achter gekomen dat ik wel gelijk had dat ik niet met de aardigste persoon te wereld te maken had.

En met deze ervaring op zak heb ik iemand, die om legitieme reden 1½ niet reageerde, geen boze mail gestuurd maar netjes een mail met wat er aan de hand was. Later bleek dat zijn moeder een ernstig ongeluk had gehad, dus ik was zeer blij dat ik zo had gereageerd, als ik boos was geworden had het wel eens hard aan kunnen komen.
Dus wat ik nu altijd doe:

Alles wat van belang is van tevoren vragen, zelfs de meest domme vragen zoals: Komt het uit de winkel, zit alles erbij, zelfs de schroefjes, zijn er beschadigingen?

En ook er onder zetten dat op elke vraag waar niet op word gereageerd als een positief antwoord word beschouwd, dus dat er niks mis mee is/alles er bij zit.
(werkt al helemaal goed bij webshops, die bijna nooit al mijn vragen in 1 keer beantwoorden, hiermee meestal wel)
En zoek even op internet of er wat bekend is van deze persoon, ook zijn adres/telefoonummer moet je altijd hebben.

En niet boos gaan reageren, oplichters vinden dat geweldig, en mensen die om goede redenen niet leveren kwets je er mee.

En nog 1 laatste tip, voor alles boven een redelijk bedrag (100 euro?) gewoon zelf langs gaan, of in ieder geval opbellen, of onder rembours verzenden, ben je hoogstens het rembour bedrag kwijt :)

[ Voor 11% gewijzigd door painkill op 26-11-2008 01:29 ]

Mijn SNES verzameling!

Pagina: 1