Toon posts:

videokaart voor cod5:WoW gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 1.372 views

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag WoW geinstalleerd en loopt enorm traag op mijn pc.
ik heb 3.4Ghz met 2gb en een videokaart van NVIDIA GeForce 6500 (512 MB). Deze is wel 512mb, maar niet meer up-to-date. Hij draaide op Cod4 goed, maar cod5 is te zwaar.

Ben daarom op zoek gegaan naar een nieuwe kaart, maar kom er maar niet uit. Ik zie dat meerdere merken dezelfde technieken toepassen en dat de prijzen uiteenlopen. Heb daarom maar even gekeken op Tom's hardware, maar de kaarten die daar goed uit de bus komen zijn over de 200 euro. Dat is mij te gek.

Ik ben van plan om een goede kaart met 512mb geschikt voor WoW voor zo'n 100 euro. Aangezien ik in de buurt van Gistron woon, heb ik bij hen al op de site gekeken, maar teveel keus. Omdat ik nu al een kaart heb met 512mb en deze verouderd is, weet ik niet precies waar ik op moet letten.

iemand een suggestie voor rond de 100 euro of minder :9

Ik hoor het graag

Gr. Bobjuh

• haneev
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:37
1. Heb je AGP of PCI-E? Wil je alles op max spelen? resolutie?
2. 8600 GT (S) of 9600 GT moeten goed genoeg zijn :-)
3. 256 MB is genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
heb even gekeken via everest, en die geeft aan dat het PCI is

ik weet dat 256 genoeg is, maar is het niet verstandig om nu meteen naar 512 te gaan? zit ik anders dan niet over een paar maanden in de problemen?

gr. bobjuh

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 21:05
256 is veel te weinig. De meeste hedendaagse spellen zitten hier al boven.
Ik zou gaan kijken voor een 2e hands 8800GT of iets in die richting.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 20:19
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:21:
heb even gekeken via everest, en die geeft aan dat het PCI is

ik weet dat 256 genoeg is, maar is het niet verstandig om nu meteen naar 512 te gaan? zit ik anders dan niet over een paar maanden in de problemen?

gr. bobjuh
dat ligt hellemaal aan hoe vaak jij nieuwe game's koopt

Elke dag, week, maand, jaar??

Als je veel gamed en veel games koopt dan moet je naar het wat duurdere segment. koop je soms een spel waar van je echt heb DIE moet ik hebben kan je kijken naar een wat goedkopere kaart die dat spel ruim schoots aan kan.. dan heb je in de toekomst bij een vervolg misschien ook nog wat aan je kaart.

Indien je vaak de nieuwste games speelt ja dan moet je toch gaan kijken naar een hele snelle GPU

A Soldiers manual and a pair of boots.

• haneev
Hij zegt zijn resolutie niet, met 256MB zit je opzich wel goed, helemaal als COD4 op een 6500 blijkbaar nog speelbaar was. Ikzelf heb 8800 GTS 320MB op 1680x1050 Far Cry 2 is nog goed speelbaar ;-) Alhoewel, 512MB is nu wel welkom :P

Voor iets meer geld heb je al een 9600 GT (130 euro) dan kan je wel even vooruit.
Ook een 2e hands 8800 GT is wel een goeie.

Correct me if i'm wrong.

[ Voor 14% gewijzigd door haneev op 11-11-2008 21:28 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-04 16:32

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Bij een trage kaart maakt het toch niet veel uit of je 256mb hebt of 512mb hebt. Voor dat je videogeheugen vol zit zit jij toch al naar een powerpoint presetatie te kijken.

Wat heb je, agp of pci-e?

Ik zou kijken voor een Ati HD4850 die heb je al voor 140 euro, stuk sneller dan een 9600gt.
Je kan zoals hierboven ook wordt gezegt kijken naar een 2e hands videokaart!

[ Voor 30% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 11-11-2008 21:30 ]

• To_Tall
RedHat schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:24:
256 is veel te weinig. De meeste hedendaagse spellen zitten hier al boven.
Ik zou gaan kijken voor een 2e hands 8800GT of iets in die richting.
Kom je daarnou bij???

128 is erg weinig deze dagen ja..

maar 265 is toch wel main stream.
Wat ik hier boven ook aan geef is wanneer je een enkel type spel speelt. dan moet je kijken naar de vereisten van dat spel en dan wel boven het aanbevolen vereisten gaan zitten.
en zijn mensen die spelen al jaar en dag WoW. dat spel is sinds 2003/4 op de markt?? Die mensen hoeven echt geen 9600 GT met 512 MB geheugen ;) maar die hebben hun systeem aan gepast aan WoW..
Als spel niet meer gesopeeld wordt dan is hun systeem ook niets meer waard en kopen ze een nieuwe PC.. met de specs van het spel dat ze dan graag spelen.

Zo heb ik tot CoD2 met een Nvidea Geforce4 TI 4800 128Mb 4x AGP gespeeld.. in CoD 2 was die kaart net speel baar op 800x400 Toen over gestapt op een 7400 GT en ja.. CoD4 speel ik hier perfect op maar RA3 en CoD5 zal ik toch een andere kaart moeten kopen.. dat zijn de games die ik dan weer paar jaar speel. als ik die niets meer vind kijk ik naar een ander spel. maar dan zit ik wel weer in 2010??
In dit geval voldoet 265 en een 8800 GT ruim schoots.

Koop je vaker spellen dan kan je beter een high end kaartje kopen met 512 of meer.

Maar dit ligt natuurlijk ook aan het budget dat de TS heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door To_Tall op 11-11-2008 21:38 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Dit soort topics zijn niet gewenst, zie bovenstaande link

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
pci-e!

En nee ik koop niet veel spellen, ben gewoon fan van COD

Gr. Bob

Verwijderd

Topicstarter
Ati HD4850 voor 140? Als ik erop google zie ik ze niet voor die prijzen. Bedoel je 2ehands?

• To_Tall
Klopt maar de discussie die nu loopt over het geheugen is dan wel weer waardig ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:33:
Ati HD4850 voor 140? Als ik erop google zie ik ze niet voor die prijzen. Bedoel je 2ehands?
Zie http://tweakers.net/pricewatch

[ Voor 27% gewijzigd door To_Tall op 11-11-2008 21:37 ]

• haneev
@bobjuh:
Niet bumpen, edit-en en kijk hierna: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
voor de rest zijn dit wel een beetje je kaarten: Ati 4850, 9600 GT, 8600 GTS.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:33:
Je moet ook niet op Google kijken maar op de Tweakers.net pricewatch! (http://tweakers.net/pricewatch)
pricewatch: Peak Radeon HD 4850

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt!

zal eens ga kijken. Ik heb dus de keuze uit:
8600 GT (S)
8800 GT
9600 GT
Ati HD4850

ik zal eens op marktplaats kijken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 21:43 ]

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02-2025
eeh Marktplaats?
http://tweakers.net/aanbod/!
Bijvoorbeeld http://tweakers.net/aanbo...50-512mb-gddr3-pci-e.html
http://tweakers.net/aanbo...aats=&max_price=0&x=0&y=0

[ Voor 78% gewijzigd door -JeeDee- op 11-11-2008 21:46 . Reden: tip extra ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze bekeken en alle andere opties ook, maar vind de 2ehandsprijzen hoog liggen. Zou dan beter kunnen kijken voor een Peak Radeon HD 4850. Dat valt in dezelfde prijsklasse als 2ehands.

of zie ik iets verkeerd?

Verwijderd

NIET de 8600GT. Weet neit wat haneev dacht met het recommenden van die kaart, maar dat is dus niet de kaart die je wilt. Te weinig power, zeker voor de prijs, het is nooit echt een goede gaming kaart geweest.

Keuzes die je hebt:

1) Cheap maar powerful: HD3850.
2) Iets minder cheap, wat meer power: HD3870/9600GT/8800GT (laatste is de beste, andere twee ongeveer gelijk)
3) Nieuwe generatie, kickass en niet al te duur: HD4850.
4) Nieuwe generatie, performance: HD4870.

Overigens is 256MB meer dan genoeg. Al die mensen die het tegenovergestelde beweren: probeer het zelf uit. CoD4 MP 1680x1050, AAx4, AFx16, alles max krijg ik een gemiddelde framerate van 40-45. Zonder AA is dit rond de 70-80. (Setup: E6300 2.8Ghz, HD3850 256MB stock). Hetzelfde zag je steeds terug in de 8800GTS 320/640 reviews, ze hadden allebei zelfs in 1680x1050 dezelfde score in alle games, maar toch werd aangeraden de 640MB te nemen. Waaaarom dan? Dezelfde prijs: ok, goed, maar meerprijs (meer dan 10% extra) betalen voor niet veel meer performance? nee dank je.

(Overigens denk ik dat je WaW bedoelt? Dus niet World of Warcraft, maar Call of Duty 5: World at War? Want voor WoW heb je al een stuk minder nodig dan voor WaW..)

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02-2025
http://tweakers.net/aanbo...le-sf-px88gt512d3-hp.html
1e optie in de laatste link! 110 euro, 8800 Gt is echt ruimschoots snel genoeg voor cod5.
Zou hiervoor gaan, evt 105 bieden ofzo, maar das aan jou.
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
haha jah, verkeerd geschreven. Ik bedoel World at war

scherp gezien!!

ik zal er eens na kijken

Bedank!!!!

Verwijderd

Topicstarter
zie dat de 2ehandsprijzen allemaal zo rond de 100 liggen. Daarbij zie ik ook dat ik bij Azerty voor 147 euro een nieuwe Peak Radeon HD 4850 kan kopen.

Denk dan toch echt dat het laatste de verstandigste keuze is.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:13:
zie dat de 2ehandsprijzen allemaal zo rond de 100 liggen. Daarbij zie ik ook dat ik bij Azerty voor 147 euro een nieuwe Peak Radeon HD 4850 kan kopen.

Denk dan toch echt dat het laatste de verstandigste keuze is.
Houd er rekening mee dat je bij gebruik van een 4850 al een aardig stevige voeding in je PC moet hebben.
Ik doel dus op een degelijke A-merk voeding vanaf zo'n 450Watt waarbij je ook nog wat vrije molexen ter beschikking hebt voor de voeding van de videokaart.
Mocht je over zo'n voeding beschikken dan is er natuurlijk niets aan de hand.

Testing, one, two ...

Verwijderd

De peak is zeker wel een goeie kaart. Ik heb hem in mijn handen gehad en ook getest. Hij is opzich wel lawaaiig, maar tis gewoon een HD4850(let op, hij lijkt niet op het plaatje en is een dualslot en niet de single slot refrentie). Die is dus sneller dan de 8800GT. Denk alleen dat de CPU wel een mega bottlenek gaat worden. Weetje trouwens zeker dat het PCI-e is en niet gewoon PCI? Just asking.

Een goeie 350 Watter zou makkelijk voeldoen voor een HD4850 hoor. Ik snap niet waar dat vandaan komt. Mijn PC verbruikt onder load overclocked 250watt. Het is alleen belangrijk dat er genoeg op de 12Volt lijn zit.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 22:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal eens kijken met everest wat ik aan power watts heb

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet zo te vinden in Everest, zal morgen eens rustig kijken en eventueel de pc even openmaken.

Kwam ook deze kaart tegen:
Sweex nVi GF9600GT 512

9600 werd geadviseerd, maar geldt dat ook voor sweex?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Je "hebt 3.4GHz"? Je hebt een 3.4GHz wat? Muis receiver? Videogeheugen? Werkgeheugen?

Of toch een CPU? Zo ja, is dat een Athlon XP, Athlon 64, Athlon 64 X2, Pentium 4, Pentium D, Core 2 Duo, Core 2 Quad, Core i7? Maakt gelukkig ook niks uit qua snelheid :X :X :X

En "2gb" wat? Werkgeheugen? 2Gb lijkt me nogal weinig, dat is namelijk zo'n 256MB.

Als je het zo bekijkt wordt je topic ineens heel anders nietwaar? Daarnaast zeg je dat je 'PCI' hebt op de vraag of je een AGP of PCI-e videokaart hebt, maar PCI-e is echt heel wat anders dan PCI hoor. En ik denk niet dat die kaart van jou uberhaupt in PCI smaak te krijgen is.

Wees eens wat nauwkeuriger in je notatie alsjeblieft, los van het feit dat we zo geen advies kunnen geven lijkt het ook niet dat je zelf al te veel moeite hebt gedaan (mede doordat je niet eens suggesties aandraagt van waar je naar gezocht hebt).

Tot slot is je voeding ook iets om rekening mee te houden, een krappe 250W voeding gaat de meeste nieuwe kaarten niet lekker trekken.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie

ik heb
moederbord asus p5vdc-x
dual core 945 3.4/4mb/800
ram 2gb

Ik hoop dat je hiermee mij een advies kunt geven

• Avalaxy
Een Pentium D dus nog... Dan lijkt een snelle moderne videokaart kopen me sowieso weggegooid geld ;) Een HD4650 ofzo is meer dan voldoende, en eigenlijk al way overkill voor de rest van je pc. Een HD4850 is zeker buitenproportioneel snel in dat systeem.

Wat voor voeding heb je?

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:29:
Dat is niet zo te vinden in Everest, zal morgen eens rustig kijken en eventueel de pc even openmaken.

Kwam ook deze kaart tegen:
Sweex nVi GF9600GT 512

9600 werd geadviseerd, maar geldt dat ook voor sweex?
Geen sweex!!!

Nooit een sweex kopen :P, het is een b (eigelijk c of lager) merk.
Heb er ooit een voeding van gehad jammer genoeg, heb geluk dat mijn hardware het nog doet :P.

Gamesua heeft gelijk met de kaarten die je zou kunnen kiezen.

• Avalaxy
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:40:
[...]

Geen sweex!!!

Nooit een sweex kopen :P, het is een b (eigelijk c of lager) merk.
Heb er ooit een voeding van gehad jammer genoeg, heb geluk dat mijn hardware het nog doet :P.

Gamesua heeft gelijk met de kaarten die je zou kunnen kiezen.
Voeding =! videokaart. Ik weet niet precies wat Sweex doet, maar het zou zo kunnen dat het reference designs zijn, hetzelfde spul als wat op je Asus bordje zit :P

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Hehe, je weet maar nooit Sweex kan ineens zijn leven hebben verbetert.

Ik heb het niet zo op Sweex, maar het kan dus inderdaad zijn dat hun videokaarten goed zijn.

Verwijderd

Avalaxy schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:39:
Een Pentium D dus nog... Dan lijkt een snelle moderne videokaart kopen me sowieso weggegooid geld ;) Een HD4650 ofzo is meer dan voldoende, en eigenlijk al way overkill voor de rest van je pc. Een HD4850 is zeker buitenproportioneel snel in dat systeem.

Wat voor voeding heb je?
Nu ondersteund CoD wel dual core, dat verzacht het leed dat pentium 4 heet dan weer iets. Denk dat een HD4850 ondanks de bottlenek toch wel de beste keus is. Dan kan er ook nog wat AA aangezet worden.

Voeding, zul je je kast moeten open maken en alles wat op de stikker staat hier neer zetten :).

Ik lees net dat het p5vdc-x mobo idd een PCi-e slot heeft. Maar tis een VIA chipset en die geeft dus maar 4 lanes. Imho, alle kaarten die je daar instopt zijn weg gegooid geld. Verder hebben pci-e 2.0 kaarten nog wel eens problemen met de VIA chipsets omdat die zich niet aan de regels houden. Imho, tijd voor een totale binnenwerk upgrade. Wat voor geheugen is het DDR of DDR2 en hoesnel? Haal een AMD 4600+ met een M3A (770 chipset), 2GB geheugen en een goeie videokaart. Dan ben je onder de 300 kwijt en ben je veel veel sneller.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 23:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoezo is het weggefooid geld dan? komt de kaart niet tot zijn recht op dit moederbord?
het geheugen is ddr2

wat bedoel je trouwens met AA? ik ken de afkorting niet

gr.bobjuh

Verwijderd

Op de eerste plaats zien we je dan straks mogelijk terug met: Mijn nieuwe kaart werkt niet! Verder is 4 lanes pci-e (1.X) maar de helft van de snelheid die agp 8x levert. De meeste kaarten hebben toch meer dan 8 lanes pcie-e nodig om geen prestatie in te leveren. De kaart komt dus niet tot zijn recht.

DDR2, maar hoe snel?

AA= Anti Aliancing aliasing = Haalt de karteltjes van je 3D af.

Edit: Verbeterd. Daarom gebruik ik ook altijd de afkorting. Stom woord! :( :X

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 00:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een hoop te onderzoeken!

ik ga me best doen !!

bedankt voor de moeite en laat van me horen

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:47:
Op de eerste plaats zien we je dan straks mogelijk terug met: Mijn nieuwe kaart werkt niet! Verder is 4 lanes pci-e (1.X) maar de helft van de snelheid die agp 8x levert. De meeste kaarten hebben toch meer dan 8 lanes pcie-e nodig om geen prestatie in te leveren. De kaart komt dus niet tot zijn recht.

DDR2, maar hoe snel?

AA= Anti Aliancing = Haalt de karteltjes van je 3D af.
Anti-aliasing ;) bron

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

De vraag die je stelt is met wat zoek en leeswerk van jouw kant ook prima door jezelf te beantwoorden. Bekijk de Pricewatch even en lees van de kaarten die binnen je budget vallen wat reviews. Dan moet dit prima lukken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.