Internet verbinding weg na exact 6 uur.

Pagina: 1
Acties:

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Sinds mijn ISP me heeft doorgeschoven naar een ander (zelfde netwerk, BBned) ben ik exact 6 uur na startup van mijn modem mijn verbinding kwijt. Ik heb gezien dat de modem (een speedtouch 546, fw 6.1.0.5) dan zijn default gateway kwijt is. Door via telnet 'dhcp client ifrenew intf=Internet' in te voeren kan ik dit ook forceren. In de eventlog staat dan:
DHCC intf Internet renews lease ip-address a.b.c.d
DHCC IP address a.b.c.d (0.0.0.0) set on intf Internet: ok.
DHCC lease ip-address a.b.c.d bound to intf Internet
GRP Default destination is not routed anymore via gateway a.b.e.f

Aangezien een dhcp renew hetzelfde effect heeft vermoed ik dat de leasetijd na 6 uur verloopt, en de modem bij een automatische renew ook zijn gateway kwijtraakt. Verder heb ik ondekt dat ik (buiten een soft- of hardwarematige reset) de boel weer in de lucht krijg met
dhcp client ifdetach intf=Internet
dhcp client ifattach intf=Internet
In de eventlog kun je zien dat hij dan via dhcp weer een ipadres (en gateway) krijgt. Blijkbaar werkt een 'koude' dhcp aanvraag wel, en een 'warme' niet.

Heeft iemand enig idee wat hieraan te doen is?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Je ISP bellen en ze het probleem laten oplossen?

Vicariously I live while the whole world dies

• Mijzelf
  • Niet online
Helaas. Ik heb een 'niet ondersteund' modem. Waarmee het automatisch mijn probleem is geworden. Natuurlijk kan ik een modem kopen die wel ondersteund word, maar dat is niet mijn favoriete oplossing.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 17:24

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Mijzelf schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:27:
Helaas. Ik heb een 'niet ondersteund' modem. Waarmee het automatisch mijn probleem is geworden. Natuurlijk kan ik een modem kopen die wel ondersteund word, maar dat is niet mijn favoriete oplossing.
Je geeft aan dat je ISP je heeft doorgeschoven, dan mogen ze ook je problemen oplossen lijkt me en niet aankomen van 'dat is ons modem niet'.

Misschien dat je met je met een positieve insteek kan verzoeken om een ander modem. Koop desnoods een modem wat ze ondersteunen van internet.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Mijzelf
  • Niet online
Dat zijn toch geen 'Tweaker waardige' oplossingen? Dit modem werkt prima, er is waarschijnlijk alleen een probleem met een instelling, ergens. Uit deze thread blijkt dat het probleem misschien al verholpen is door de fabrieksinstellingen terug te zetten. Maar dan weet ik nog niet waar het nou aan lag. (Misschien door de settings voor en na de reset te vergelijken).

Overigens is dit modem ook niet door mijn vorige ISP geleverd (hij komt van een rommelmarkt), dus *hoeft* mijn huidige ISP het ook niet te ondersteunen.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En als je tegen je ISP zegt dat je het standaard modem gebruikt en alles wat zij zeggen vertaald naar je eigen modem. Misschien kom je dan een heel eind. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Hooglander1 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 00:12:
En als je tegen je ISP zegt dat je het standaard modem gebruikt en alles wat zij zeggen vertaald naar je eigen modem. Misschien kom je dan een heel eind. :)
:/

Dat zien ze namelijk zo. En ik zou me heel klein voelen als ik lieg en ze achterhalen de waarheid. Omdat ik er zo'n hekel aan heb laat ik het wel na. Beetje lame reactie, alhoewel ik hem wél ergens begrijp.

Dus accepteer het of koop toch maar die modem zou ik zeggen.
Deze settings zitten achter je modem en daar kun jij niet bij.

Morele kwestie :) >:)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 07:19

lordsnow

I know nothing

Heb je in de router UI niet ergens een optie "Automatic reconnect on disconnect"?
Wie is je ISP, en wat voor 'n type verbinding is ingesteld in de ST (1384 bridged, PPPoE, PPPoA, ...)?

Een soortgelijk probleem?:
http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/918368.html

[ Voor 21% gewijzigd door lordsnow op 12-11-2008 18:28 ]

• Mijzelf
  • Niet online
Heb je in de router UI niet ergens een optie "Automatic reconnect on disconnect"?
Nee.
Wie is je ISP, en wat voor 'n type verbinding is ingesteld in de ST (1384 bridged, PPPoE, PPPoA, ...)?
InterNLnet, ETHoA. Dezelfde verbinding heette in een Copperjet '1384 bridged routed'
Een soortgelijk probleem?:
Ik *denk* het niet. Dit gaat over PPP problematiek, en ik gebruik geen PPP, en ik vind nergens dat het op exacte intervallen gebeurd.

Ik heb het probleem gedeeltelijk opgelost door op mijn NAS een scriptje te draaien die om de 5,5 uur een telnetverbinding naar de modem opzet en een dhcp client ifdetach/ifattach cyclus uitvoert. Dit werkt, alleen zijn wel alle verbindingen die op dat moment bestonden verbroken.
Pagina: 1