Sinds mijn ISP me heeft doorgeschoven naar een ander (zelfde netwerk, BBned) ben ik exact 6 uur na startup van mijn modem mijn verbinding kwijt. Ik heb gezien dat de modem (een speedtouch 546, fw 6.1.0.5) dan zijn default gateway kwijt is. Door via telnet 'dhcp client ifrenew intf=Internet' in te voeren kan ik dit ook forceren. In de eventlog staat dan:
DHCC intf Internet renews lease ip-address a.b.c.d
DHCC IP address a.b.c.d (0.0.0.0) set on intf Internet: ok.
DHCC lease ip-address a.b.c.d bound to intf Internet
GRP Default destination is not routed anymore via gateway a.b.e.f
Aangezien een dhcp renew hetzelfde effect heeft vermoed ik dat de leasetijd na 6 uur verloopt, en de modem bij een automatische renew ook zijn gateway kwijtraakt. Verder heb ik ondekt dat ik (buiten een soft- of hardwarematige reset) de boel weer in de lucht krijg met
dhcp client ifdetach intf=Internet
dhcp client ifattach intf=Internet
In de eventlog kun je zien dat hij dan via dhcp weer een ipadres (en gateway) krijgt. Blijkbaar werkt een 'koude' dhcp aanvraag wel, en een 'warme' niet.
Heeft iemand enig idee wat hieraan te doen is?
DHCC intf Internet renews lease ip-address a.b.c.d
DHCC IP address a.b.c.d (0.0.0.0) set on intf Internet: ok.
DHCC lease ip-address a.b.c.d bound to intf Internet
GRP Default destination is not routed anymore via gateway a.b.e.f
Aangezien een dhcp renew hetzelfde effect heeft vermoed ik dat de leasetijd na 6 uur verloopt, en de modem bij een automatische renew ook zijn gateway kwijtraakt. Verder heb ik ondekt dat ik (buiten een soft- of hardwarematige reset) de boel weer in de lucht krijg met
dhcp client ifdetach intf=Internet
dhcp client ifattach intf=Internet
In de eventlog kun je zien dat hij dan via dhcp weer een ipadres (en gateway) krijgt. Blijkbaar werkt een 'koude' dhcp aanvraag wel, en een 'warme' niet.
Heeft iemand enig idee wat hieraan te doen is?