Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Forumsoftware geeft geen melding als je titel te lang is

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
De forumsoftware geeft geen melding als je titel te lang is:

Zie Amber Alert maakt een ontoelaatbare inbreuk op de privacy va

"Amber Alert maakt een ontoelaatbare inbreuk op de privacy va"

ps. kan 'va' weggehaald worden?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Het zou je toch op moeten vallen dat je niet door kan typen in het tekstveld voor de titel?

Intentionally left blank

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

..en dat is toch ook feedback? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ja, maar je kan hem niet zelf meer aanpassen :+

Ook is het zo dat je wel een redelijk lange titel er in kan typen/plakken maar je pas merkt dat je titel te lang is op het moment dat je je topic al gesubmit hebt. Een regeltje dat je een maximum aantal tekens als topictitel kunt doen is niet mis, of op z'n minst een melding als hij te lang is, of hem in het veld al afkappen zodra je te veel tekens er in wilt proppen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wiethoofd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:13:
[...]

Als je het topic nog aan 't maken bent wel... en je ziet meteen dat de titel niet past ( = 'feedback' want je cursor wil niet verder en er verschijnen geen nieuwe tekens meer tijdens het typen)... 1 + 1 = 2...

Ook is het zo dat je wel een redelijk lange titel er in kan typen/plakken maar je pas merkt dat je titel te lang is op het moment dat je je topic al gesubmit hebt. Een regeltje dat je een maximum aantal tekens als topictitel kunt doen is niet mis, of op z'n minst een melding als hij te lang is, of hem in het veld al afkappen zodra je te veel tekens er in wilt proppen.
Hoezo afkappen? Hoezo 'te lang'? De textbox is gewoon beperkt in lengte en verder dan dat kom je niet (tenzij je gaat zitten rommelen uiteraard met tooltjes/plugins/addons etc.) Klik eens op "nieuw topic" en probeer daar eens gewoon een huge-ass titel in te voeren?

[ Voor 68% gewijzigd door RobIII op 11-11-2008 14:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gelukkig maar, en gelukkig is er ook een topic report functie :)
Ook is het zo dat je wel een redelijk lange titel er in kan typen/plakken maar je pas merkt dat je titel te lang is op het moment dat je je topic al gesubmit hebt.
Je kijkt toch wat je gaat posten? Je ziet dan dat het niet volledig erin staat :?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

RobIII schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:15:
Klik eens op "nieuw topic" en probeer daar eens gewoon een huge-ass titel in te voeren?
I did: resultaat: abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890blablablablablablablabla kan ik er in kwijt (60 tekens) en daarna wil hij niet verder, is idd feedback, maar wat van copy/paste met bijvoorbeeld 65 tekens?
Erkens schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:17:
Je kijkt toch wat je gaat posten? Je ziet dan dat het niet volledig erin staat :?
Als jij gewoon copy/paste doet vanuit je kladblokje waar je eerst aan het typen was, vervolgens op Verzend drukt zie je niet dat je titel eventueel afgekapt wordt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wiethoofd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:22:
maar wat van copy/paste met bijvoorbeeld 65 tekens?
Probeer het dan eens gewoon? Het valt je niet op dat er dan 5 tekens afgekapt worden? Dat de titel er niet volledig staat?
Als jij gewoon copy/paste doet vanuit je kladblokje waar je eerst aan het typen was, vervolgens op Verzend drukt zie je niet dat je titel eventueel afgekapt wordt.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. (Rich Cook)
Even checken voor je op verzenden drukt is geen moeite en hoewel er vast allerlei technisch vernuftige handigheidjes te bouwen zijn hiervoor kan het ook geen kwaad om gewoon even je grijze massa eens te gebruiken.

[ Voor 59% gewijzigd door RobIII op 11-11-2008 14:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 15:24

ThunderNet

Flits!

Maar notepad bied geen titelfunctie? Dit valt mij inziens gewoon onder het controleren van je post/topic voordat je hem plaatst.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Als je dat niet ziet dan kijk je waarschijnlijk ook niet ;)

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10 11:44

ikbenwouter

! w t R

Als je een titel paste dan zie je toch gewoon het einde van de titel wat dan dus mist. Waar sommige mensen moeilijk over doen 8)7

........................................................................................................................................................

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik vind de TS wel een goed punt hebben eigenlijk. We staan zegmaar niet avers tegen mensen die goed nadenken over een topicstart. En dat gaat bij grote posts makkelijker in een 'echte' tekstverwerker, of in kladblok. En dan ga je dus copypasten.

OTOH, het is minder gebruiksvriendelijk om tijdens het typen niet aan te duiden hoe lang een topictitel mag zijn. Dan wordt het zo trial & error om de juiste lengte te vinden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
F_J_K schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:31:
OTOH, het is minder gebruiksvriendelijk om tijdens het typen niet aan te duiden hoe lang een topictitel mag zijn. Dan wordt het zo trial & error om de juiste lengte te vinden.
Het is IMHO ook gewoon gezond verstand dat een topictitel geen "3 alinea's" hoeft te beslaan; 60 tekens vind ik al behoorlijk en voor die énkele keer dat je er als topicstarter tegen aan loopt... tja...
Maar goed, het is aan de devvers om hier (eventueel) iets mee te doen; persoonlijk zou ik er geen tijd in steken. Er zijn belangrijkere dingen.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 11-11-2008 14:33 ]

Over mij

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 17:10

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ja, je mag best gezond verstand gebruiken, maar we zijn allemaal mensen, en we maken allemaal wel eens foutjes, en we vergeten allemaal wel eens te controleren of we de titel goed geplakt hebben. Het belangrijkste is het feit dat het mensen tijd scheelt als deze relatief simpele wijziging is ingebouwd; modjes hoeven geen titels meer aan te passen die om deze reden incompleet zijn, en anderen zien in 1 oogopslag of hun titel past of niet.

Ik mis de controle voor hoeveel tekens ik nog heb af en toe ook wel, ook als je een titel aan het typen bent. Je hebt namelijk geen idee hoe lang je hem nog kunt maken. Dus als je titel op een gegeven moment te lang wordt moet je eerst weer uit het midden tekens weghalen of inkorten, en vervolgens weer naar het eind gaan om weer verder te typen. Best omslachtig, en dat is best wel gebruikersvriendelijker te maken denk ik. ;)

Ik kan me overigens best voorstellen dat bepaalde mensen het gezeik vinden, maar met de copy-pasters kan ik me in dit geval beter plaatsen.

[ Voor 13% gewijzigd door --MeAngry-- op 11-11-2008 14:42 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
En een keyup (of keypress? je snapt iig wat ik bedoel :+) event er aan hangen die de lengte checkt en als die gelijk is aan maxlength dan een alert box geven?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Irritante pop-ups :(

Als er dan een 'oplossing' moet komen, dan een counter die aan geeft 'xx tekens over' zoals je op wel meer fora ziet. Overigens meestal bij het reactieveld, niet bij de titel.

Maar imho is dit puur een user-error, die geen technische oplossing behoeft.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

* crisp agrees met de laatste poster; je moet niet alles technisch willen afvangen...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.