IM programma (MSN alternatief) met webcam ondersteuning?

Pagina: 1
Acties:

• HeEvert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-10-2025
Sinds vandaag ook een gelukkige eigenaar van een alu MacBook 2.0 en ook ik vind de multifinger besturing een verademing _/-\o_

Weet iemand trouwens nog een goede messenger met webcam ondersteuning?? Heb al gezocht maar kwam niet veel soeps (bestaande messengers) tegen.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:45
Adium?

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-02 16:04
HeEvert schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 01:31:
Sinds vandaag ook een gelukkige eigenaar van een alu MacBook 2.0 en ook ik vind de multifinger besturing een verademing _/-\o_

Weet iemand trouwens nog een goede messenger met webcam ondersteuning?? Heb al gezocht maar kwam niet veel soeps (bestaande messengers) tegen.
aMSN is volgens mij een van de weinige die AV support heeft

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:57

rammes

koekebakker 1e klas

Tales schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 07:43:
[...]

aMSN is volgens mij een van de weinige die AV support heeft
MS heeft toch ook een mac versie? werkt die niet met de cam?

Ik zou het doen!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 13:34
rammes schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 07:56:
[...]

MS heeft toch ook een mac versie? werkt die niet met de cam?
Nopes. Helaas niet. Nu is de Mac versie van MSN sowieso niet al te best. Zo verschijnt er regelmatig een dubbele lijst contacten en verdwijnen groepen als ik inlog op de versie voor Windows. Niet al te compatible dus.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:08
Deze berichten zijn afgesplitst van het [MacBook] Ervaringen & Discussie - deel 13. HeEvert, je vraag sloeg niet specifiek op de MacBook en moet daarom in ASD :). Overigens of je nu in een ervaringen topic post of in eigen topic: wat had je zelf al gevonden?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 10:57

r0b

Adium inderdaad. Werkt heerlijk.
iChat kon ook MSN aan meen ik, maar Adium is stukken logischer / uitgebreider. :)

[ Voor 20% gewijzigd door r0b op 11-11-2008 08:59 ]

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik dacht dat Adium geen webcame ondersteuning had...
Skype en iChat (met een MobileMe- of AOL-account) in ieder geval wel :)

Verwijderd

zelf gebruik ik nu aMSN, ik heb Adium gebruikt maar gebruik liever een IM programma wat zoveel mogelijk lijkt op windows live messenger.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Adium en Messenger for Mac hebben geen webcam ondersteuning, voor zover ik weet kan je als je webcam ondersteuning wil alleen gebruik maken van aMSN en Mercury Messenger. :)

Overigens kan iChat alleen op MSN komen d.m.v. Jabber, en ook daar zit geen webcamondersteuning voor MSN in. Wel is het zo dat als alles goed gaat er begin volgend jaar een nieuwe Messenger for Mac uitkomt met webcamondersteuning.

[ Voor 41% gewijzigd door Frietsaus op 11-11-2008 10:28 ]

• rhoolwerf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-02 19:52
Als je het echt uitgebreid wilt hebben: Wikipedia: Comparison of instant messaging clients
Complete lijst met clients en de bijbehorende OS's waar het onder werkt, tevens een lijst per client welke messenger protocollen het ondersteunt, en óók nog een lijst met of het video e.d. ondersteunt of niet.

Kost ff zoeken, maar er moet wel wat tussen zitten? :)

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07-2025
Adium heeft idd geen webcamsupport(libpurple enz) , dus als je wilt gaan cammen kan je best even aMsn starten :)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Voor MSN met webcamsupport zijn er 2 opties: aMSN en Mercury Messenger. aMSN is daarvan de snelste (lees: minst trage). Persoonlijk vind ik aMSN voor dagelijks gebruik echter nog steeds te traag. Ik gebruik dus ook Adium. Mocht ik per se via MSN met webcam support moeten werken (gebeurt zelden), pak ik aMSN. Voor webcam verwijs ik mensen doorgaans door naar Skype ;)

Launching containers into space

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Google talk, op OSX is video mogelijk in de webinterface.

(en wanneer maakt libpurple nu eindelijk de al jaren staande belofte waar om voice/video mogelijk te maken! alleen bij jabber is al goed genoeg!)

It sounds like it could be either bad hardware or software

• dennisje182
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-01 14:53
Eigenlijk vreemd dat Adium geen webcam ondersteuning heeft, aangezien meeste gebruikers mac-gebruikers zijn en die allemaal wel zo'n iSight dingetje hebben. Die willen ze dan natuurlijk ook gebruiken. Iemand enig idee of Adium ooit van plan is dit te ondersteunen?

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11-2025
Er zijn al een tijdje plannen om dit te ondersteunen en er wordt ook al aan gewerkt (het bestaat al in alpha/bétà-vorm). Maar het is niet zo evident omdat ze de libraries moeten kunnen implementeren en microsoft daar weinig documentatie over levert.

[ Voor 43% gewijzigd door Zero Grav op 13-11-2008 13:57 ]

Verwijderd

Zero Grav schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:57:
Er zijn al een tijdje plannen om dit te ondersteunen en er wordt ook al aan gewerkt (het bestaat al in alpha/bétà-vorm). Maar het is niet zo evident omdat ze de libraries moeten kunnen implementeren en microsoft daar weinig documentatie over levert.
Wel is er als alternatief MeBeam . Werkt ook prima maar is niet in het chatvenster.

• HeEvert
Ik heb nu ook Adium draaien, werkt perfect, alleen idd geen webcam ondersteuning, dit was eerst wel mogelijk icm skype dmv een plug-in, alleen sinds de recentste versie is dit niet meer mogelijk. Raar.

[ Voor 8% gewijzigd door HeEvert op 13-11-2008 18:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:31:
[...]

Wel is er als alternatief MeBeam . Werkt ook prima maar is niet in het chatvenster.
Dat is via het Web... er is dus nog niet een echte oplossing voor adium met cam. :| Maar bij mij werkte Amsn heel goed als ik de cam gebruikte.. ;)

• limboroger
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-02 20:25
Voice (en video) pas in Adium 2.0

Wanneer dat ooit is, tja..

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb aMsn eventjes installed maar die is wel erg langzaam... Is er een alternatief dat sneller is?

aMsn is overigens ook erg onoverzichtelijk. Bij windows live messenger verwijderde ik altijd met een plug-in de reclame en zag het er allemaal heel rustig uit.

Verwijderd

jpboere schreef op donderdag 20 november 2008 @ 23:57:
Ik heb aMsn eventjes installed maar die is wel erg langzaam... Is er een alternatief dat sneller is?

aMsn is overigens ook erg onoverzichtelijk. Bij windows live messenger verwijderde ik altijd met een plug-in de reclame en zag het er allemaal heel rustig uit.
Mercury messenger.... Zelf geen ervaring mee, maar wel cam support. Je kan de voorkeuren op Amsn wel aanpassen zodat het overzichtelijker is. En skins veranderen. Ik heb ook verder geen trage ervaring met Amsn gehad.. :?

• HeEvert
Ik krijg trouwens met Adium af en toe van die spam.... voeg me toe blablabla..... check dit voor de nieuwste horloges..... vet irritant, hebben hier meer mensen last van?

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
Ik zag daarvoor op MacFreak een berichtje over een plugin voorbij komen; http://leopard.macfreak.n...c.cgi?forum=18&topic=3611. Plugin; http://adiumxtras.com/index.php?a=xtras&xtra_id=6177.

• limboroger
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-02 20:25
HeEvert schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:51:
Ik krijg trouwens met Adium af en toe van die spam.... voeg me toe blablabla..... check dit voor de nieuwste horloges..... vet irritant, hebben hier meer mensen last van?
Adium privacy instellingen -> Sta alleen contacten in mijn contactlijst toe

Dit hielp bij mij om van die spam af te komen. :)

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 18:31
Anders diezelfde instelling in msn op de pc maken, wil ook nog wel eens helpen!

p.s. die privacy instelling van adium wil ook wel eens niet goed werken, stug doorgaan na 10 keer proberen doet hij het nu bij mij.

Hello fellow humans

Pagina: 1