ik heb een nieuwe computer gekocht en had het idee om 2 stuks 500 gig seagate hardeschijven in raid-0 te zetten. Dit is ook gelukt en werkte super tot afgelopen weekend.
Ik ben afgelopen weekend op mijn computer met photoshop bezig geweest en heb een spelletje gedaan. aan het einde van de avond ben ik naar bed gegaan en heb mijn computer netjes uit gezet via het startmenu.
De volgende dag wil ik mijn computer weer aan zetten en verder werken. maar opstarten gaat niet meer, omdat bij de health check van mijn hardeschijven word er gezecht dat er een eror is bij de schijven die in raid-0 staan. Ik kan nergens info vinden over het soort eror.aleen krijg ik na de health check het volgende bericht:
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEMDISK AND PRES ENTER
uit dit bericht maak ik op dat mijn windows niet meer geladen kan worden doon mischien het misterieus verdwijnen van mijn raid drivers, deze heb ik dan ook geprobeert opnieuw te instaleeren dit lukt echter niet.
ik heb alles in mijn kennis gedaan en het werkt nog steeds niet.
!!! Edit !!!
mijn system specs zijn:
Moederbord:
Crosshair 2 formulla (republick of gamers)
Prosessor:
AMD Opteron quad 2.5 GH
Videokaarten:
2X MSI NX8800GT (SLI)
DDR2:
4X Corsair XMS2 2gb 1024
HD:
2X Seagate Barracuda 7200 500GB ( RAID - 0 ) mijn probleem
2X Maxtor DiamondMax 22 1000GB
Voeding:
Corsair HX 620W Modulair power suply
Pardon voor het incomplete begin, en de late aanpassing. ik heb het nog al druk net als ieder een hier denk ik. . .
!!! Edit !!!
wie kan mij helpen?
P.S.
ik kan wel wat maar ben niet echt goed met dit soort dingen en zou het graag uit gelecht hebben als of ik er niets van weet.
ik stelhet zeer opprijd dat jullie mij willen helpen,
Ik ben afgelopen weekend op mijn computer met photoshop bezig geweest en heb een spelletje gedaan. aan het einde van de avond ben ik naar bed gegaan en heb mijn computer netjes uit gezet via het startmenu.
De volgende dag wil ik mijn computer weer aan zetten en verder werken. maar opstarten gaat niet meer, omdat bij de health check van mijn hardeschijven word er gezecht dat er een eror is bij de schijven die in raid-0 staan. Ik kan nergens info vinden over het soort eror.aleen krijg ik na de health check het volgende bericht:
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEMDISK AND PRES ENTER
uit dit bericht maak ik op dat mijn windows niet meer geladen kan worden doon mischien het misterieus verdwijnen van mijn raid drivers, deze heb ik dan ook geprobeert opnieuw te instaleeren dit lukt echter niet.
ik heb alles in mijn kennis gedaan en het werkt nog steeds niet.
!!! Edit !!!
mijn system specs zijn:
Moederbord:
Crosshair 2 formulla (republick of gamers)
Prosessor:
AMD Opteron quad 2.5 GH
Videokaarten:
2X MSI NX8800GT (SLI)
DDR2:
4X Corsair XMS2 2gb 1024
HD:
2X Seagate Barracuda 7200 500GB ( RAID - 0 ) mijn probleem
2X Maxtor DiamondMax 22 1000GB
Voeding:
Corsair HX 620W Modulair power suply
Pardon voor het incomplete begin, en de late aanpassing. ik heb het nog al druk net als ieder een hier denk ik. . .
!!! Edit !!!
wie kan mij helpen?
P.S.
ik kan wel wat maar ben niet echt goed met dit soort dingen en zou het graag uit gelecht hebben als of ik er niets van weet.
ik stelhet zeer opprijd dat jullie mij willen helpen,
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 19:09 . Reden: incomplete vraag ]