Toon posts:

raid 0 werkt plots niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe computer gekocht en had het idee om 2 stuks 500 gig seagate hardeschijven in raid-0 te zetten. Dit is ook gelukt en werkte super tot afgelopen weekend.

Ik ben afgelopen weekend op mijn computer met photoshop bezig geweest en heb een spelletje gedaan. aan het einde van de avond ben ik naar bed gegaan en heb mijn computer netjes uit gezet via het startmenu.

De volgende dag wil ik mijn computer weer aan zetten en verder werken. maar opstarten gaat niet meer, omdat bij de health check van mijn hardeschijven word er gezecht dat er een eror is bij de schijven die in raid-0 staan. Ik kan nergens info vinden over het soort eror.aleen krijg ik na de health check het volgende bericht:

DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEMDISK AND PRES ENTER

uit dit bericht maak ik op dat mijn windows niet meer geladen kan worden doon mischien het misterieus verdwijnen van mijn raid drivers, deze heb ik dan ook geprobeert opnieuw te instaleeren dit lukt echter niet.

ik heb alles in mijn kennis gedaan en het werkt nog steeds niet.

!!! Edit !!!

mijn system specs zijn:

Moederbord:
Crosshair 2 formulla (republick of gamers)

Prosessor:
AMD Opteron quad 2.5 GH

Videokaarten:
2X MSI NX8800GT (SLI)

DDR2:
4X Corsair XMS2 2gb 1024

HD:
2X Seagate Barracuda 7200 500GB ( RAID - 0 ) mijn probleem
2X Maxtor DiamondMax 22 1000GB

Voeding:
Corsair HX 620W Modulair power suply

Pardon voor het incomplete begin, en de late aanpassing. ik heb het nog al druk net als ieder een hier denk ik. . .

!!! Edit !!!
wie kan mij helpen?

P.S.
ik kan wel wat maar ben niet echt goed met dit soort dingen en zou het graag uit gelecht hebben als of ik er niets van weet.

ik stelhet zeer opprijd dat jullie mij willen helpen, _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 19:09 . Reden: incomplete vraag ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Controlleer eerst eens of de disks nog in orde zijn.

Als dat zo is, maark dan eens een nieuwe RAIDarray aan en kijk of deze intact blijft. Het kan ook nog aan de controller liggen.

Wat zijn de specs van je systeem?

Verwijderd

Topicstarter
mijn systeem specs staan om mijn profiel.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:44:
mijn systeem specs staan om mijn profiel.
Kan wel zijn, maar plaats ze hier. Dat is:
  • 1. Een stuk beter voor het overzicht hier, nu moet ik een andere pagina erbij gaan halen om jouw specs op te zoeken. Jij wilt hier dat mensen meedenken met jouw probleem, maak het ze dan makkelijk. ;)
  • 2. De specs in je profiel zijn onvolledig. We weten ook niet hoe je RAID array er uit ziet op die manier, want je hebt 4 schijven in je profiel staan.
  • 3. Als bijvoorbeeld iemand over een jaar een vergelijkbaar probleem heeft en komt dan dit topic tegen. Dan is het toch wel zeer handig als die persoon weet om wat voor onderdelen het gaat, dan weet die of hij/zij hier kan kijken of er mogelijk een oplossing tussen zit voor zijn/haar probleem.
    Stel dat jij over een jaar de specs in je profiel aanpast omdat je andere onderdelen hebt gekocht, dan dekt dit topic de lading niet meer en is het eigenlijk voor een deel nutteloos.
Het is een kleine moeite, maak even gebruik van die Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop en zet je volledige specs netjes in je startpost. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 11-11-2008 01:03 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:18
Laat hij tijdens het opstarten van je pc wel je RAID controller nog zien ?
Misschien dat de onboard RAID settings wel uit staan in de BIOS (bijvoorbeeld bij een lege BIOS batterij) en kun je met aanzetten het weer inschakelen en recht trekken.
In het geval van een onboard RAID controller staat de RAID set informatie vaak op de HDD's.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles nog een keer nagekeken en apart geprobeerd, en wat blijkt nou 1 van de hardeschijfen die in de raid configuratie stonden is op misterieuse wijze onbruikbaar ge worden. het maakt niet uit wat ik doe hij doet niets meer.

in ieder geval bedankt voor de hulp.

groet thijs.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Misschien is het voor een volgende keer verstandig eens de FAQ's door te nemen. Bijvoorbeeld hier: OM FAQ: Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? kun je genoeg tips vinden hoe een hardeschijf kunt testen met diagnostic tools van de fabrikant.

Wanneer een hardeschij defect blijkt te zijn genereren dergelijk diagnostic tools vaak een code welke je kkunt gebruiken om een RMA aanvraag bij de leverancier of fabrikant aan te vragen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1