Airport express slecht bereik

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-02 22:09
Ik heb dus een airport express gekocht omdat ik dacht dat het ding wel een stuk beter bereik en een hogere doorvoer snelheid zou garanderen dan de standaard smc router die mijn provider mij leverde. Maar dat valt vies tegen. De router staat boven, airport express is daar via ethernet op aangesloten. De imac waarvoor het ding gekocht is staat beneden, ik denk een afstand tussen de 10 en 15 meter. Het bereik op de imac is 1 of 2 streepjes en de doorvoer snelheid volgens speedtest.nl varieert de ene test van 50 kb/s tot 500 kb/s de volgende test. Ik heb het channel veranderd in een channel waarvan ik weet dat de buren hem niet gebruiken (9). Ik weet Tussen de airport express en de imac zitten denk ik 2 muren, het is verder een normale nieuwbouw woning.

Ligt dit nou aan mij of is de apple apparatuur op het draadloze gebied niet al te solide. Mn windows laptop had ook al een veel hogere doorvoer voordat ik de airport aanschafte. Bij de macbook blijven de problemen onveranderd.

• DarkShadow
Ik heb met istumbler gekeken naar de channels van mn buren, die zitten op 1, 6 en 11. Dus ik kies maar wat tussen in. Verder heb ik gekeken of N-only verschil uitmaakte, maar helaas is dat niet zo. Bij 5ghz vind hij zelfs niets meer.

Altijd al slechte ervaringen gehad met draadloze netwerken, maar dit slaat toch wel alles. 90 euro is niet niks, ik had denk ik beter een andere router kunnen kopen met een flinke antenne er bovenop.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Zou je de volgende keer informatie toe willen voegen door je post te editen ipv je topic te "kicken"? Zie ook Het algemeen beleid #verbodenanders

Ik heb zelf pas ook een Airport Express gekocht met wisselende ervaringen. Ik heb 'm in de woonkamer achter de versterker liggen (voor AirTunes) en in de woon- en slaapkamer heb ik dan de volledige vijf streepjes bereik op al mijn apparaten. Op de slaapkamer heb ik met mijn aluminium PowerBook G4 soms wel en soms geen bereik, maar met mijn iPhone heb ik zelfs tientallen meters buiten op straat nog bereik (ik woon 10 hoog). Wireless netwerken zijn wat dat betreft zo onvoorspelbaar als wat: het is maar net hoe de spreekwoordelijke wind waait, is mijn ervaring. Helaas heb ik geen werkende wireless access points liggen om mee te vergelijken of het bereik van de APE echt slechter is en op welke manier.

Wel heb ik wat twijfels bij jouw methoden en conclusies. Speedtest.nl test je internetverbinding, dus dat zegt niet noodzakelijkerwijs iets over je LAN-verbinding. Begin dus eerst maar eens met een betekenisvollere test van je netwerk. Zie bijvoorbeeld http://www.macgeekery.com...local_network_performance

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• DarkShadow
Tja, je kan je twijfels hebben bij mijn methoden, maar ik heb niets aan een goede lan performance en wel een slechte internetverbinding. Overigens ligt het niet aan mn internetverbinding, op de computer op de slaapkamer (die gewoon direct op de router zit via utp) geeft speedtest.nl wel gewoon 16 mbit, en beneden vaker 50kb/s dan 250kb/s. Dan kan ik nu wel mn lanverbinding gaan zitten testen, maar het probleem ligt overduidelijk al bij de airport express.

bovendien valt er weinig te testen als de verbinding wegvalt, wat ook meerdere malen per uur gebeurt.

Van mij mag je best twijfels nog hebben bij mijn methoden, maar de conclusie lijkt me nu toch wel overduidelijk.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

DarkShadow schreef op maandag 10 november 2008 @ 23:11:
Overigens ligt het niet aan mn internetverbinding, op de computer op de slaapkamer (die gewoon direct op de router zit via utp) geeft speedtest.nl wel gewoon 16 mbit, en beneden vaker 50kb/s dan 250kb/s. Dan kan ik nu wel mn lanverbinding gaan zitten testen, maar het probleem ligt overduidelijk al bij de airport express.

bovendien valt er weinig te testen als de verbinding wegvalt, wat ook meerdere malen per uur gebeurt.
Tsja, dat zei je er allemaal niet bij he en ik kan dat ook niet ruiken vanaf hier ;) Ik probeer je ook alleen maar te helpen...

Toch ben ik wel eens benieuwd naar je LAN performance. Je wil dit soort dingen het liefste zo precies mogelijk pinpointen en daarbij kunnen alle kleine stukjes informatie helpen.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• DarkShadow
Ik zal het dit weekend eens uitzoeken, het betreft het netwerk van mn ouders :)

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 18:01

alwinus

Tweaked

heb dan wel geen airport maar een netgear N-router en dat was in combinatie met Macbook Pro kwa bereik ook redelijk een drama. Zelfs het draadloos netwerk van de buren kon ik beter ontvangen. Router op alleen g-snelheid (54mbps) gezet en alles werkt een stuk beter. Geen uitval meer etc. Nu een stabiele internetverbinding.

Op mijn oude lap is alleen het signaal zeker zo'n 20-25% sterker. Die metalen behuizing is volgens mij nogal al een probleem. Kom het op internet overal tegen over slecht ontvangst met de Pro.

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik heb een Airport Extreme in de meterkast, boven in de studeerkamer een Airport Express die als bridge dient met een printer aan gekoppeld. Bereik is prima!

Apple | Marantz | B&W

Verwijderd

ik denk zelf dat je de airport express ook meer moet zien als een bridge dan als zelfstandig accesspiont omdat hij gewoon weg veel kleiner is dus de ingebouwde antenne ook wat hetbereik dan niet ten goede komt.

je had beter de airport exrteem kunnen nemen of ander accespiont
Pagina: 1