Ik heb dus een airport express gekocht omdat ik dacht dat het ding wel een stuk beter bereik en een hogere doorvoer snelheid zou garanderen dan de standaard smc router die mijn provider mij leverde. Maar dat valt vies tegen. De router staat boven, airport express is daar via ethernet op aangesloten. De imac waarvoor het ding gekocht is staat beneden, ik denk een afstand tussen de 10 en 15 meter. Het bereik op de imac is 1 of 2 streepjes en de doorvoer snelheid volgens speedtest.nl varieert de ene test van 50 kb/s tot 500 kb/s de volgende test. Ik heb het channel veranderd in een channel waarvan ik weet dat de buren hem niet gebruiken (9). Ik weet Tussen de airport express en de imac zitten denk ik 2 muren, het is verder een normale nieuwbouw woning.
Ligt dit nou aan mij of is de apple apparatuur op het draadloze gebied niet al te solide. Mn windows laptop had ook al een veel hogere doorvoer voordat ik de airport aanschafte. Bij de macbook blijven de problemen onveranderd.
Ligt dit nou aan mij of is de apple apparatuur op het draadloze gebied niet al te solide. Mn windows laptop had ook al een veel hogere doorvoer voordat ik de airport aanschafte. Bij de macbook blijven de problemen onveranderd.