Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reboot loop (virus?)

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views

• kikkie86
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-11 15:28
Om maar even met de deus in huis te vallen: mijn computer werkt niet meer naar behoren.

Het probleem: De computer reboot elke keer vlak voor het starten van windows. hierdoor komt hij in een soort loop terecht.

Probleem sinds: Op een gegeven moment ontdekte AVR een virus in "user32.dll", ik drukte op Heal en FLOEP! reboot. sinds dien is hij niet meer in windows geweest.

Geprobeerd: Natuurlijk ben ik aan de slag gegaan en heb het volgende gedaan:

- Alles er uit getrokken behalve monitor en tb: niks
- Ram er uit getrokken en met 1 (nieuw) staafje gebrobeerd te starten: Niks
- Eigen schijf vervangen door nieuwe mét schone XP installatie: Niks
- Schijf formateren en nieuwe xp instalatie op oude schijf: Niks
- Opstarten in veilige modus: Niks

Bijkomende info: Mijn broertje belde mij een paar uur later dat zijn compu precies het zelfde deed! (we wonen niet op de zelfde plek en hebben geen bestanden gedeeld.

Kortom: ben out of ideas! heeft iemand een brijante suggestie? please let me know!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:47
kikkie86 schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:52:
Om maar even met de deus in huis te vallen: mijn computer werkt niet meer naar behoren.

Het probleem: De computer reboot elke keer vlak voor het starten van windows. hierdoor komt hij in een soort loop terecht.

Probleem sinds: Op een gegeven moment ontdekte AVR een virus in "user32.dll", ik drukte op Heal en FLOEP! reboot. sinds dien is hij niet meer in windows geweest.

Geprobeerd: Natuurlijk ben ik aan de slag gegaan en heb het volgende gedaan:

- Alles er uit getrokken behalve monitor en tb: niks
- Ram er uit getrokken en met 1 (nieuw) staafje gebrobeerd te starten: Niks
- Eigen schijf vervangen door nieuwe mét schone XP installatie: Niks
- Schijf formateren en nieuwe xp instalatie op oude schijf: Niks
- Opstarten in veilige modus: Niks

Bijkomende info: Mijn broertje belde mij een paar uur later dat zijn compu precies het zelfde deed! (we wonen niet op de zelfde plek en hebben geen bestanden gedeeld.

Kortom: ben out of ideas! heeft iemand een brijante suggestie? please let me know!
Is een probleem veroorzaakt door AVG, heb het zelf op kunnen lossen door de desbetrefende hd in een andere pc te hangen en user32.dll daar van af op de hd te kopieren.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04
Je bent niet de enige. ;)

Kijk hier eens voor wat meer info hierover voor eventuele oplossingen.

Trojan Horse PSW banker4: AVG False positive
[XP] User32.dll Error [c0000135]
\[XP/AVG] user32.dll per ongeluk verwijderd, wat nu?

• kikkie86
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-11 15:28
helden! bedank, zal de volgende keer iets beter van de zoekfunctie proberen gebruik te maken! thx:D

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.