Toon posts:

[XP] User32.dll Error [c0000135]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren voor een vriend (deed het bij hem niet goed) een spel (Wolfteam) geinstalleerd, het spel een halfuurtje gespeeld en daarna de computer uitgezet. Toen ik vanmorgen beneden kwam zei mijn vader dat hij een trojan horse had verwijderd en dat daarna de computer op hol sloeg. Ik ben toen gaan kijken, heb hem aangezet en alles wat je krijgt is na het laden van XP een foutmelding :

STOP: c0000135 {kan onderdeel niet vinden}
Deze toepassing kan niet worden gestart omdat USER32.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.

Op welke knop ik ook druk, hij doet verder helemaal niks meer. ik heb op internet gezocht maar niks gevonden. ook heb ik een zelfuitvoerende USB-stick waarop het bestand staat in de computer gestopt maar nogsteeds geen verschil. :?

heeft iemand een oplossing, het liefst zodat ik niks hoef te verwijderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09 20:22

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Lees [XP] Systeemherstel vanuit DOS omgeving eens.. Zelfde probleem dankzij een probleempje van AVG.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Door: KKimberley

Reg. datum: 09 november 2008
Ik heb precies hetzelfde probleem...

Maar ik kom de veilige modus ook niet meer in. Dus dat bestand terugzetten lukt zo niet.. Enig idee wat ik dan moet?

is de reactie, en ik heb precies hetzelfde probleem als KKimberley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokke77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-03-2023
Zelfde probleem hier! Op 1 pc krijg ik de fout met user32.dll op de andere probleem met winsrv.
Graag advies.

[ Voor 51% gewijzigd door tokke77 op 09-11-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik zie nergens dat jullie elevator in "[XP] Systeemherstel vanuit DOS omgeving" icm FlipFluitketel in "[XP] Systeemherstel vanuit DOS omgeving" al geprobeerd hebben..
Als het bestand niet in windows\servicepackfiles\i386 staat, dan zoek even op de harddisk naar een andere user32.dll en zet die terug en probeer gewoon of het werkt.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokke77
Oplossing:

pc booten met winxp cd en in recovery console gaan.
Daarna user32.dll kopieren van c:\windows\ServicePackFiles\i386 naar c:\windows\system32
daarna gewoon rebooten en probleem is opgelost.

User32.dll was blijkbaar in quarentine gezet omwille van trojan horse PSW.Banker4.APSA volgens AVG Free Edition Anti virus.

Bedankt FlipFluitKetel voor de tip!!
_/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door tokke77 op 09-11-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hier zelfde probleem op een andere pc.
Ik kan user32.dll alleen niet kopieren omdat "het in gebruik is door iemand of door een ander programma".
Wat moet ik nu doen?

Ik kan de pc wel in veilige modus opstarten... helaas werkt AVG free niet mee. En kan ik user32.dll (die in quarantaine zit) niet restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Laatst online: 23-09 09:09

Dav0s

Hr?

Ik heb dezelfde melding in AVG, maar heb nog nergens op geklikt. Ik kan de PC dus nog gewoon opnieuw opstarten.

Hoe krijg ik de melding weg? Is er daadwerkelijk een virus of is het echt gewoon een foutje van AVG?

Ik krijg de melding:

Threat Detected!
File name: C:\WINDOWS\system32\user32.dll
Threat name: Trojan horse PSW.Banker4.APSA
Detected on open.

De opties zijn 'Heal' en 'Move to vault'. Dat laatste leek me niet zo slim. Ik heb heal geprobeerd, dan krijg ik direct een blue-screen, start de pc opnieuw op, en krijg ik weer dezelfde melding.

Iemand iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokke77
willy1986 schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:38:
Hier zelfde probleem op een andere pc.
Ik kan user32.dll alleen niet kopieren omdat "het in gebruik is door iemand of door een ander programma".
Wat moet ik nu doen?

Ik kan de pc wel in veilige modus opstarten... helaas werkt AVG free niet mee. En kan ik user32.dll (die in quarantaine zit) niet restoren.
al geprobeerd om met een windows xp cd te booten en dan het bestand te kopieren?
Eens dit lukt kan je opstartenen dan moet je onmiddellijk een update doen van AVG.

[ Voor 7% gewijzigd door tokke77 op 09-11-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Dav0s schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:58:
Ik heb dezelfde melding in AVG, maar heb nog nergens op geklikt. Ik kan de PC dus nog gewoon opnieuw opstarten.

Hoe krijg ik de melding weg? Is er daadwerkelijk een virus of is het echt gewoon een foutje van AVG?

Ik krijg de melding:

Threat Detected!
File name: C:\WINDOWS\system32\user32.dll
Threat name: Trojan horse PSW.Banker4.APSA
Detected on open.

De opties zijn 'Heal' en 'Move to vault'. Dat laatste leek me niet zo slim. Ik heb heal geprobeerd, dan krijg ik direct een blue-screen, start de pc opnieuw op, en krijg ik weer dezelfde melding.

Iemand iets anders?
Negeren en wachten tot er een nieuwe update van AVG is of die map (tijdelijk) in de ignore-list van AVG zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, das wel een vreselijke update van AVG :X

Hoe in godsnaam kan je een systeemkritisch bestand nu als een false positive maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
tokke77 schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:11:
[...]

al geprobeerd om met een windows xp cd te booten en dan het bestand te kopieren?
Eens dit lukt kan je opstartenen dan moet je onmiddellijk een update doen van AVG.
Ik heb die poging al ondernomen.

Maar nadat ik vanaf de XP heb geboot > kies R > dan krijg ik een console ala:
C:/>

Alleen hij herkent helemaal niets..,. geen hd, geen cd etc
Fixboot of fixmbr werken ook niet.

Wanneer ik voor de allereerste optie kies nadat de XP cd is geladen (WIN XP installeren)
kan ik ook de betreffende partitie (waar XP opstaat) niet selecteren. Het veld onder lap tekst is gewoon leeg en dat verplicht mij om een nieuwe partitie te maken. (terwijl die er al eigelijk al is) 8)7

Het maffe is nog wel; ik kan wel de Veilige modus starten en van alles doen.
Helaas lukt het user32.dll kopieren vanaf de cd niet ( in de map e:/i386 ) Want het is volgens XP door "iemand of een programma in gebruik"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, het klinkt stom, maar hoe krijg ik hem op veilige modus. hij blijft hangen op dat blauwe scherm met die foutmelding. O-)

**PS**

De computer waarmee ik op Tweakers aan het kijken was, is ook oppeens uitgevallen met een foutmelding. Toeval of groot probleem? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-09 14:42

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
**EDIT**

Computer 2 doet het weer en computer 1 weet ik hoe hij in de Veilige komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey jongens kunnen jullie mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen? Ik heb ook die foutmelding en ik heb de pc hard nodig! Ik zit nu op ps3. Ik boot met cd en dan kan ik kiezen op welke partitie ik het wil installeren maar ik wil het alleen herstellen. Ik moet mijn bestanden behouden. Alsjeblieft zsm! We hebben hem hard nodig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:51:
hey jongens kunnen jullie mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen? Ik heb ook die foutmelding en ik heb de pc hard nodig! Ik zit nu op ps3. Ik boot met cd en dan kan ik kiezen op welke partitie ik het wil installeren maar ik wil het alleen herstellen. Ik moet mijn bestanden behouden. Alsjeblieft zsm! We hebben hem hard nodig !
elevator in "[XP] Systeemherstel vanuit DOS omgeving" icm FlipFluitketel in "[XP] Systeemherstel vanuit DOS omgeving"
In de link die elevator geeft staat het al stap voor stap uitgelegd. Enige verschil is dat je niet die bestanden in de link moet gebruiken maar user32.dll uit een andere map/van een andere pc/van de link door trinite_t in "Trojan Horse PSW banker4: AVG False posi..." gepost.

Of: http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=42813

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg die r niet. Er staat dat er al eentje bestaat?EEn map windows Ik wil mijn bestanden behouden !

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens ik heb echt zsm mijn pc nodig! Kunnen jullie me alsjeblieft helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Er zijn nog genoeg andere opties gegeven.. Je geeft verder totaal geen info wat je daarvan al geprobeerd hebt.
(Harddisk op andere pc aansluiten, Linux live cd, BartPE, veilige modus..) Sowieso is het onzinnig dat je het topic na 11min al weer schopt. Kijk eens verder in de andere topics over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veilige modus heb ik geprobeerd maar dat werkte niet en ik heb geen andere pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een windows XP cd nodig zonder voorgeïnstalleerd service pack erop, alleen op die cd's wordt de herstelconsole weergegeven. Je zult dus even op zoek moeten gaan naar een andere cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nog groter probleem: Mijn twee HDDs zijn S-ATA aangesloten, dus ik kan de Windows map op de C: schijf niet in de Recovery Console van de WinXP boot CD benaderen. Ik krijg dan alleen een mengeling (en daarvan weer een kleine selectie) te zien van de partities die ik op beide schijven heb.

Hoe kan ik nu bij mijn Windows map komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat er meer mensen last van hebben. Ik heb vandaag al 2 mensen langs gehad met misschien hetzelfde probleem. Ik heb dit dan ook al 2 keer opgelost door het volgende te doen.

Het enige wat je hoeft te doen is user32.dll vervangen. Een goede versie kan gevonden worden in het mapje c:\windows\$NTuninstallKB925902$
Dit kan je doen door een windows xp cd erin te doen vervolgens te kiezen voor systeemherstel en vervolgens als er om een wachtwoord wordt gevraagd niks invullen. Dan kom je in de dos omgeving en hierin kun je dan het bovengenoemde bestandje kopiëren naar c:\windows\system32. Als het goed is werkt je computer dan weer.

In dos taal zou je dan het volgend moeten tikken:

copy c:\windows\$NTuninstallKB925902$\user32.dll c:\windows\system32

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2008 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit probleem vananvond als volgt opgelost.

BartPE gedownload en geinstalleerd (3.15Mb) op een werkende PC. (http://www.nu2.nu/pebuilder/#download)
BartPE opgestart en een orginele Windows XP CD aangeboden.
Het resultaat krijg je dan een bootable Mini Windows XP CD/DVD.
De PC vervolgens geboot van de bootable Mini Windows XP CD
DOS box geopend en daarna user32.dll gekopieert van c:\windows\ServicePackFiles\i386 naar c:\windows\system32
daarna gewoon rebooten en probleem is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing van mic_wijn werkt perfect.

Had hier gisteravond hetzelfde probleem.
Toegepast wat mic_wijn zegt.
Opnieuw opstarten, en bingo, alles werkt perfect.
Ga ik bij AVG vault kijken, staat daar user32.dll bij!!! :(

Groetjes
Luc

Verwijderd

hey ik heb hier ook een pc die geeft een blauw scherm aan waar die melding opstaat over user32.dll

ik kan echter niet in de veilige modsus opstarten, als ik dat probeer blijft de computer rebooten, floppydrive heeft de pc niet

waar blijft de pc steeds opstarten heeft iedereen dat of is dat een ander probleem?
Pagina: 1