Verkopen notebook, verwijderen HD

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views

• Ninzeo13
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-03-2011
Hele simpele vraag waarop ik nog geen duidelijk antwoord kan vinden maar toch 100% zeker wil weten:

-als ik mijn notebook verkoop en de HD eruithaal, blijven er dan op enige manier privé gegevens achter op de notebook? Ik wil namelijk dat alle info over de notebook(opgeslagen wachtwoorden, data, registratienamen etc.) weg is vanwege verkoop.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:34
heel misschien nog in het RAM gehuegen maar dat is na 10 minuten ook al verloren, dus antwoord is nee :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan hem ook met hardeschijf verkopen en de hardeschijf gewoon uitgebreid formateren en overschrijven met 0'en, dat werkt ook perfect.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Tsurany schreef op zondag 09 november 2008 @ 23:55:
Je kan hem ook met hardeschijf verkopen en de hardeschijf gewoon uitgebreid formateren en overschrijven met 0'en, dat werkt ook perfect.
dat werkt dus niet. lees de diverse topics er maar op na. het is vrijwel onmogelijk een HD volledig te whipen voor iemand die de moeite neemt hem uit te willen lezen. Vraag is natuurlijk gaat iemand die moeite doen en heeft hij de kennis en tools om het te kunnen.

Echter als je het wilt is het mogelijk ook na 10x format en zero write etc. Er zijn wel tools die een goed resultaat geven voor het wissen maar helemaal 100% zijn die ook niet.

verwijderen is dus inderdaad de beste oplossing

• Ninzeo13
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-03-2011
Dank voor de snelle antwoorden. Ik wil gewoon een snelle, makkelijke oplossing en heb begrepen dat tooltjes etc. nogal eens problemen geven en bovendien met recovery technieken data alsnog toegankelijk is. Bovendien kan ik hem als externe HD prima gebruiken, scheelt me weer een heleboel data overzetten.

Maar ik begrijp dus dat alle info volledig verdwenen is bij verwijderen van de HD? Stel, diegene die de notebook koopt stopt er een nieuwe HD in, dan moet XP opnieuw geïnstalleerd worden op die HD en is alle data die ooit op mijn HD/andere hardware van de notebook zaten weg?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst, welkom op GoT.
We verwachten van Gotters toch op z'n minsts dat ze weten waar data wordt opgeslagen. Omdat dit iets is dat je makkelijk zelf kunt bedenken (kijk of je nog meer storage hebt naast je hdd), gaat dit topic op slot.

Lees anders http://gathering.tweakers.net/forum/faq nog eens door :)

[ Voor 19% gewijzigd door TERW_DAN op 10-11-2008 00:00 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.