data recovery hulp nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 10:28
Van een kennis heb ik een bijna dode schijf gekregen die nog wel spint maar vol zit met bad clusters.

Poging 1: Met True Image geprobeerd te schijf te clonen naar een lege harddisk. Blijft op ongeveer 60% hangen (harddisk LED op de voorkant van de pc blijft wel knipperen maar de tijdsindicatie loopt niet meer terug en ook de progressbar gaat niet vooruit)

Poging 2: Maxx Clone en HDClone Free Edition beginnen niet nadat ik op start klik

Poging 3: Met Linux een dd command geven geeft een I/O Error

Iemand nog ideeen? Ding spint dus nog wel gewoon alleen SMART geeft errors en er zitten veel bad sectors op. Moet nog te kopieren zijn lijkt me :/

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
HDD Regen full version draaien, als het een grote hd is reken dan maar op een lange tijd voor ie klaar is...
Daarna kun je vaak nog wel ghosten..

Systeem Specs

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

dd_rescue / dcfldd vanaf een linux livecd (even google gebruiken om te kijken op welke livecds ze staan, ik gok dat ze allebei wel op Helix staan maar weet dat niet zeker)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Best Nielsgeode, er al eens aangedacht datarecovery tools te gebruiken i.p.v. de hardeschijf te klonen? In de FAQ kun je een hoofdstuk datarecovery tegenOM FAQ: Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Daarnaast valt er veel te vinden over datarecovery hier op GoT, zowel in oudere topics als in deFAQ's zoals ik hierboven al aangaf. Op GoT verwachten we dat je eerst eens de GoT search of op zijn minst de FAQ's eens doorgenomen hebt, daarom gaat dit topic dan ook op slot. Zie ook: Het algemeen beleid : Topic Plaatsen

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.