Scherp geluid in kleine ruimte

Pagina: 1
Acties:

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:08
Ik ben op zoek naar een versterker en luidsprekers voor een ruimte van 4x6 meter. Ik zoek een vrij goedkoop setje (+/- 300€) dat vooral een zeer scherp geluid levert. Dit moet zeker niet zwaar/luid zijn! Ik heb nog een oude (vrij zware) versterker liggen van technics, kan ik die gebruiken of zou deze enkel voor een minder kwalitatief geluid zorgen?

Hangt de kwaliteit van je geluid vooral af van je speakers of van de versterker? Indien ik de versterker kan behouden wat zouden jullie dan aanraden?

Hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen, alvast bedankt hiervoor

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 06:52

Younes

Wie, Wat, Waar?

ThaFlub schreef op zondag 09 november 2008 @ 19:05:
Ik ben op zoek naar een versterker en luidsprekers voor een ruimte van 4x6 meter. Ik zoek een vrij goedkoop setje (+/- 300€) dat vooral een zeer scherp geluid levert. Dit moet zeker niet zwaar/luid zijn! Ik heb nog een oude (vrij zware) versterker liggen van technics, kan ik die gebruiken of zou deze enkel voor een minder kwalitatief geluid zorgen?

Hangt de kwaliteit van je geluid vooral af van je speakers of van de versterker? Indien ik de versterker kan behouden wat zouden jullie dan aanraden?

Hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen, alvast bedankt hiervoor
Hangt de kwaliteit van je geluid vooral af van je speakers of van de versterker?
Voornamelijk van je speakers

Indien ik de versterker kan behouden wat zouden jullie dan aanraden?
Gewoon een keertje langs bij een audiowinkel om verschillende speakers te beluisteren

Edit:

Scherp geluid is NIET mooi, want dat doet pijn in je oren, want dat klinkt immers scherp. :) Waarschijnlijk bedoel je dat je zuiver/helder geluid wil hebben. In dat geval verwijs ik je weer naar mijn antwoord op jouw vraag 2. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Younes op 09-11-2008 19:19 ]

...en waarom?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:09
Vooral van de speakers, maar de versterker heeft ook een aandeel. Je kunt je technics gewoon gebruiken, eventueel probeer je later een andere. Speakers koop je door te gaan luisteren welke jij het beste vindt, er is geen andere fatsoenlijke manier. Daarmee is alles wel gezegd :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• ThaFlub
Dankuwel, dat was alles wat ik wou weten :)

Ik wil dus uiteraard zuiver en helder geluid

enorm bedankt!

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Verwijderd

Yamaha klinkt nogal erg helder in mijn ervaring.

Heb marantz, denon, yamaha, harman kardon gehad om een paar van de reguliere merken op te noemen en ik moet toch zeggen dat Yamaha er het meest helder uitkomt. Ook kon ik er zeer hard en toch zuiver mee spelen. Had wel een topmodel van Yamaha maar lagere series zullen ongeveer hetzeflde klankbeeld hebben.

• ThaFlub
kan ik dan bijvoorbeeld deze kopen op ebay: http://cgi.benl.ebay.be/Y....c0.m14&_trkparms=72:1399|66:2|65:12|39:1|240:1318

Of is het niet aan te raden om boxen tweedehands te kopen? Iemand die winkels kan aanraden (indien mogelijk rond het Gentse) waar ik best boxen kan kopen?

Alvast bedankt

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

speakers tweedehands kopen kan prima, zorg alleen dat je ze van tevoren kan beluisteren. scheelt een hoop teleurstelling als je er thuis achter moet komen dat het niet klinkt zoals je zou willen.

Verwijderd

En vooral, hoe zit die kamer er uit, waar je je set wil neerpoten?
Als je het dan toch scherp wil hebben, hoe kaler hoe beter, en probeer dan eens een luidspreker van bv Klipsch, je word meteen op je wenken bediend.
Of je het op termijn leuk blijft vinden.... :?

• ThaFlub
Kan ik hiermee iets doen?

Type: Philips MCM119 Micro Hi-Fi System (vandaag op ibood.com) voor 70 €

Of is dit gewoon brol?

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:19
Dit is Brol (al zo vaak uit gelegd) mijt in bijna allen gevallen dit soort setjes. betere merken zoals DENON kan je wel prima nemen (voor zo'n alles in een)

Zelf zou ik marktplaats af zoeken voor 50euro krijg je als je goed afpingelt een dijk van een geluid

[ Voor 25% gewijzigd door Roderiktweaker op 25-11-2008 15:56 ]

Pagina: 1