Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista64] Laptop komt niet uit slaapstand*

Pagina: 1
Acties:

• m-snel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 13:24
Hallo,

Ik heb een ASUS Z84JP laptop welke maar niet uit de slaapstand wil komen. Als ik hem op slaapstand zet en gelijk weer aan zet doet hij het wel, maar wacht ik 20 seconden of langer dan wil hij niet meer opstarten (de HD led gaat branden, de ventilatoren gaan aan maar verder gebeurt er niets). Alleen een harde reset (uit knop ingedrukt houden) wil dan helpen en dan start hij opnieuw op met de foutmelding dat Windows verkeerd is afgesloten.

Ik heb dit probleem reeds een jaar, maar afgelopen weekend heb ik mijn laptop opnieuw geïnstalleerd en wil ik het uit de wereld hebben. Wie zou mij kunnen helpen?

Het systeemlogboek geeft onderstaande 2 meldingen:
1. Inactieve onderdelen voor energiebeheer op de processor 0 zijn uitgeschakeld vanwege een firmwareprobleem. Vraag bij de fabrikant van de computer om een bijgewerkte versie van de firmware.
2. Prestatieonderdelen voor energiebeheer op de processor 0 zijn uitgeschakeld vanwege een firmwareprobleem. Vraag bij de fabrikant van de computer om een bijgewerkte versie van de firmware.

Wie heeft enig idee welke firmware er bedoelt wordt (een processor heeft toch geen firmware)?

Alvast bedankt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

m-snel schreef op zondag 09 november 2008 @ 11:56:

Wie heeft enig idee welke firmware er bedoelt wordt (een processor heeft toch geen firmware)?
BIOS :)

en als ik APC_INDEX_MISMATCH na starten webcam bekijk, zou dat best wel eens kunnen ;)

Sowieso is het hier verstandig (en zelfs min of meer verplicht) om je Windows versie ook te vermelden - als je dat nog even wil doorgeven zetten wij dat nog in de titel voor je.

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 09-11-2008 12:23 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• m-snel
Excuses, helemaal vergeten. Het betreft Vista 64 bits (home edition)

• m-snel
Bedankt voor de info, dat zou best wel eens kunnen. Ik had de Bios al geupdate naar de laatste die beschikbaar was op de site van asus voor mijn Z84JP:
BIOS version 0201A (V02.01)
Maar deze is van 23-3-2007
In de BIOS zelf geeft hij als versie American Megatrends V02.58

Iemand enig idee waar ik de laatste versie vandaan kan halen (want ik wil zeker weten dat ik de juiste gebruik aangezien een foute BIOS update mijn systeem onbruikbaar kan maken). Op de site van American Megatrends zelf wordt ik ook niet echt wijzer.

Ik heb de volgende info ook kunnen achterhalen van mijn BIOS
BIOS Type: AMI
BIOS Date: March 23rd 2007
BIOS ID: 63-0202-000010-00101111-032307-Calistoga-A0460000
BIOS OEM: BIOS Date: 03/23/07 17:57:20 Ver: 08.00.12 - 080012
Chipset: Intel 27A0 rev 3
SuperIO: Unknown
Manufacturer: ASUSTeK Computer INC.
Motherboard: Z84J

• m-snel
Niemand een idee hoe ik de juiste AMIbios kan vinden voor mijn systeem op internet.

Ik heb wel Bios agent plus gevonden (deze geeft ook aan dat er een nieuwere BIOS voor mijn systeem), maar om nou 39,95 te gaan betalen om te weten wat mijn nieuwe BIOS is...

Dit zal toch ook wel ergens gratis te vinden zijn?

Niemand die me kan helpen?