Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:43
Was vandaag met mijn pa eens gaan kijken voor een lcd televisie. Genoeg keuze, meeste ook met een digitale tv tuner voor een smartcard.

Mijn pa neem veel op met op een Pioneer hdd recorder. Deze recorder staat op een Humax digitale ontvanger aangesloten (digitale tv van Ziggo/ Casema).

Wanneer hij een nieuwe tv koopt, wil hij op de tv digitaal kunnen kijken (eventueel HD), en wil hij digitaal op kunnen nemen met zijn recorder.

Op dit moment kijkt hij analoog als hij digitaal opneemt, maar dit is bij een nieuwe tv niet echt een optie. Hij wil dus digitaal kunnen kijken, en kunnen opnemen tegelijk.

De oplossing waar de meeste verkopers mee aankomen is: analoog opnemen, maar dan kijk je bij het afspelen nog naar analoge kwaliteit! Volgens de winkels is het alleen mogelijk om met 2 apparaten digitaal te werken door 2 digitale abonnementen aan te schaffen. Een andere mogelijkheid was een Loewe tv met recorder ingebouwd, of het nieuwe topmodel dvd recorder van Pioneer (deze zou digitale signalen naast het opnemen naar de tv kunnen sturen).

Het lijkt me toch dat dit ook anders moet kunnen (icm de huidige recorder). Ben benieuwd of meer mensen hier tegen aan lopen, en hoe zij dit opgelost hebben/ gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:43
2 abbo's is niet nodig niet met het basispakket van ziggo in ieder geval. Je hebt alleen een decoder met 2 tuners nodig. 1 tuner voor de tv zelf. en de andere voor de HDD recorder.

Als je tv een DVB-C decoder ingebouwd heb hoef je alleen een 2e smartcard aantevragen voor 29,95 ziggo. (evt. een alphacrypt module.) en die te registreren en hoef je voor het basispakket zenders geen dubbel abonnementsgeld te betalen.

Ik ga er bij deze vanuit dat je geen digitenne hebt. Het is wel handig even te vermelden welke aanbieder je hebt UPC of Ziggo.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
Als je wilt opnemen en tegelijk een ander kanaal wilt kijken zul je hoe dan ook twee digitale tuners moeten hebben.
De meeste digitale decoders met opname mogelijkheid is een zogeheten twin tuner. Er zitten in hetzelfde apparaat twee tuners, de ene wordt gebruikt voor het opnemen en de ander voor het afspelen.

Naast de digitale tuner in de TV heb je dus nog een andere nodig om aan te sluiten op de recorder. Dit betekent dus inderdaad twee decoders en twee smartcards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

Of je neemt een humax 9200pvr hier in zitten 2 digitale tuners. Je stopt je smartcard in de humax en je kan digitaal tv kijken en opnemen tegelijk. Tevens kan je live tv pauzeren.
Dit allemaal met 1 apparaat en een smartcard. Echter is deze niet geschikt voor een HD abbo. Daar komen nog apparaten voor. En je moet hem aansluiten via scart ipv HDMI. Maar hij wordt ondersteund door Ziggo en hij schijnt behoorlijk goed te zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Davidshadow13 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:14:
2 abbo's is niet nodig niet met het basispakket van ziggo in ieder geval. Je hebt alleen een decoder met 2 tuners nodig. 1 tuner voor de tv zelf. en de andere voor de HDD recorder.

Als je tv een DVB-C decoder ingebouwd heb hoef je alleen een 2e smartcard aantevragen voor 29,95 ziggo. (evt. een alphacrypt module.) en die te registreren en hoef je voor het basispakket zenders geen dubbel abonnementsgeld te betalen.

Ik ga er bij deze vanuit dat je geen digitenne hebt. Het is wel handig even te vermelden welke aanbieder je hebt UPC of Ziggo.
Ik had in mijn opening post al verteld dat hij met Ziggo/Casema werkt. Echter wordt overal verteld dat je geen tweede smartcard kan aanvragen zonder nieuw abonnement?! Maar dit moet dus wel kunnen?

2 decoders moet geen probleem zijn, de huidige Humax blijft dan gewoon op de hdd recorder, en een 2de smartcard kan dan ik de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ja staat ook op de Ziggo site toch?
Ik wil meer digitale ontvangers in mijn huis plaatsen, kan dat?
Ja, dat is geen enkel probleem. Je kunt op elke televisie met een SCART-aansluiting een digitale ontvanger plaatsen.

Voor de ontvangst van digitale televisie van Ziggo heb je wel ook het Startpakket Digitale Televisie van Ziggo nodig.

Let op: Je moet er rekening mee houden dat het bij Ziggo nog niet mogelijk is om meerdere smartcards te koppelen. D.w.z. dat wanneer je op twee smartcards Film1 wilt hebben, je daar ook twee keer voor moet betalen. Ziggo werkt hard aan een oplossing voor dit probleem.

Bestel het Installatiepakket Digitale Televisie
vervolgens hier:
Startpakket Digitale Televisie
Ik heb al een geschikte digitale ontvanger en wil een startpakket Digitale Televisie (smartcard) bestellen.

Startpakket Digitale Televisie € 29,95

(exclusief € 9,50 verzendkosten)
En idd zolang je je recorder/decoder niet digitaal (middels HDMI) aangesloten hebt op je tv kik je in feite gewoon analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Onduidelijkheid, met film1 kan het dus niet, maar kan het dan wel met het reguliere digitale tv pakket? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Bij Ziggo zitten de kosten voor het digitale basispakket in de standaard abonnementsprijs. Je kunt dus digitaal kijken zonder bijbetalen. Je betaalt alleen eenmalig voor het startpakket met de kaart. Dus, je kunt ook 2 of 3 smartcards bestellen met alleen het basispakket. Alleen.... pluspakketten zijn gekoppeld aan een kaart. Dus als jij film1 bestelt, werkt dat maar op 1 kaart. Voor een tweede kaart zul je nogmaals dat bedrag betalen.

De beste oplossing is dus om een hd decoder met recorder te kopen, waarop je dus zowel in hd op kunt nemen als ook tegelijkertijd tv kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dat is dan toch juist niet onduidelijk? Precies zoals jij het zegt staat het daar ook. Met bijv. film1 kan het nog niet maar met het basispakket digitale tv dus wel...........Dan dus een extra (start)pakket digitale tv aanvragen à 29,95.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Bestaan er al DVB-C Twin tuners??? Dat is waar hier naar gezocht wordt in mijn ogen.
1 Smartcard, 1 Twintuner, 1 LCD-TV en 1 HDD/DVD-Recorder

Tuner 1 geeft digitale TV signaal aan LCD-TV
Tuner 2 geeft digitale TV signaal aan Pioneer HDD/DVD-Recorder

Een decoder met HDD is niet wat gevraagd wordt, hij wil opnemen op een
HDD/DVD-Recorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Ok, het moet dus werken. Ik vond het onduidelijk omdat er nergens werd gesproken over een tweede smartcard, maar alleen over een smartcard kopen als je al een ontvanger hebt, en dat het niet werkt met koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Andere situatie is:

TV met DVB-C Tuner ingebouwd. (Nodig Alphacrypt Cam + Ziggo SmartCard)
Decoder koppelen aan je HDD/DVD-Recorder. Heb je dus een 2e SmartCard nodig.

1 SmartCard kost 29,95 en wanneer je geen aanvullende pakketten neemt kost het niets extra's per maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Friedchicken schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:58:
Bestaan er al DVB-C Twin tuners??? Dat is waar hier naar gezocht wordt in mijn ogen.
1 Smartcard, 1 Twintuner, 1 LCD-TV en 1 HDD/DVD-Recorder

Tuner 1 geeft digitale TV signaal aan LCD-TV
Tuner 2 geeft digitale TV signaal aan Pioneer HDD/DVD-Recorder

Een decoder met HDD is niet wat gevraagd wordt, hij wil opnemen op een
HDD/DVD-Recorder
eh......stond hierboven toch al:
DarkSide schreef op zondag 09 november 2008 @ 10:07:
Of je neemt een humax 9200pvr hier in zitten 2 digitale tuners. Je stopt je smartcard in de humax en je kan digitaal tv kijken en opnemen tegelijk. Tevens kan je live tv pauzeren.
Dit allemaal met 1 apparaat en een smartcard. Echter is deze niet geschikt voor een HD abbo. Daar komen nog apparaten voor. En je moet hem aansluiten via scart ipv HDMI. Maar hij wordt ondersteund door Ziggo en hij schijnt behoorlijk goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Het zal wel aan mij liggen, maar ik ben de draad kwijt. Wat moet er dus werken? In je openingspost heb je het over het feit dat de meeste LCD TV's tegenwoordig ook een digitale TV tuner hebben voor een smartcard. Het is momenteel echter nog steeds zo dat de meeste LCD TV's hooguit een DVB-T tuner hebben voor Digitenne en daar heb je niets aan voor het DVB-C signaal van Ziggo/Casema. Voor zover mij bekend heeft Pioneer ook geen DVD recorder die beschikt over een DVB-C tuner, dus dat feest gaat ook niet door.

Er zijn nog geen twin tuner kabel ontvangers die gelijktijdig twee aparte video signalen kunnen uitsturen. Daarvoor heb je namelijk niet alleen twee DVB-C tuners nodig, maar ook twee MPEG chipsets. De aanbevolen twin tuner PVR's van de kabelbedrijven zoals de Humax iPVR-9200C en de Samsung DCB-P850R hebben ook maar één MPEG chipset die gebruikt wordt voor het digitale signaal dat je wilt bekijken. Het andere digitale signaal wordt ongewijzigd op de HDD weggeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
De tv's die ik heb gezien (Bravia W en E dacht ik) bezitten over een ether en een kabel tuner. Dan zou die smartcard wel gewoon moeten werken toch? Verder zou dan alles in de oude staat kunnen blijven, maar kan mijn pa toch digitaal kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
gelukkie schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:36:
De tv's die ik heb gezien (Bravia W en E dacht ik) bezitten over een ether en een kabel tuner. Dan zou die smartcard wel gewoon moeten werken toch? Verder zou dan alles in de oude staat kunnen blijven, maar kan mijn pa toch digitaal kijken.
Hij werkt, mits je ook gebruik maakt van een Alphacryt CAM. En de werking ervan is niet blijvend gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Waarom moet je zoiets gebruiken :| waarom wat er dan geadverteerd met digitale kabel tuner 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

gelukkie schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:28:
Waarom moet je zoiets gebruiken :| waarom wat er dan geadverteerd met digitale kabel tuner 8)7
Die tuner tuned (afstemmen op de juiste frequentie). De ingebouwde decoder decodeert het dvb-c signaal naar een signaal waar je tv wat mee kan.
Dan blijft er over, de encryptie.. en daar heb je die alphacrypt voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Het betreft een niet ondersteunde LCD-TV door Ziggo. Je kan een smartcard niet zomaar in die TV stoppen. Daarvoor heb je dus die CAM nodig.

De televisie is in staat om af te stemmen op frequenties (tunen). Alleen zijn verweg de meeste signalen versleuteld/encrypted. En daar is dat de combinatie Alphacrypt & CAM juist nodig.

Humax en JVC hebben wel ziggo-goedgekeurde LCD-TV's. Daar steek je dan ook rechtstreeks een Smartcard in.

[ Voor 29% gewijzigd door Friedchicken op 11-11-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Maargoed dat ik het hier dan vraag! Elke winkel die je inloopt (zelfs RAF) begint met de vraag: welke tv aanbieder heeft u? Ziggo? Nou dan kunt u met deze tv zonder extra kastje kijken!

Echt makkelijk maken ze het niet met dat digitale tv 8)7 vooral niet voor de 'onwetende' consument..

Waar zijn die alphacrypt dingen eigenlijk te krijgen? Neem aan dat dit toch legaal moet zijn, omdat je gewoon betaald voor je abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
gelukkie schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:05:
Waar zijn die alphacrypt dingen eigenlijk te krijgen? Neem aan dat dit toch legaal moet zijn, omdat je gewoon betaald voor je abonnement.
Inderdaad, er is niets illegaals aan het gebruik van de Alphacrypt module, de benodigde licenties hiervoor (o.a voor de Irdeto codering) worden dan ook netjes betaald door de fabrikant.
Ziggo heeft deze modules dan ook ten onrechte als 'illegaal' bestempeld.

Even googlen geeft je diverse winkels die de Alphacrypt module leveren.

[ Voor 18% gewijzigd door The_Doman op 11-11-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09 17:14
gelukkie schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:05:
Maargoed dat ik het hier dan vraag! Elke winkel die je inloopt (zelfs RAF) begint met de vraag: welke tv aanbieder heeft u? Ziggo? Nou dan kunt u met deze tv zonder extra kastje kijken!

Echt makkelijk maken ze het niet met dat digitale tv 8)7 vooral niet voor de 'onwetende' consument..

Hallo Gelukkie,

Ik ben ook bezig om de overstap te maken van een oude TV bak naar een mooie LCD tv, ik wil of de Samsung UE40B8000 of de UE40B7020 OF de UE32B7020. Hierbij wil ik een Z5500 Digital aanschaffen en een mediaplayer box ala een TVIX 6500A2 of de nieuwe van Eminent de EM7071.

Hierbij ga ik ook digitale TV nemen, dit heb ik ook nog niet, zit nu dus nog op analoog van Ziggo. Bij de TV die ik nu heb heb ik ook een HDD Recorder van philips, de 3570. Dit is gewoon een hdd recorder die via scart is aangesloten.

Nu zit ik denk ik met het zelfde probleem dat jij zit / zat en dat is dat ik graag digitaal wil tv kunnen kijken, en ook opnemen tegelijk. Ik heb deze hele topic doorgelezen en de meeste dingen begrijp ik, maar een boel vind ik ook nog wel vaag.

Als ik alles goed begrepen hebt heb je als je dat wil doen wat ik net omschrijf eigenlijk 2 digitale tuners nodig, 1 voor je tv, 1 voor je hdd recorder. Nou heeft die samsung tv kwa tuner de volgende aansluiting DTV Type DVB-T/C, MPEG4 volgens het gene wat ik hier in deze topic hebt gelezen moet dit goed zijn om via Ziggo's digitale netwerk te kunnen kijken. Dan blijft de hdd recorder over, deze moet dus ook op een tuner, dus de tuner die ziggo aanleverd denk ik dan.

Maar over een aantal dingen ben ik niet zeker.

Ten eerste is het volgens mij niet mogelijk om digitaal op te nemen als je met een hdd recorder zit die op een SCARt aansluiting zit, je moet een HDD recorder hebben die via HDMI aan te sluiten is op je tv, Klopt deze bewering ook??

Als dit zo is betekend dat dus dat ik ook nog eens een nieuwe hdd recorder moet gaan halen, en dan tikt het allemaal wel een beetje aan.

Wat ik ook niet echt snap is dat hele verhaal over de alphacrypt apparaten waar over gepraat word. Heb ik dit in mijn situatie ook nodig?? en hoe werkt dit dan allemaal precies?

Eigenlijk zou er een lijst moeten zijn / komen hier op tweakers bvb voor als je dus wil gaan doen wat ik nu ga doen en jij hebt gedaan, welke dingen je dan allemaal nodig hebt om gewoon alles goed te laten functioneren en werken, kwa opnemen, en afspelen en dat allemaal tegelijk.

Nou ik ben erg benieuwd hoe dit allemaal zit, want ik durf nu eigenlijk het spul nog niet aan te schaffen in angst dat ik dan de verkeerde shit koopt en het dan weer niet werkt zoals ik het zou willen.

GReetss van DrDeathhand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
In feite heeft de aansluiting van je HDD recorder en je scherm/tv niets met digitaal opnemen te maken. De HDD recorder neemt op, hier zit een tuner in. Als je digitaal wilt kunnen opnemen heb je dus in je HDD recorder ook een digitale tuner nodig. Dat heeft de jouwe niet, dus zul je een andere HDD recorder moeten nemen (of een digitale tunerkaart in je/een computer en daarmee gaan opnemen).

Dat je deze evt. (digitale) HDD recorder vervolgens ook weer digitaal (middels HDMI) aan wilt sluiten op je tv is het m eest voor de hand liggend en beste, maar dat heeft sec gezien niets met het opnemen op/via je HDD recorder te maken.

Je TV verhaal klopt verder, op die wijze (met de aanschaf van een alphacrypt CAM en smartcard) kun je via je tv direct, zonder set top box/decoder digitale tv kijken. Mits de TV natuurlijk beschikt over een DVB-C tuner, maar je schrijft van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Om digitaal TV te kunnen kijken moet je het digitale signaal kunnen coderen. Dit kan met een externe decoder waarin je een smartcard stopt. De decoder kan je dan aansluiten op je TV (dit kan gewoon scart zijn). Je kijkt dan naar digitale TV.
Nu hebben heel veel tv;s tegenwoordig een slot waarin je een CAM kunt stoppen. Deze kun je gewoon kopen waarin je weer de smartcard kunt stoppen. Nu kun je zonder gebruik te maken van een externe decoder naar digitale TV kijken.
Hoe zit het dan met opnemen? Je HD recoder zal dan ook moeten beschikken over zo;n smartcard reader. Anders kan hij het digitale signaal niet zien en decoderen.
Wil je echt tegelijkertijd digitaal opnemen en kijken is het vaak handig om iets aan te schaffen zoals een humax digitale HD recorder. Deze beschikken over 2 tuners. Hier kun je je smartcard instoppen en via de HD recorder naar digitale TV kijken. Je kunt dan ook meteen digitaal opnemen en live TV pauzeren.
Dit is meestal toch echt de makkelijkste manier om digitaal te kijken en opnemen tegelijkertijd.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, ben het volledig eens met DarkSide.
Ik zou je aanbevelen om een PVR met 2 tuners te gaan gebruiken.
Kijk eens naar de Humax 9100 pvr, deze werkt echt super.
Opnemen en kijken tegelijk zonder problemen, mijn zus heeft deze al een tijd in gebruik en is daar zeer tevreden over. Oh, en je hebt dan ook maar 1 smartcard nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Je zou ook even naar de humax 5050 kunnen kijken. Dit is eigenlijk een High Def decoder (een HD HD recorder dus :) ). Maar deze kan je natuurlijk ook gewoon gebruiken voor het standaard digitale pakket. En heeft een HDMI uitgang wat de 9200 niet heeft. Ook kan je er via FTP bij om data op te zetten of af te halen. Hij is wel wat duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
DarkSide schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 18:46:
Je zou ook even naar de humax 5050 kunnen kijken. Dit is eigenlijk een High Def decoder (een HD HD recorder dus :) ). Maar deze kan je natuurlijk ook gewoon gebruiken voor het standaard digitale pakket. En heeft een HDMI uitgang wat de 9200 niet heeft. Ook kan je er via FTP bij om data op te zetten of af te halen. Hij is wel wat duurder...
Zoo zoo, thanks voor alle info tot zo ver :) even nog voor mijn duidelijkheid, zone humax 5050, bvb kan die ook nog dvd's afspelen? of is het zone mediabox die je ook krijgt als je bij ziggo bvb ene duurdere abbo koopt? En bij zone humax 5050 en die andere humax dingen, daar zit gewoon een hdd in neem ik aan waarop je kan opnemen?

En is zone humax makkelijk in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Wat is "zone"??

En bijna alle info is gewoon op te zoeken hoor, dit zijn wel heel basale vragen namelijk. Zoek eens hier en daar, download en lees eens een manual oid.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
kaajee schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:19:
Wat is "zone"??

En bijna alle info is gewoon op te zoeken hoor, dit zijn wel heel basale vragen namelijk. Zoek eens hier en daar, download en lees eens een manual oid.......
Ok, nou ik heb eens op de site van HUMAX lopen kijken, ze hebben nu al weer totaal andere modellen dan de modellen die worden opgenoemd.

De enigste waarvan ik denk dat deze doet wat we hier boven besproken hebben is deze http://www.humaxdigital.c..._stb_cable_hdpvr1000c.asp

Maar ik zie hier maar 1 hdmi aansluiting op verders scart aansluitingen, en ik zie ook niet waar ik de kaarten moet in doen voor het digitale signaal enzo.

Kan iemand mij duidelijk maken welk model ik nu van humax zou moeten pakken om dus voor elkaar te krijgen om digi op te nemen en af te kijken tegelijk??

En hoe sluit ik deze aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:12
Ik weet niet bij welke kabelprovider je zit, maar bij Ziggo kun je via hun site zien welke PVR's er ondersteund worden. Koop een van de modellen die door hun worden ondersteund, anders gaat het waarschijnlijk niet werken.

Tegenwoordig kun je ook de Cisco interactieve ontvanger bestellen, kun je mee kijken, opnemen en dingen als uitzendinggemist kijken en films mee kijken (en "huren" voor een dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

DrDeathhand schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:54:
Ok, nou ik heb eens op de site van HUMAX lopen kijken, ze hebben nu al weer totaal andere modellen dan de modellen die worden opgenoemd.
Je moet ook de goede site pakken.
De modellen die in NL voor ziggo in gebruik zijn werken niet eens in andere landen.
Deze site moet je hebben: http://www.myhumax.nl/
Kan iemand mij duidelijk maken welk model ik nu van humax zou moeten pakken om dus voor elkaar te krijgen om digi op te nemen en af te kijken tegelijk??
Wil je opnemen en kijken met hetzelfde apparaat (tegelijk). Dan kom je terecht bij een digitale decoder welke 2 tuners heeft, en een Hardeschijf.
Dat zijn de HUMAX iHDR-5050c & de HUMAX iPVR-9200C

De 5050 kan ook HighDefinition aan, de 9200 Niet.
De 5050 heeft dus ook een hdmi aansluiting, de 9200 niet.
En hoe sluit ik deze aan?
Coax aan de humax. scart/hdmi tussen humax en tv.
Smartcard erin steken, instellen, smartcard registreren en kijken maar
Maar dat staat ook gewoon in de handleiding

Hier een topic over de 9200: DVB-C PVR Humax Duovisio PVR-9200 C
Hier een topic over de 5050: Het Humax IHDR-5050c topic

Lees die allebei volledig door. Heb je dan nog vragen.. stel ze in het bijbehorende topic.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 29-05-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Samsung en Cisco hebben ook een model. Hangt er ook vanaf of je HD wilt of niet.

Kijk eens rond op www.sluitallesaan.nl, alles waat je daar kunt kopen is geschikt voor Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
job schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 17:06:
[...]
Je moet ook de goede site pakken.
De modellen die in NL voor ziggo in gebruik zijn werken niet eens in andere landen.
Deze site moet je hebben: http://www.myhumax.nl/

[...]
Wil je opnemen en kijken met hetzelfde apparaat (tegelijk). Dan kom je terecht bij een digitale decoder welke 2 tuners heeft, en een Hardeschijf.
Dat zijn de HUMAX iHDR-5050c & de HUMAX iPVR-9200C

De 5050 kan ook HighDefinition aan, de 9200 Niet.
De 5050 heeft dus ook een hdmi aansluiting, de 9200 niet.

[...]
Coax aan de humax. scart/hdmi tussen humax en tv.
Smartcard erin steken, instellen, smartcard registreren en kijken maar
Maar dat staat ook gewoon in de handleiding

Hier een topic over de 9200: DVB-C PVR Humax Duovisio PVR-9200 C
Hier een topic over de 5050: Het Humax IHDR-5050c topic

Lees die allebei volledig door. Heb je dan nog vragen.. stel ze in het bijbehorende topic.
Aloha!,

Nou ik heb rond gekeken op verschillende sites, en topics gelezen over de verschillende tuners, en ik denk eig dat ik toch de Humax 5050C ga nemen. Ik heb hem al voor 329 gezien. Kwil hem graag zo goed koop mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je, als je een Humax met dubbele tuner gebruikt, kanalen wisselen met de Humax afstandsbediening, of kan dat met je afstandsbediening van de TV?

Ik vraag dit, omdat ik nu een Alphacrypt in mijn Sony heb zitten en ik aan het kijken ben naar een recorder om ook nog eens wat op te kunnen nemen. Ik vind alleen belachelijk als ik een tweede kaart van Ziggo moet aanschaffen omdat ik wil opnemen.

Sorry, verkeerde thread. Ik zal de vraag stellen op de Humax5050 thread

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 22:32 . Reden: verkeerde thread ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:14:
Moet je, als je een Humax met dubbele tuner gebruikt, kanalen wisselen met de Humax afstandsbediening, of kan dat met je afstandsbediening van de TV?
De bediening verloopt via de Humax. Misschien kan je één van beide afstandsbedieningen zodanig programmeren dat je beide apparaten met één van de afstandsbedieningen kan bedienen.
Ik vraag dit, omdat ik nu een Alphacrypt in mijn Sony heb zitten en ik aan het kijken ben naar een recorder om ook nog eens wat op te kunnen nemen. Ik vind alleen belachelijk als ik een tweede kaart van Ziggo moet aanschaffen omdat ik wil opnemen.
Als je en de AlphaCrypt en de Humax wil blijven/gaan gebruiken dan zal je ook twee smartcards moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Die tweede kaart zal je sowieso moeten hebben (al staat dat helemaal los van het afstandbediening gebeuren).
Elke decoder heeft een smartcard nodig (als je legaal bezig wilt zijn althans). Het goede nieuws echter... je betaalt met 2 kaarten maar 1 maal het abonnementsgeld. Per klant is er een miximum van 3 kaarten overigens.
(en dan heb ik het dus over ziggo, hoe het bij andere bedrijven gaat weet ik niet.).

En over de afstandsbedieningen betreft... Zie de humax als een videorecorder... als je die wilt bedienen moet dat met een tweede afstandbediening. Bij de humax is dat dus ook zo. Een voor je sony tv, een voor je humax.
Wil je toch maar 1 afstandbediening... koop een universeel ding (een logitech harmony bijvoorbeeld) of koop een tv met 2 tuners een een HDD ingebouwd en doe je sony weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benheijden
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
Ik ben dus in het bezit van twee Humax IRFOX ontvangers en heb ook twee smartcards van ZIGGO. Destijds gratis ontvangen bij de overgang van een standaard naar een ALL-IN abonnement.

Mijn vraag is nu;

Ik wil er een blijven gebruiken voor mijn TV en de andere gebruiken voor mijn HDD recorder.
Ik zou dan dus naar de ene zender kunnen kijken terwijl ik een andere opneem.
Echter dan heb ik het probleem dat met de afstandsbediening van de ene HUMAX OOK de andere wordt bediend.
Hoe los ik dat op ?
Als ik dus van zender wissel op mijn TV gaat ook de zender van HDD recorder mee naar die positie.

IK weet niet wat ik moet doen

Hartelijk dank voor een reactie

Groeten

BEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Sticker over het IR-oog plakken van de Humax waarmee je opneemt. Je kunt nog zappen met de knoppen op het apparaat zelf. Andere oplossing is bijvoorbeeld één decoder proberen te ruilen met één van een ander merk.

Verwijderd

Ik heb een samsung decoder van ziggo DCB-B27OR , een LG LCD tv en een harddiskrecorder van LG RH387H. Het probleem is dat mijn recorder niet alle zenders vindt van het totaalpakket. Hij vindt maar 30 zenders. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het e.e.a. goed moet aansluiten met de AV1 en AV2
Bedankt alvast,
Clara.

• job

job

Hoi Clara.. je harddiskrecorder kan geen digitale zenders ontvangen.. je hoeft dat ding dus ook niet naar zenders te laten zoeken. De recorder vindt alleen de analoge zenders.. en dat zullen er wel 30 zijn. Om de boel goed aan te sluiten zal je de scartuitgang van de humax aan moeten sluiten op de scart ingang van je recorder.
Of dat av1 of av2 is moet je even uitproberen. De andere scart aansluiting op je recorder kan je dan aansluiten op je tv.

Wil je dan opnemen van digitale televisie, dan zal je ten eerste je de samsung decoder zo in moeten stellen dat hij op het juiste tijdstip overschakelt naar de zender die je op wilt nemen. De LG recorder zal je dan zo in moeten stellen dat hij opneemt van de scart aansluiting (dus av1 of av2). Je ziet dus dat voor elk programma dat je op wilt nemen je 2 apparaten zult moeten instellen.
Niet handig dus.

Mijn advies:
- of koop een digitale decoder die kan opnemen (humax 9200 of 5050).
- of gebruik de LG recorder om de analoge zenders op te nemen... de zenders die niet op analoog zitten kan je dan dus niet opnemen.

Beide opties zijn handiger dan nu aanklooien met 2 apparaten die je in moet stellen.
Althans dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie , de uitleg is duidelijk. Het enige wat ik nog niet begrijp is dat de recorder de belgische zenders niet vindt . Deze zitten bij ziggo op kanaal 40 en 41 en de recorder gaat niet verder dan kanaal 30.
Groetjes,
Clara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Creatieve conclusie (niet verder dan 30) maar daar hoef je niet naar te kijken.
Er zijn genoeg zenders in het digitale pakket die boven de 30 zitten, maar wel door de recorder zijn te vinden.
Eurosport, lokale omroep.

De recorder vindt nou eenmaal de zenders die hij vindt. Wellicht dat de belgische zenders te zwak zijn om automatisch te vinden. Je kan prima deze zenders zelf toevoegen als je het kanaal/frequentie weet.
Belgie 1 is bij mij bijvoorbeeld 210.75mhz..oftewel kanaal 10.
Bij jou kan dat anders zijn: https://www.ziggo.nl/#pro...icht/frequentiesoverzicht

Ga niet het digitaal vs. analoog door elkaar halen dus.
Je recorder kan alleen de analoge signalen ontvangen.. de decoder de digitale.
Kanalen, frequenties op beide apparaten hebben niets met elkaar gemeen en overeenkomsten daartussen zijn louter toeval.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 27-11-2009 17:58 ]

Pagina: 1