Toon posts:

8600GT Prestaties.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik bezit hier over een 8600GT van Evga, alleen weet ik niet zeker of deze 100% presteert.
Want zelfs in WoW Met hoogste settings zonder AA op een resolutie van 1440x900, haal ik geen 60fps.
Het beeld schokt dan, en de fps is rond de 46. ook in crysis op 800x600 laagste settings krijg ik rond de 26fps. COD4 is ook moeilijk te draaien. Terwijl als ik op internet kijk de 8600GT goed presteert in deze games.

Mijn Spec:
Amd athlon 5200+x2
3GB RAM 800Mhz
2x 150GB(Sata)
Foxconn 960V-RSH2 Moederbord
500Watt CoolMaster Extreme Power

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Draai eens 3DMark06 op standaard settings en kijk wat voor score je haalt en vergelijk die met vergelijkbare systemen.

Zie ook in de FAQ waarom dit soort topics niet gewenst zijn.

Verder, je hebt een 8600GT een mid-range/low-end grafische kaart en hiermee zul je nooit dezelfde prestaties en framerate behalen als 2x 4760X2 in CrossfireX of 3x GTX280 in triple-sli.

[ Voor 27% gewijzigd door Wiethoofd op 08-11-2008 09:39 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Vergelijk eens waarom die kaart met andere systemen beter presteerd. Dat mis ik nu net in je startpost. De 8600GT is overigens niet zo bijster snel, het was een kaart bedoeld voor het middensegment maar hij legt het vaak af tegen een 3850/4850 of hoger , van Ati.

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Toen ik een paar maanden geleden mijn systeempje samenstelde, met als eis dat Crysis fatsoenlijk viel te draaien, heb ik ook even gekeken naar een 8600GT. Maar na het lezen van twee of drie reviews was het volkomen duidelijk dat een 8600GT dat niet trekt en ben ik voor een 9600 GSO gegaan.

Verder zie ik dat je 3GB mem hebt, je draait dus geen dual-channel. Dat kost je ook snelheid. Want 26 fps is ook voor een GT8600 weinig op 800x600/low settings. Het lijkt er op dat het wel wat beter moet kunnen maar verwacht geen wonderen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp voor zover, ik zal eens een 3Dmark draaien:)
Jullie horen nog van me:)

Verwijderd

noguru schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 09:56:

Verder zie ik dat je 3GB mem hebt, je draait dus geen dual-channel. Dat kost je ook snelheid. Want 26 fps is ook voor een GT8600 weinig op 800x600/low settings. Het lijkt er op dat het wel wat beter moet kunnen maar verwacht geen wonderen.
Dual channel maakt in de praktijk tov Single-channel, weinig uit. Het is net 1 tot 3% prestatiewinst over het algemeen en in theorie belooft het natuurlijk weer gouden bergen.

Er zijn wat truucs om de snelheid van de 8600GT omhoog te schroeven, kosteloos, zoals de PCI-express bus van 100MHz naar een safe-range van max 112MHz. Zonder de kaart over te klokken is dat toch een kleine winst meer, cruciaal voor games zoals Crysis.

Je kan altijd nog proberen de videokaart zelf op te voeren, maar verwacht er maar geen wonderen van. Wil je betere prestaties wijk dan uit naar een beter kaartje. De 9600, is overigens een rebranded 8800GT, met een kleinere die.

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:24:
[...]

Dual channel maakt in de praktijk tov Single-channel, weinig uit. Het is net 1 tot 3% prestatiewinst over het algemeen en in theorie belooft het natuurlijk weer gouden bergen.

Er zijn wat truucs om de snelheid van de 8600GT omhoog te schroeven, kosteloos, zoals de PCI-express bus van 100MHz naar een safe-range van max 112MHz. Zonder de kaart over te klokken is dat toch een kleine winst meer, cruciaal voor games zoals Crysis.

Je kan altijd nog proberen de videokaart zelf op te voeren, maar verwacht er maar geen wonderen van. Wil je betere prestaties wijk dan uit naar een beter kaartje. De 9600, is overigens een rebranded 8800GT, met een kleinere die.
De 9800gt is de verkleinde 8800gt hoor.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

EdwardvGelder schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:40:
De 9800gt is de verkleinde 8800gt hoor.
fout: de 9800GT is een rebranded 8800GTS, wat weer ee 8800GT is met extra unified shaders.

Zo zijn de 8800GS en 9600GSO hetzelfde, is een 9600GT een halve/driekwart 8800GT en zijn ze allemaal gebasseerd op de G92 core (of een rebranded versie, namelijk de G94)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PCI-E slot draait nou op 66Mhz maar, dus zal die eens effe wat omhoog zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 12:46:
Mijn PCI-E slot draait nou op 66Mhz maar, dus zal die eens effe wat omhoog zetten.
Weet je zeker dat dat niet PCI-66MHz is ipv PCI-express? Dat laatste hoort namelijk standaard op 100MHz te draaien. Kan je instellen in het bios. Let ermee op dat je gek gedrag kan krijgen al klok je de boel te hoog.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:24:
Hoe zou dit dan komen? Het lijkt me sterk dat een PCI-E 16x bus niet voldoende bandbreedte heeft voor een relatief langzame kaart als de 8600GT.

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:05:
[...]

Hoe zou dit dan komen? Het lijkt me sterk dat een PCI-E 16x bus niet voldoende bandbreedte heeft voor een relatief langzame kaart als de 8600GT.
Het is niet allleen bandbreedte maar ook de snelheid waarop die communiceert met je kaart.

Soort Cas latency tov hoge snelheden. Op een bepaald punt overwint de lagere timing tov de grotere bandbreedte. Met de Tweakers.net OC contest had je namelijk een kleine winst als je alleen al de PCI-express bus verhoogde naar 112MHz. Sommige kaarten kunnen er goed tegen, sommige niet. Het is een kwestie van proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kaart loopt stabiel op 112Mhz.
Wat kan ik nou nog verder doen?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-05 23:37
Heb je ondertussen al eens 3dMark gedraait?
Al eens nagekeken of de 6-pin stroomkabel wel goed aangesloten is?
Loopt de kaart op de juiste snelheden? (Kijk even met GPU Z)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

noguru schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 09:56:

Verder zie ik dat je 3GB mem hebt, je draait dus geen dual-channel. Dat kost je ook snelheid.
2x512 en 2x1 kan prima Dual Channel zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb nog geen 3DMark gedraait.
En deze kaart heeft geen extra 6-pins nodig.
En hij loopt op de juiste snelheden.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 20:19
Misschien is je kaart wel caduuk.. ik heb een 7600GT deze draait hellemaal standaard. WoW speel ik op 1280*1024 met alles op max. Frame rate licht dan rond de 70fps..

draai 3Dmark06 eens en kijk naar je score!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 10:37
je kunt hem eventueel nog wat sneller laten draaien m.b.v. rivatuner

http://www.softpedia.com/...deo-Tweak/RivaTuner.shtml

Verwijderd

Geweldig hoe de laatste 3 reacties de boel verpesten. Lezen jullie wel ? :P

8600GT heeft geen 6pins nodig. Die functioneerd prima op de PCI-express toevoer van 75Watt. 3Dmark geeft alleen een syntetische score weer, het zegt dus niets over de prestaties van de kaart, behalve dat je 1000 andere systemen hebt waarmee je vergelijken kunt, maar dan weet je nog niets over je games.

Bij nvidia zit overigens, een pre-renderlimit in in DirectX gebaseerde games. Deze staat driverlevel op 3, je kan 'm verlagen naar 1 en de Vsync tevens ook uitzetten. Dat scheelt aanzienlijk en zal de game-ervaring doen verbeteren (niet de prestaties, maar de ervaring).

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond horen jullie meer, alvast bedankt voor de hulp:)
Echt top hier!

Verwijderd

Topicstarter
Na wat overclocken, haal op op lage settings(zit er goed genoeg uit) 91fps.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-05 23:37
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:24:
Geweldig hoe de laatste 3 reacties de boel verpesten. Lezen jullie wel ? :P

8600GT heeft geen 6pins nodig. Die functioneerd prima op de PCI-express toevoer van 75Watt. 3Dmark geeft alleen een syntetische score weer, het zegt dus niets over de prestaties van de kaart, behalve dat je 1000 andere systemen hebt waarmee je vergelijken kunt, maar dan weet je nog niets over je games.
Ik had de 8600 GTS voor, die heeft wel een extra 6 pin stroomkabel nodig.
Overgens zegt de 3dMark score inderdaad niets over hoe hij zal presteren in een game, maar als je de 3dMark score vergelijkt met de 3dMark score van een andere 8600 GT dan zie je wel of er iets mis is aan de kaart.
Van games weten we al dat hij ondermaats presteert (lees jij ook wel? :P).

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Je gaat me niet vertellen dat je gaat océn voor een hogere 3Dmark score, je océd eerder zodat de prestaties in games wat hogerop komen. De 8600GT is een middenstapper destijds geweest, en legt het af tegen de kaarten van vandaag, die veel meer prestatie bieden dan dat de prijs van de 8600GT gerechtvaardigd is. Er zijn modellen geweest die inderdaad de 6 pins connector nodig hadden, maar dat was overkill. De kaart functioneerd blijkbaar prima zonder en laat zich met gemak richting de 1100MHz core liften (met een fikse voltmod en koeling).

Dus beste TS, speel eens wat met bovenstaande tips en kijk eens hoe ver je komt :)

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Wiethoofd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:43:
[...]

fout: de 9800GT is een rebranded 8800GTS, wat weer ee 8800GT is met extra unified shaders.

Zo zijn de 8800GS en 9600GSO hetzelfde, is een 9600GT een halve/driekwart 8800GT en zijn ze allemaal gebasseerd op de G92 core (of een rebranded versie, namelijk de G94)
Depep in "8800/9800? Of toch maar een 9600?"
Uhm, de 9800GT is exact hetzelfde als de 8800GT, afgezien van een aantal features. De 8800GT won het net aan van de HD3870, dus de HD4850 veegt de vloer met 'm aan.

http://news.softpedia.com...mes-Next-Week-90496.shtml
"The G92 series from Nvidia seems to be getting another member pretty soon, as the 9800 GT, a renamed 8800 GT, is rumored to arrive on July 29. The 9800GT represents the third rebranding/renaming of the same chip, which means that we'll be looking at that same G92 made under the 65nm manufacturing process. "

En zo kan ik nog wel een paar links geven, ik maak hier toch echt uit op dat de 9800gt een renamed 8800gt is met ondersteuning voor hybrid power.
Of was dit zo en hebben ze er toch maar een 8800gts rename van gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PCI-E Slot loopt nou op 112Mhz, kan die eventueel nog hoger?
En mijn kaart op 701/1542/435, stabiel rond de 66 graden onder stress.
Hiermee haal ik een flinke verbetering, mischien dat ik met een beter koeler, mischien zelfs watergekoeld, nog verder probeer te gaan.
Pagina: 1