mmorpg vergelijkingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 14:52
Ik ben op zoek naar een leuke mmorpg.

Ik heb World of Warcraft gespeeld, een weekje. Die vond ik tegenvallen.
Wat saai en ik wist niet helemaal wat ik moest doen.

Ik ben nu een probeer van Lord of the ring online aan het uitproberen.
Die bevalt mij beter. Mooie omgevingen, veel mooiere graphics. Een mooi uitgewerkte wereld, die ik ken van de films. Eerste stukje speelde lekker weg.

Ik ben dus nog op zoek naar een leuke mmorpg en aangezien het veel geld kost. Eenmalige aanschaf en maandelijks bedrag wil ik een goede keus maken.

Daarom hoop ik dat er nog mensen zijn met wat ervaring die mij advies kunnen geven.

Ik neig dus naar LOTRO. Mischien zijn er nog meer goede alternatieven?

Het moet dus vooral op de lange duur boeien.

Dus waarom wel/niet het een of het ander.

Ik hoop dus op wat sterke argumenten, ervaringen, waar men antousiast over is.
En mischien een nederlandstalige handleiding of uitleg over het liefst LOTRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:07
Warhammer online kan je ook eens naar kijken :)

* Malantur speelde zelf vroeger WoW :z

[ Voor 35% gewijzigd door Malantur op 07-11-2008 21:45 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

[url=.knightonlineworld.com]Knight Online[/url]
Kwa graphics en quests misschien de minst leuke maar wel massale player-kill oorlogen en leuke events.
en het is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 20:06
Als je veel om mooie graphics, omgevingen, en vooral sfeer vraaft moet je echt een Guild Wars uitproberen (de gewone Guild Wars vinden de meeste het beste). Ik vond WoW echt oersaai, LotrO slecht uitgewerkt, warhammers sfeerloos (ja ik bene en zeikbeer ;p). Maar toch vind ik Guild Wars het beste spel ooit gemaakt.
http://i222.photobucket.c...ro/gw020.jpg?t=1226086935 een screen door mij gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pirates of the Burning Sea (www.burningsea.com)
Goede graphics, zeeslagen zijn goed uitgewerkt en zeer uitgebreid en uitdagend (1vs1 tot 24vs24).
Goede MMO als je alle orcs/elves zat bent (voor de liefhebbers is er wel "supernatural-content" maar je kunt dit overslaan.

Edit: screenshots
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/1975/raaqv6.th.pngAfbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/images/thpix.gif

Afbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/697/prchurchfj9.th.pngAfbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/images/thpix.gif

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:45

NoTimeRemains

I know

Zamoraak schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:42:
Als je veel om mooie graphics, omgevingen, en vooral sfeer vraaft moet je echt een Guild Wars uitproberen (de gewone Guild Wars vinden de meeste het beste). Ik vond WoW echt oersaai, LotrO slecht uitgewerkt, warhammers sfeerloos (ja ik bene en zeikbeer ;p). Maar toch vind ik Guild Wars het beste spel ooit gemaakt.
http://i222.photobucket.c...ro/gw020.jpg?t=1226086935 een screen door mij gemaakt.
ik vind de gfx van GW nou niet echt om naar huis te schrijven....

het probleem met wow als je nu instroomt is dat je na as woensdag al twee expansions hebt en meer uitgave dus.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-10 15:21

Zerora

Ik Henk 'm!

Je zou eens kunnen kijken naar Runes of Magic. Dit is een nieuw spel die gratis speelbaar is. Ziet er zeer netjes uit ook, vind ik. Het is dat ik WoW speel, maar als ik niet beter wist was ik deze game gaan spelen. Aan de screens te zien heeft de game namelijk best een hoop in huis om zich te gaan meten met de grote jongens als WoW, WAR, GW en LOTRO

Wat screens:

Afbeeldingslocatie: http://www.dabbledoo.com/ee/images/uploads/gamertell/runes_of_magic_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.mmosite.com/feature/news/2008_06_13/runesofmagic/screenshot/runesofmagic_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tentonhammer.com/image/view/38511/preview

[ Voor 11% gewijzigd door Zerora op 07-11-2008 20:57 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44
Ik wist dat er een tijdje terug net zo'n soort vraag voorbij kwam.
Misschien dat je hier nog wat aan hebt:

[PC][MMORPG] Welke MMORPG spelen jullie nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORG
Dat wist ik niet, dat er laatst ok al zo'n vraag voorbij kwam.

Hoe zit het met de mensen die inloggen. Zit daar nog verschil tussen, met de verschillende games?
bv of ergens nog veel nederlanders zijn en of de sfeer mbt de spelers bij het ene of het andere game anders is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
BORG schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:02:
Ik ben op zoek naar een leuke mmorpg.

Ik heb World of Warcraft gespeeld, een weekje. Die vond ik tegenvallen.
Wat saai en ik wist niet helemaal wat ik moest doen.

Ik ben nu een probeer van Lord of the ring online aan het uitproberen.
Die bevalt mij beter. Mooie omgevingen, veel mooiere graphics. Een mooi uitgewerkte wereld, die ik ken van de films. Eerste stukje speelde lekker weg.

Ik ben dus nog op zoek naar een leuke mmorpg en aangezien het veel geld kost. Eenmalige aanschaf en maandelijks bedrag wil ik een goede keus maken.

Daarom hoop ik dat er nog mensen zijn met wat ervaring die mij advies kunnen geven.

Ik neig dus naar LOTRO. Mischien zijn er nog meer goede alternatieven?

Het moet dus vooral op de lange duur boeien.

Dus waarom wel/niet het een of het ander.

Ik hoop dus op wat sterke argumenten, ervaringen, waar men antousiast over is.
En mischien een nederlandstalige handleiding of uitleg over het liefst LOTRO.
Het probleem van dit topic is, is dat mensen die zelf MMORPG's spelen altijd het spel de beste vinden die ze zelf spelen. En er is bijna niemand die meer dan 1 MMORPG tegelijkertijd speelt dus dat maakt het lastig.

Als je WoW saai vond en helemaal niet wist wat je moet doen ligt dat wat meer aan jou. Gewoon wat je in normale RPG's doet, en tot waar heb je gespeeld?
Heel duur zijn ze trouwens ook niet MMORPG's al weet ik je leeftijd niet.
Maar ik zal even een kleine inventaris maken dus de 3 "grootste""nieuwste""meest toegankelijk"(don't kill me guys).
Oh ik speel zelf geen MMORPG meer maar ik ben begonnen met Everquest en heb ook nog een lvl 50 dude in LOTR online, en daar tussen nog EVE online gedaan, Asceron's call 1/2, WoW (uiteraard).

Wat voor ervaring zoek je zelf?
Wil je een grote oorlog uitvechten, niet te veel nadenken, veel knokken tegen andere spelers?
Wil je spel dat draait om het verhaal, wat minder om stats xp en loot?
Of wil je de meest gestroomlijnde ervaring, beetje van beide?
Wil je extreem veel vrijheid of juist helemaal niet.

Eigelijk komt het hier op neer(ik hoop dat ik geen kwade fanboys over me heen krijg).
Het grootste en IMO meest gestroomlijnde spel is gewoon World of Warcraft op dit moment. Systeem eisen zijn laag, het is erg toegankelijk en heeft als je er wat intresse voor toont ook nog wel leuke verhalen en uitdiepingen.
Pluspunten zijn toch wel dat het groot is, al erg lang mee gaat en dus erg gestroomlijnd, en het speelt erg goed weg(als je teminste een klasse kiest die je ligt).
MEt de nieuwe uitbereiding van The Lich King krijgen de graphics ook een oppoetsbeurt.

Warhammer online komt eigelijk neer op alleen maar PVP'en. Om eerlijk te zijn klink je niet als iemand die daar echt van geniet. Het is keiharde competie, je kan ook wel quests doen etc, maar uiteindelijk is dat in warhammer een bijzaak. Hoofdmoot is gewoon oorlog voeren en beuken, warhammer is imo toch voor de veteranen van online games. Ik vond het vrij geniaal, jammer van de KUTcombat animaties

En LOTRO online natuurlijk. Als je een game zoekt die voornamelijk om verhaal en sfeer draait ben je hier goed af. Zitten ook nog steeds fouten en maar het is ondertussen al wat langer uit(wat in MMORPG"s altijd goed is), dus er is al een hoop verbeterd. Leukste aan LOTRO vond ik zelf de klasses die je kan zijn. Maar je moet wel bereid zijn veel tekst te lezen.
Ergste waar je hierbij tegenaanloopt zijn af en toe quests waar een dikke rij staat(al kunnen die opgelost zijn, een paar LOTRO fans komt me straks vast wel verbeteren ;-) ). En je komt natuurlijk echt de meest irritante figuren tegen af entoe(ik bedoel real life) maar dat is met iedere MMORPG je moet er rekening meehouden dat merendeel van de server populatie gewoon dom is(dit moet je sowiezo willekeurig welk online spel je doet).
Leukste aan LOTRO is toch de setting en het verhaal, al kan dat ook een beetje tegengaan werken af en toe.

Ik weet dat er nog heel veel andere online games en RPG's zijn en je hebt ook nog een hoop kleine maar die zijn vaak gewoon erg slecht. Ik zou ook zeker NIKS maar dan ook NIKS van die koreanse MEUK proberen die Free-2-play is. Al die Free 2 play spellen zijn 95% hetzelfde en ze zijn allemaal niet leuk vergeleken met een ECHTE MMORPG.

Zelf zijn dit op het moment voor een beginner denk ik de 3 leukste om mee te beginnen(niet alle 3 tegelijk maar 1 van de uiteraard). Ze zijn allemaal al wat langer uit, goed uitgerwerkt en hebben een solide fanbase. Al deze spellen zijn ook redelijk makkelijk in te komen. Dus ik zou voor 1 van die 3 gaan. Zelf heb ik het meest lol beleefd aan WoW en LOTRO, als je een beetje een newbie bent in online land(niks mis mee). Zou ik voor LOTRO gaan. Speelt lekker weg, leuke quests, leuk verhaal, leuke dingen te doen en als het meezit over het algemeen vrij aardige mensen(maar nog steeds is 80% een idioot :9 ).

Hoop dat je er wat aan hebt, en ik hoop nog meer dat de fanboys van alle 3 de spellen me met rust laten :+
Laat maar weten wat het wordt. Maar volgens mij kan je LOTRO nu voor 10je ofzo in de winkel kopen en hebje 1 maand gratis. Dus als ik jou was, zou ik of voor WoW gaan of voor LOTRO. Makkelijk in te komen, grote wereld, veel quests, lang uit, gestroomlijnd, redelijk goed bevolkt.

Maar nogmaals dit soort vragen zijn altijd link op fora want iedereen verdedigd met hand en tand "zijn/haar" MMORPG, dit maakt discussieren erg lastig erover soms.
Op je laatste vraag, nederlanders probeer ik ALTIJD te ontwijken over het algemeen, want 80% gedraagt zich uitermate debiel. Nederlanders staan er online ook redelijk bekend om. Vooral arrogant en denken dat ze alles weten is altijd irritant. Zeker als ze als een drol spelen. Maar waarom bij nederlanders? je speelt een ONLINE game, is de lol toch van dat je ook is met andere mensen kan praten(vond ik altijd erg leuk), of is het eigen volk eerst? ;) Wat het motto van veel NL'ers lijkt te zijn :o

[ Voor 7% gewijzigd door Postius op 08-11-2008 15:41 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerora schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:55:
Je zou eens kunnen kijken naar Runes of Magic. Dit is een nieuw spel die gratis speelbaar is. Ziet er zeer netjes uit ook, vind ik. Het is dat ik WoW speel, maar als ik niet beter wist was ik deze game gaan spelen. Aan de screens te zien heeft de game namelijk best een hoop in huis om zich te gaan meten met de grote jongens als WoW, WAR, GW en LOTRO

Wat screens:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
moet zeggen dat die website echt een WoW vibe heeft. qua kleuren vormgeving etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORG
Bedankt Postius voor je uitleg.
Ik vond in WoW grafisch wat minder. Grafisch en kwa wereldopbouw dus wat saaier.
Dat vind ik bij LOTRO veel mooier en met meer sfeer.

Ik heb een redelijke PC, C2D 6600 met een Nvidia 8800 GTS videokaart. Dus ik kan LOTRO goed draaien met hoge detaillering.
Ik ben trouwens 35 jaar jong. Niet piepjong dus.

Warhammer online is denk ik niks voor mij, zo te lezen.

Ik denk dus ook dat het LOTRO wordt.

Ik vind het nederlands makkerlijker. Engels lukt ook wel, maar minder snel.
Daarom mijn voorkeur voor Nederlanders en nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-10 00:12
Enige manier om een leuke mmo te vinden is het domweg proberen, dit door middel van trials bijvoorbeeld en ja als spel na 1/2 jaar verveeld, ach start je toch in andere wereld?

Het is zeer lastig om een advies te geven welk spel.

Je hebt bijvoorbeeld games als battleground europe, dit is meer een ww2 simulatie, waarbij je geen poppetje opbouwt met karakteristieken en bezittingen. Vindt het persoonlijk zeer leuk, maar heeft beperkte spelers aantal en is zeer lastig om in te komen. Zit trouwens na 4.5 jaar een kleine pauze te nemen ervan.
Voordelen, je kunt vliegen, tanks besturen, kanon spawnen, maar je moet wel wat geduld etc hebben en het is soms knap frustrerend. Spelerbasis is trouwens wat ouder dan gemiddeld en speelt erg intensief. De forums zijn dus ook best extreem soms, maar het zijn dus wel echt fanaten die dan posten.

Eve is ook iets wat ik langer speel, eve is best wel brutaal en weinig vergevingsgezind, wat je verliest ben je echt kwijt en moet je dus opnieuw weer verdienen. Skills trainen gaat daar realtime, wat betekent, dat je nooit door de zogenaamde content kunt racen. Pas na 1.5+ jaar trainen zou je bijvoorbeeld pas de extreemste varianten van grotere schepen kunnen vliegen. Echter, dit doet niks aan spelplezier af.
Eve is een spel, wat veel type speelstijlen van spelers toelaat. Echter het teamgevoel is toch iets minder dan in sommige mmorpg. Dit komt meer omdat bezittingen en isk/uur eigenlijk de basis van dit spel vormen.

Andere mmo flightsim, dat ik gespeeld heb was warbirds, echter de spelers die ik daar kende, toen ik het speelde zijn nu op aces high II te vinden. Dit zijn echter nauwelijks games meer, maar keiharde ww2 flight sims, waarbij mensen proberen alles uit een vliegtuig te halen en de anderen uit de lucht te schieten.

Everquest was mn eerste, superleuk en ook knap pittig, draait nog steeds, is lastiger dan wow, maar als je wow bedieningsgemak gewend bent en graphisch geweld, dan weet ik niet als je daar nog kunt door prikken.
Echter ik weet niet als nieuwe spelers dit ook nog starten, weet wel dat het nog genoeg spelers heeft.

Warhammer, probeer ik ook ff, echter zit na mn eerste maand al te dubben of ik doorga of niet. Ik heb teveel van dat type spellen gespeeld en dan maakt eigenlijk niet uit hoe ze oude spelprincipes in nieuwere jasjes doen, basis is van bijna alle mmorpg gelijk. Echter, heb je nog niet veel games gespeeld, dan kan het zeer leuk zijn. Persoonlijk vind ik de servers te laag qua populatie op dit moment.

Eerlijk gezegd, is de keuze persoonsafhankelijk, beste wat je kunt doen is sites lezen zoals: www.mmorpg.com en wat andere varianten, lees forums van de online games door en ga hier op tweakers lezen.
Er zijn nog paar nieuwe games, die van stapel lopen, daarnaast heb je ook nog games die vrij te spelen zijn, echter wil je het intensief spelen, dan betaal je meestal toch iets aan een itemshop of zoiets om net zo vlot als in andere games te kunnen spelen. (meestal komt dit uit op precies gelijke bedrag per maand)

Chronicles of spelborn komt deze maand of volgende maand uit, kan best ook is een klapper worden, maar is nog zeer onduidelijk.
Je kunt beter bij mmo's tegenwoordig denken, ik speel zolang het leuk is en dan gewoon weer overstappen.
Games die jaren leuk blijven, zijn maar beperkt daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf vond ik het ook vrij moeilijk o te kiezen. Ik heb iets meer dan een jaartje WoW gespeeld, maar het begon me steeds meer tegen te staan om allerlei redenen.

Ik ben toen overgestapt op LOTRO. Ik vind PvP erg leuk, maar wel van ondergeschikt belang aan PvE. In LOTRO is dit voor mij goed uitgewerkt. Sowieso ben ik dol op de werken van Tolkien en kan nu dus in het midden aarde rondlopen waar ik boeken over gelezen heb en films van heb gezien.
Voordeel van LOTRO qua betaling vind ik dat je een eenmalige bedrag neer kunt leggen en dat je dan voor altijd abbo kosten vrij bent. De uitbreiding Mines of Moria staat voor de deur en ik heb er bijzonder veel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORG
En wat zijn die redenen?
Ik ben nieuw in dit type spel, en daar wel nieuwschierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:24
ik speel zelf vrij fanatiek LOTRO, er zitten op alle servers redelijk wat nederlanders en ook op de engelse servers compleet nederlandstalige kinships (guilds). Dat wachtrij probleem bij quests wat postius noemt is eigenlijk niet meer aanwezig, al zal het bij sommige quests waar je een specifiek monster moet omleggen nog wel eens voorkomen.
Daarnaast wordt er gezegd dat het in vergelijking met sommige andere MMORPG's een wat volwassenner publiek qua gedrag heeft, maar daar kan ik zelf geen enkel oordeel over vellen omdat het m'n enige mmorpg is die ik speel en zulke meningen ook heel erg op een toevallige positieve/negatieve ervaring zijn gebaseerd denk ik. Ik merk wel dat veel mensen nieuwe spelers willen helpen en er zijn ook een hoop spelers die nieuwe characters aanmaken waardoor ook low-lvl content waar je groepen voor nodig hebt nog goed te doen is.

Als je pvp leuk vindt dan zou ik het op dit moment wat minder snel uitkiezen omdat het gewoon niet echt goed is uitgewerkt. De uitbreiding Mines of Moria die de 18e uitkomt schijnt hier wel flink in te verbeteren, maar dat is afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BORG schreef op zondag 09 november 2008 @ 00:14:
En wat zijn die redenen?
Ik ben nieuw in dit type spel, en daar wel nieuwschierig naar.
Ik had bij WoW het gevoel alsof alles slechts om de hogere lvl's draaide. Doel was om zo snel mogelijk lvl 60 te worden omdat je dan pas meetelde. En ondanks dat ik het spel redelijk vroeg kocht en er nog veel drukte was in de beginners gebieden toen ik starte was ik door mijn geringe tijd niet in staat om de wedloop bij te houden. Ik levelde op mijn eigen tempo om ook nog te genieten van het spel. Buiten de beginnergebieden werd de verhaallijn voor mij echter steeds zwakker. Komt bij dat zo'n beetje iedereen al lvl 60 was en ik ergens in de 50. Het is vrijwel alleen vrij moeilijk om van 50 naar 60 te komen als men elkaar niet helpt in een MMORPG. En aangezien alle lvl's 60 hun hele dag in de molton core doorbrachten liep de wereld lichtelijk leeg. Uiteindelijk heb ik met veel tegenzin lvl 57 bereikt en heb het toen maar naast mij neergegooid. Ik had er geen plezier meer aan, en van enige verhaallijn was ook nog maar weinig te merken.
Na de BC uitbreiding heb ik het nog eenmaal geprobeerd met een nieuw karakter, maar dit kon me ook nog maar tot lvl 30 boeien. Daarnaast was de wereld nog verder uitgestorven (je kwam althans niet veel mensen tegen) omdat iedereen in de outlands zat. PvP gebieden moest je in een lange wachtrij voor staan (meer dan een uur was niet zeldzaam in mijn tijd) en als alliance had je gegarandeerde verlies kans. Daarnaast stikte het van de Spaanstalige spelers op mijn server. En was het merendeel niet bereid om even een helpende hand uit te steken. Komt bij dat ninja looting en gangkers ook nog eens een dagelijks verschijnsel was.

Ik kijk nog wel eens mee met mijn vriendin die het nog steeds speelt, maar ik zie er geen lol meer in. Veel volk kom je niet meer tegen (in mijn dagen was bijvoorbeeld Ironforge altijd een stad die bruiste van levendigheid met ontzettend veel mensen die verzamelden voor de bank, nu kom je nog maar weinig mensen tegen) en de prijzen op de AH rijzen de pan uit. De outlands ziet er wel leuk (en met wat meer spelers uit) uit, maar daar moet je eerst lvl 60 voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-10 22:46
tsja, MMO's die al een tijd uit zijn (WoW, Lineage2, Guildwars) hebben zeker voordelen. De bugs zijn eruit, en er zit vaak veel meer content in.
Nadeel is dat je eigenlijk niet meetelt tot je een hoog level hebt, en dat de meeste andere low-level spelers alts zijn van mensen die al max level hebben gehaald met een ander character. (die dus de game al goed kennen, alle truckjes weten en een berg gold hebben)

Nieuwe MMO's zijn vaak makkelijker in te komen. Nadeel is dat je de kans hebt dat het spel helemaal niks wordt, ondankt goede (p)reviews. denk aan Age of Conan of Hellgate:London. Ook zitten er vaak nog lastige bugs in, en zijn er bij veel spellen balance problemen. Uitgevers zitten vaak met een enorme druk om een spel uit te geven, zodat er inkomsten zijn. Vaak missen spellen dan wat afwerking. Dit kost helaas veel potentiele juweeltjes de kop.

Ik speel nu zelf lineage2 (heel lastig om legit te spelen. bijna iedereen incl mijzelf gebruikt bots ed. wel verslavend), en warhammer online (ondanks dat veel content geschrapt is geeft het toch een afgewerkte indruk. spel draait wel 90% om PvP, en daar moet je van houden)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:32
eve-online :)

http://eve-online.com

op de lange duur zeer leuk en niet geforceerd skillen

expansions zijn gratis.

nuf said

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BORG schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:39:
Bedankt Postius voor je uitleg.
Ik vond in WoW grafisch wat minder. Grafisch en kwa wereldopbouw dus wat saaier.
Dat vind ik bij LOTRO veel mooier en met meer sfeer.
Dan weet ik niet tot hoe ver jij WoW hebt gespeeld, maar ik ken geen enkele mmorpg met zo'n gevarieerde wereld (misschien iets té gevarieerd, op de grens van absurditeit :P), die tóch aan kan voelen als 1 grote "geografisch correcte" wereld, bied als WoW. Qua grafische pracht steekt LOTRO er, uiteraard, dik bovenuit (echt prachtige vergezichten, en ik was nog maar een lvl of 12), maar afwisselender zou ik het niet noemen ;)

Maar goed, de kernvragen zijn degene die Postius al heeft opgenoemd:
[b]Wat voor ervaring zoek je zelf?[/b[
Wil je een grote oorlog uitvechten, niet te veel nadenken, veel knokken tegen andere spelers?
Wil je spel dat draait om het verhaal, wat minder om stats xp en loot?
Of wil je de meest gestroomlijnde ervaring, beetje van beide?
Wil je extreem veel vrijheid of juist helemaal niet.
Wat wil je van een game, verschillende mmorpg's bieden verschillende ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
angel00008 schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:12:
eve-online :)

http://eve-online.com

op de lange duur zeer leuk en niet geforceerd skillen

expansions zijn gratis.

nuf said
LOL iemand die geen ervaring heeft met MMORPG's, EVE-online aanraden. Laat zien dat ik gelijk had in mijn andere post, mensen raden alleen het spel aan dat ze zelf spelen. Je gaat iemand die geen ervaring heeft in MMORPG genre het meest moeilijke en saaie online spel aanraden....goed over nagedacht!

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:15:
[...]

LOL iemand die geen ervaring heeft met MMORPG's, EVE-online aanraden. Laat zien dat ik gelijk had in mijn andere post, mensen raden alleen het spel aan dat ze zelf spelen. Je gaat iemand die geen ervaring heeft in MMORPG genre het meest moeilijke en saaie online spel aanraden....goed over nagedacht!
Dat werd tegen mij ook gezegt, dat EVE zo ontzettend moeilijk is om mee te beginnen. Moet zeggen dat ik dit HEEEEEEEL erg mee vond vallen, vooral door de erg duidelijke tutorial. Binnen een kwartiertje was ik lekker bezig met minen, knokken, questen, noem maar op. Saai is natuurlijk relatief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-10 09:51
Ik vond eve-online zeker niet moeilijk, maar ik ben voornamelijk een pve speler, al vind ik de pvp zoals dat in eve is best interessant.

Ik denk dat je moet besluiten wat je wil, wil je pvp dan is warhammer/eve imho de beste keus op dit moment, wil je pve/raiden dan moet je met een grote boog om die games heenlopen.

Ook is het niet verstanding graphics als primaire keuze te gebruiken, het gaat immers om de gameplay by de meeste mmo's

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:41

Japser

Jeej!

Dat Runes of Magic lijkt me wel een potentieel goede MMORPG zo op t eerste oog, jammer dat de beta closed is. Duurt nog een maand ofzo voordat ie open gaat.

En wat belangrijk is: het is gratis. Dus een logische vraag is: wat zijn nou beetje gelijksoortige MMORPG's die ook gratis zijn? Dit omat ik nu eens geen zin heb om te betalen na mijn laatste avontuur met AoC :)

Iemand nog een leuke suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik eens gaan kijken in het Silkroad topic,
Het is een erg mooi spel, ziet er allemaal mooi uit, niet zo cartoon achtig gewoon redelijk realistisch
Het is wel even wennen in het begin van het spel hoe alles werkt, maar daar wen je vanzelf wel aan denk dat bijna iedereen wel zijn eerste charater verpest heeft qua skils.. dus eerste acount is meestal gewoon kijken hoe het spel is.
Verder is de cashflow in het spel erg goed, want een level 20 poppetje heeft meestal precies genoeg om z'n spullen te kunnen kopen zegmaar, en hoe hoger je komt hoe duurder alles word maar je krijgt meestal niet overdreven getallen qua prijzen op low level en dat verdien je ook niet.
Ook kun je je equipment wat je draagt helemaal naar eigen verlangen makken bijvoorbeeld int of str of hp
Ik weetniet hoe het bij andere games is want dit is de enige die me ooit geboeit heeft, ga eens kijken in het topic dan weet je al een boel meer. Maar in mijn ogen zeker de moeite waard, en het leukste is dat het ook nog gratis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORG
Ik ga eerst Lord of the Ring Online aanschaffen.
Meteen de uitbreiding 'Mines Of Moria' erbij.

Vind ik veel sfeer hebben. Ik geloof dat het spel best veel spelers heeft en redelijk populair is. Toch?
Vind ik ook wel belangrijk. Daarom doe je toch een online Game, lijkt me.

Blijft die game ook interessant bij het hoogste level? Geeft LOTR dan ook nog voldoende interessant om te doen?
Ik zit aan een Lifetime Subscription Offer te denken. Eenmalig betalen en dan hoef ik me daar tenminste niet meer druk om te maken.
Zal dat het geld waard zijn? Ook dus op de langere termijn?

Verwijderd

Tsja Borg, of ik helemaal objectief ben valt maar te bezien maar ik zeg ja.. ik speel het spel sinds de launch vorig jaar april en heb er nog geen moment spijt van. Er valt altijd wel wat te doen en straks met Moria erbij komt er gelijk nog heel veel bij. Persoonlijk kan ik alvast niet wachten.
Pagina: 1