BORG schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:02:
Ik ben op zoek naar een leuke mmorpg.
Ik heb World of Warcraft gespeeld, een weekje. Die vond ik tegenvallen.
Wat saai en ik wist niet helemaal wat ik moest doen.
Ik ben nu een probeer van Lord of the ring online aan het uitproberen.
Die bevalt mij beter. Mooie omgevingen, veel mooiere graphics. Een mooi uitgewerkte wereld, die ik ken van de films. Eerste stukje speelde lekker weg.
Ik ben dus nog op zoek naar een leuke mmorpg en aangezien het veel geld kost. Eenmalige aanschaf en maandelijks bedrag wil ik een goede keus maken.
Daarom hoop ik dat er nog mensen zijn met wat ervaring die mij advies kunnen geven.
Ik neig dus naar LOTRO. Mischien zijn er nog meer goede alternatieven?
Het moet dus vooral op de lange duur boeien.
Dus waarom wel/niet het een of het ander.
Ik hoop dus op wat sterke argumenten, ervaringen, waar men antousiast over is.
En mischien een nederlandstalige handleiding of uitleg over het liefst LOTRO.
Het probleem van dit topic is, is dat mensen die zelf MMORPG's spelen altijd het spel de beste vinden die ze zelf spelen. En er is bijna niemand die meer dan 1 MMORPG tegelijkertijd speelt dus dat maakt het lastig.
Als je WoW saai vond en helemaal niet wist wat je moet doen ligt dat wat meer aan jou. Gewoon wat je in normale RPG's doet, en tot waar heb je gespeeld?
Heel duur zijn ze trouwens ook niet MMORPG's al weet ik je leeftijd niet.
Maar ik zal even een kleine inventaris maken dus de 3 "grootste""nieuwste""meest toegankelijk"(don't kill me guys).
Oh ik speel zelf geen MMORPG meer maar ik ben begonnen met Everquest en heb ook nog een lvl 50 dude in LOTR online, en daar tussen nog EVE online gedaan, Asceron's call 1/2, WoW (uiteraard).
Wat voor ervaring zoek je zelf?
Wil je een grote oorlog uitvechten, niet te veel nadenken, veel knokken tegen andere spelers?
Wil je spel dat draait om het verhaal, wat minder om stats xp en loot?
Of wil je de meest gestroomlijnde ervaring, beetje van beide?
Wil je extreem veel vrijheid of juist helemaal niet.
Eigelijk komt het hier op neer(ik hoop dat ik geen kwade fanboys over me heen krijg).
Het grootste en IMO meest gestroomlijnde spel is gewoon World of Warcraft op dit moment. Systeem eisen zijn laag, het is erg toegankelijk en heeft als je er wat intresse voor toont ook nog wel leuke verhalen en uitdiepingen.
Pluspunten zijn toch wel dat het groot is, al erg lang mee gaat en dus erg gestroomlijnd, en het speelt erg goed weg(als je teminste een klasse kiest die je ligt).
MEt de nieuwe uitbereiding van The Lich King krijgen de graphics ook een oppoetsbeurt.
Warhammer online komt eigelijk neer op alleen maar PVP'en. Om eerlijk te zijn klink je niet als iemand die daar echt van geniet. Het is keiharde competie, je kan ook wel quests doen etc, maar uiteindelijk is dat in warhammer een bijzaak. Hoofdmoot is gewoon oorlog voeren en beuken, warhammer is imo toch voor de veteranen van online games. Ik vond het vrij geniaal, jammer van de KUTcombat animaties
En LOTRO online natuurlijk. Als je een game zoekt die voornamelijk om verhaal en sfeer draait ben je hier goed af. Zitten ook nog steeds fouten en maar het is ondertussen al wat langer uit(wat in MMORPG"s altijd goed is), dus er is al een hoop verbeterd. Leukste aan LOTRO vond ik zelf de klasses die je kan zijn. Maar je moet wel bereid zijn veel tekst te lezen.
Ergste waar je hierbij tegenaanloopt zijn af en toe quests waar een dikke rij staat(al kunnen die opgelost zijn, een paar LOTRO fans komt me straks vast wel verbeteren ;-) ). En je komt natuurlijk echt de meest irritante figuren tegen af entoe(ik bedoel real life) maar dat is met iedere MMORPG je moet er rekening meehouden dat merendeel van de server populatie gewoon dom is(dit moet je sowiezo willekeurig welk online spel je doet).
Leukste aan LOTRO is toch de setting en het verhaal, al kan dat ook een beetje tegengaan werken af en toe.
Ik weet dat er nog heel veel andere online games en RPG's zijn en je hebt ook nog een hoop kleine maar die zijn vaak gewoon erg slecht. Ik zou ook zeker NIKS maar dan ook NIKS van die koreanse MEUK proberen die Free-2-play is. Al die Free 2 play spellen zijn 95% hetzelfde en ze zijn allemaal niet leuk vergeleken met een ECHTE MMORPG.
Zelf zijn dit op het moment voor een beginner denk ik de 3 leukste om mee te beginnen(niet alle 3 tegelijk maar 1 van de uiteraard). Ze zijn allemaal al wat langer uit, goed uitgerwerkt en hebben een solide fanbase. Al deze spellen zijn ook redelijk makkelijk in te komen. Dus ik zou voor 1 van die 3 gaan. Zelf heb ik het meest lol beleefd aan WoW en LOTRO, als je een beetje een newbie bent in online land(niks mis mee). Zou ik voor LOTRO gaan. Speelt lekker weg, leuke quests, leuk verhaal, leuke dingen te doen en als het meezit over het algemeen vrij aardige mensen(maar nog steeds is 80% een idioot

).
Hoop dat je er wat aan hebt, en ik hoop nog meer dat de fanboys van alle 3 de spellen me met rust laten
Laat maar weten wat het wordt. Maar volgens mij kan je LOTRO nu voor 10je ofzo in de winkel kopen en hebje 1 maand gratis. Dus als ik jou was, zou ik of voor WoW gaan of voor LOTRO. Makkelijk in te komen, grote wereld, veel quests, lang uit, gestroomlijnd, redelijk goed bevolkt.
Maar nogmaals dit soort vragen zijn altijd link op fora want iedereen verdedigd met hand en tand "zijn/haar" MMORPG, dit maakt discussieren erg lastig erover soms.
Op je laatste vraag, nederlanders probeer ik ALTIJD te ontwijken over het algemeen, want 80% gedraagt zich uitermate debiel. Nederlanders staan er online ook redelijk bekend om. Vooral arrogant en denken dat ze alles weten is altijd irritant. Zeker als ze als een drol spelen. Maar waarom bij nederlanders? je speelt een ONLINE game, is de lol toch van dat je ook is met andere mensen kan praten(vond ik altijd erg leuk), of is het eigen volk eerst?

Wat het motto van veel NL'ers lijkt te zijn
[
Voor 7% gewijzigd door
Postius op 08-11-2008 15:41
]