Ik speel nu zo'n twee jaar WoW. Ik heb er veel plezier aan beleefd maar tijden veranderen. Real life vrienden stoppen ermee en de nadruk in de game ligt steeds meer op PvP. Om voor de zoveelste keer 15 boars te killen, wanneer je je focust op het questen, begint ook te vervelen. Al vanaf mijn eerste char vond ik het grinden verschrikkelijk. De sfeer en gameplay daarentegen is ontzettend goed.
Omdat ik het gezeur over mijn matige gear zat ben, en ik mij iedere keer dat ik nu inlog overvallen voel door een gevoel van verveling, zoek ik een nieuwe MMORPG waar ik mijn energie in kwijt kan. Ik ben nl. bang dat WotLK geen verandering gaat brengen in mijn frustraties.
Er is momenteel een zeer grote keuze in MMORPG's. Ik vind het moeilijk om er eentje te vinden waar ik m'n ei in kwijt kan. Zaken die ik leuk vind zijn:
- soloing
- trading
- questen
- zo nu en dan group questing
- casual gaming, geen noodzaak ALTIJD online te moeten zijn
Zaken waar ik heeel moe van kan worden:
- gezeur over gear
- grote gear dependence
- leven zuur maken door endgamers
- grinding
- altijd maar guilds/clans etc moeten maken voor het completen van quests en verkrijgen van gear
- Levellen als noodzaak om uiteindelijk te kunnen endgamen (ik zie lvl's liever als het doel van het spel en niet de ensgame)
Games die mij op het eerste screenshot aanspreken zijn: LotRo en Everquest.
Kunnen jullie mij adviseren wat ik eens uit zou moeten proberen? En wat spelen de andere casual gamers op dit forum zoal? En waarom?
Omdat ik het gezeur over mijn matige gear zat ben, en ik mij iedere keer dat ik nu inlog overvallen voel door een gevoel van verveling, zoek ik een nieuwe MMORPG waar ik mijn energie in kwijt kan. Ik ben nl. bang dat WotLK geen verandering gaat brengen in mijn frustraties.
Er is momenteel een zeer grote keuze in MMORPG's. Ik vind het moeilijk om er eentje te vinden waar ik m'n ei in kwijt kan. Zaken die ik leuk vind zijn:
- soloing
- trading
- questen
- zo nu en dan group questing
- casual gaming, geen noodzaak ALTIJD online te moeten zijn
Zaken waar ik heeel moe van kan worden:
- gezeur over gear
- grote gear dependence
- leven zuur maken door endgamers
- grinding
- altijd maar guilds/clans etc moeten maken voor het completen van quests en verkrijgen van gear
- Levellen als noodzaak om uiteindelijk te kunnen endgamen (ik zie lvl's liever als het doel van het spel en niet de ensgame)
Games die mij op het eerste screenshot aanspreken zijn: LotRo en Everquest.
Kunnen jullie mij adviseren wat ik eens uit zou moeten proberen? En wat spelen de andere casual gamers op dit forum zoal? En waarom?