[PC][MMORPG] Welke MMORPG spelen jullie nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooltime
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-01 20:30
Ik speel nu zo'n twee jaar WoW. Ik heb er veel plezier aan beleefd maar tijden veranderen. Real life vrienden stoppen ermee en de nadruk in de game ligt steeds meer op PvP. Om voor de zoveelste keer 15 boars te killen, wanneer je je focust op het questen, begint ook te vervelen. Al vanaf mijn eerste char vond ik het grinden verschrikkelijk. De sfeer en gameplay daarentegen is ontzettend goed.

Omdat ik het gezeur over mijn matige gear zat ben, en ik mij iedere keer dat ik nu inlog overvallen voel door een gevoel van verveling, zoek ik een nieuwe MMORPG waar ik mijn energie in kwijt kan. Ik ben nl. bang dat WotLK geen verandering gaat brengen in mijn frustraties.

Er is momenteel een zeer grote keuze in MMORPG's. Ik vind het moeilijk om er eentje te vinden waar ik m'n ei in kwijt kan. Zaken die ik leuk vind zijn:
- soloing
- trading
- questen
- zo nu en dan group questing
- casual gaming, geen noodzaak ALTIJD online te moeten zijn

Zaken waar ik heeel moe van kan worden:
- gezeur over gear
- grote gear dependence
- leven zuur maken door endgamers
- grinding
- altijd maar guilds/clans etc moeten maken voor het completen van quests en verkrijgen van gear
- Levellen als noodzaak om uiteindelijk te kunnen endgamen (ik zie lvl's liever als het doel van het spel en niet de ensgame)

Games die mij op het eerste screenshot aanspreken zijn: LotRo en Everquest.

Kunnen jullie mij adviseren wat ik eens uit zou moeten proberen? En wat spelen de andere casual gamers op dit forum zoal? En waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik ruik hier een typisch gevalletje van even hier kijken.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk ff mee naar het linkje van SpoTs want ik denk er precies als TS over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44
Ik speel nu een maand of 5/6 Lotro en ben er erg tevreden mee.
Het is mijn eerst MMO en het bevalt me prima.
Ben rustig begonnen met levelen, verhaal lijnen lezen en daardoor levelen. Ik zal vast niet degene zijn die het snelst geleveld heeft, maar het hele verhaal en alle omgevingen spraken me erg aan en heb rustig de tijd genomen om alles proberen te doen.

Daarnaast is het erg makkelijk om een pickup group te vinden voor de wat moeilijkere quests en group quests.

Lang niet iedereen heeft de beste gear. De meeste dingen zijn prima te doen met quest gear.
Je kan trouwens ook prima lvl 50 worden zonder group quests. Als je wil kan je helemaal solo spelen. Daarnaast vind ik het persoonlijk een stuk mooier en wat minder speels als bijvoorbeeld WoW.
Dit is uiteraard mijn mening. :Y)

Er is uiteraard wel wat grinding nodig als je de hoogste stats wilt halen, maar de meeste zijn niet heel vervelend, en ook hier weer, het is niet perse nodig, het maakt uiteraard je char wel een stuk beter. :) Daarom doe ik het dus wel.

Succes met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ben bang dat WAR onderdeel is van je 'heel moe van worden' lijstje, zelf kan ik me met 'casual' gear nog aardig vermaken in WoW maar weet ik wel dat ik end-content raiden wel uit mijn hoofd kan laten. AoC werd ook gezegt dat gear etc niet zou uitmaken, maar inmiddels is alles gefocused op end-game raiding en pure focus op de 'end gear'. Pickup groups kom je niet altijd ver mee, guilds worden alweer een vereiste.

Maar voor de time being kan je je er best goed vermaken, net eigelijk als WoW.

Wat ik doe, pak de lijst van mmorpg.com erbij, kijk welke trials hebben of goedkoop in de schappen liggen en ga spelen. Zo ben ik in de jaren paar goeie blijvertjes tegengekomen, andere waren zonde van het geld of heb ik mischien maand of 2-3 gespeeld en mag stof happen tot ik me weer eens verveel :P Elke MMO die ik speel heeft een aspect die ik zoek in een game, door veel te mixen en divers te spelen houd elk spel zijn 'charme' en kan je het langer spelen.

Even wat randoms voor je lijstje:
City of Heroes, zeker op US server enorme social interactie, heel veel casual gaming en bijna geen vereisten aan end-gaming. Elke missie pak je zelf of je draait tijdje mee met een ander team. Trading is er wat minder, eigelijk werkt alles om de Inventions, maar is wel aardig goed uitgewerkt.
LotRo, hikkende start maar is nu aardig compleet. Al zijn de start zones wat 'leeg' speelt het lekker weg en ziet het allemaal er goed uit (zeker grafisch). Qua end-game gear weet ik het niet, zover ben ik nooit gekomen.
Perfect World, solo kan je enorm ver komen, trading gaat via shops in de stad (altijd lekker vol), zover ik ben gekomen (lvl61) erg casual en vriendelijk. Quests liggen ligt tegen grinden aan. Zover ik weet geen pvp zones, dus weinig 'ganking'.

Maar voor mezelf, randoms:
Cabal online - Grafisch pracht van de skills en de unieke combo system. Speelt heerlijk, helaas hoge grind factor (wel stoer verhaal). PvP is matig, Mass PvP speelt erg lekker (125 vs 125 man).
Guildwars - Nog steeds mijn favoriet, ik kan tot de dag van vandaag nog steeds met casual teams missies doen. Helaas komt herhaling snel om de hoek kijken (ligt aan je doelen). Diversiteit aan skills en setups zijn bijna eindeloos (kleine 1000 skills om uit te kiezen). PvP is ok/matig.
City of Heroes - Superhelden :D 'nuf said. Speelt nog steeds heerlijk, goeie diversiteit en erg veel vrijheid qua quests en uiterlijk (er bestaat geen armor). Nadeel, PvP is slecht/matig (mits je er van houd). Krijgt een grote update qua playerbases, interactie tussen villians en heroes is grappig. Nu ook met eigen quest-maker-programma :P
World of Warcraft - groot, heel groot. Tja, kiddy-flavor game, maar als 'casual' speler ga ik lekker solo door het leven en bevalt het allemaal erg goed. Matig uitgewerkte characters, PvP nog niet getest (al zit ik op een pvp server).
Tabula Rasa - shooter in mmo vorm :) Questen is matig uitgewerkt, grinding gevoel komt ook langs maar wel allround fijn te spelen (leuke pve interactie).

Zijn er nog wel meer die ik speel, maar anders wordt het wel erg groot :P

[ Voor 56% gewijzigd door SinergyX op 03-09-2008 11:48 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooltime
SpoTs schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:20:
Ik ruik hier een typisch gevalletje van even hier kijken.
Maar als je mijn wensen ziet, denk je dat WAR hierop aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooltime
SinergyX schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:28:
Wat ik doe, pak de lijst van mmorpg.com erbij, kijk welke trials hebben of goedkoop in de schappen liggen en ga spelen. Zo ben ik in de jaren paar goeie blijvertjes tegengekomen, andere waren zonde van het geld.......
Kun je een aantal van deze blijvertjes noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:53

On_E

Housemusic

Als PvP je niet interesseert zou Vanguard ook een goeie optie zijn, spel wordt steeds beter, en de wereld & content zijn enorm.

Is alleen moeilijk aan te komen geloof ik op het moment.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
tooltime schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:28:
[...]

Maar als je mijn wensen ziet, denk je dat WAR hierop aansluit?
Er is momenteel een zeer grote keuze in MMORPG's. Ik vind het moeilijk om er eentje te vinden waar ik m'n ei in kwijt kan. Zaken die ik leuk vind zijn:
- soloing -
Zijn zat punten waarmee je solo kan questen e.d. Je bent niet verplicht voor gear om een group te krijgen
- trading -
Voor zover bij mij bekend is er een Auction house waarbij je alles kan verkopen e.d.
- questen -
Er zijn diverse soorten quest's beschikbaar -- > Public quest's, PvP quest's e.d.
- zo nu en dan group questing -
De noodzaak is er niet, maar je kunt bij PvP en public quest's ook in een group gaan om ze te completen.
- Op een podcast heb ik gezien dat deze game juist meer op de casual gamer is gericht. Dit houdt bv in.. jij hebt 30 minuten speeltijd. Dan kan jij ook 30 minuten direct spelen en niet eerst 20 minuten ergens heenreizen of een groep zoeken

- gezeur over gear -
Gear van top end raid guilds zou hooguit 5% beter zijn dan de gear die je zelf kan halen
- grote gear dependence -
( zie boven )
- leven zuur maken door endgamers -
Online spellen hebben altijd de neiging om dit te vertonen.
- grinding -
Bij mij is bekend dat grinden niet een groot onderdeel van dit spel is. Voornamelijk questen e.d.
- altijd maar guilds/clans etc moeten maken voor het completen van quests en verkrijgen van gear
- Levellen als noodzaak om uiteindelijk te kunnen endgamen (ik zie lvl's liever als het doel van het spel en niet de ensgame) -
Bij Warhammer online begin je metteen al aan het spel. Dit wil zeggen dat je direct aan de oorlog mee doet en ook metteen pvp kan doen vanaf lvl in principe.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien het lijstje van "eisen" dat je stelt zou ik eigenlijk bijna gelijk zeggen dat LotRO een erg goede optie voor je is, pak de trial anders gewoon eens mee en probeer het eens. Qua gameplay zal het je vrij vertrouwd voorkomen en het mooie is dat die game echt flink doorontwikkelt. Er wordt regelmatig een flinke portie gameplay, zones etc toegevoegd. Binnenkort ook de eerste paid extension Mines of Moria, kortom genoeg moois in het verschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-10 15:51
Gear heeft wel degelijk invloed op hoe sterk je bent in WAR, en echt wel meer als 5%. Het is alleen niet zo absurd als in WoW.

Als de OP zijn wensen lees kan je beter maar uit de MMO wereld stappen want volgens mij zoek je gewoon een singleplayer RPG :P . Het hele idee achter MMO's is dat je met meerdere mensen samenspeelt.

Maargoed, ik zal even voor WAR (wat naar mijn mening op het moment het enige alternatief is op WoW) en EVE (hele ervaring op zichzelf, niet met WoW te vergelijken) op je punten reageren.

- soloing
WAR: Kan, niet optimaal. Voordeel zijn open warbands en public quests
EVE: Vergeet het maar.

- trading
WAR: Kan, weet ik niet de specifieke details van, maar wordt ieg niet superdiep.
EVE: Beste online economie. Dit is 1 van de hoofdredenen om EVE te gaan spelen.

- questen

WAR: Zeer goed uitgewerkt met public quests.
EVE: Alleen missies, voelt als grinden.

WAR: Public quests, en open grouping.
EVE: je kan quests samen doen, wordt wel de rewards gesplit.

WAR: Uitzonderlijk geschikt, beter als WoW.
EVE: Vergeet het maar.

- gezeur over gear

WAR: heeft gear, weet niet precies wat je bedoeld met 'gezeur'
EVE: 'Gear' (modules) is door de fantastische economie die ze om het spel hebben gebouwd overal te koop, wederom 1 van de speerpunten om het te gaan spelen

- grote gear dependence
Zie boven

Als je bedoeld griefen:
WAR: Je hebt het 'chicken' mechanic, wat inhoud dat als je terug gaat naar gebieden waar je niet hoort te zijn (om te ganken of wat dan ook) verander je in een kip met 200 hitpoints.

EVE: Gatecamps, piraten die je schip gijzelen horen er allemaal bij. Als je hier niet tegen kan moet je EVE _ABSOLUUT_ niet spelen.

- grinding
WAR: Vrijwel grindloos (voor zover ik gehoord heb)
EVE: Veel grinden, of het minen of missies doen is.

Dit is iets waar je in een MMO niet omheen kan, het idee is samenwerken naar een doel.

- Levellen als noodzaak om uiteindelijk te kunnen endgamen (ik zie lvl's liever als het doel van het spel en niet de ensgame)
WAR: Uitzonderlijk geschikt, je bent in alle tiers nuttig bezig. Voor sieges etc moet je wel hoger level zijn.
EVE: Je hebt geen levels, maar skillpoints. Je moet zowiezo bereid zijn 4-5 maanden te skillen voordat je echt nuttig kan wezen. Dit is geen overbodige luxe overigens aangezien het spel zo gecompliceerd is dat je die tijd zeker nodig zal hebben om het spel uit te vogelen

Jemig wat een lap text, hoop dat je hier wat aan hebt gehad. Als je vragen hebt over beiden spellen laat het even weten.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
JeanLucPicard schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:03:

Jemig wat een lap text, hoop dat je hier wat aan hebt gehad. Als je vragen hebt over beiden spellen laat het even weten.
Is bijna precies hetzelfde lijstje als wat ik heb neergetypt :P alleen jij hebt er nog EVE bij gezet :)

[ Voor 79% gewijzigd door Dakreal op 03-09-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Mooizo, kan hij beiden reacties lezen en daaruit destilleren wat hij wil weten.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooltime
JeanLucPicard schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:09:
Mooizo, kan hij beiden reacties lezen en daaruit destilleren wat hij wil weten.
Dit is erg informatief. Nu ik dit alles zo lees denk ik inderdaad dat ik eens naar WAR en LotR moet kijken.

Overigens is de opmerking, dat MMO's er zijn om samen te spelen, erg terecht. Het leuke is inderdaad om in groepen iets te doen en een leuke avond te hebben. Het moet alleen niet een vereiste zijn dat je dit altijd moet. In de lage lvl's van WoW kan je lekker op jezelf spelen en er voor kiezen om een dungeon te doen. Als je 70 bent, en je wilt betere gear hebben, dan MOET je wél raiden. En in guildwars MOET je een groep maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben het niet ens dat je Eve niet kan soloen en dat je altijd online moet zijn. (als ik het goed interpreteer) Je kan prima in een npc corp blijven en missies/ exploration/ trading doen zonder corp. Met corp is natuurlijk wel leuk en er zijn er zat waarbij je alle vrijheid hebt om te doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
The_Cook schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:13:
Ik ben het niet ens dat je Eve niet kan soloen en dat je altijd online moet zijn. (als ik het goed interpreteer) Je kan prima in een npc corp blijven en missies/ exploration/ trading doen zonder corp. Met corp is natuurlijk wel leuk en er zijn er zat waarbij je alle vrijheid hebt om te doen wat je wilt.
Yep, maar voor echt 'endgame' moet je naar 0.0/lowsec en daarvoor moet je toch in een corp zitten, als je dat niet doet heb je maar een beperkt aantal opties, namelijk in highsec doen wat je net opnoemde, maar dat alleen zou ik zelf geen MMO voor spelen.
De learning curve is ook gigantisch zonder mensen in een corp die je eventueel bijstaan.

Als je het niet erg vind om tot highsec gelimiteerd te wezen dan kloppen je kritieken :P .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 18:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik heb een vrij ruime ervaring in WoW (230d /played) achter de rug en ben nu begonnen met EVE Online. Daar ervaar ik juist niet dat je altijd online moet zijn. In WoW moet je grinden om je skills te trainen. Al was het alleen maar je weapon skills of om omhoog te gaan in level.

Bij EVE heb je skills die je complete door een skill te trainen. Dit trainen zet je echter aan en dat stopt vanzelf als het klaar is. Of je nou online of offline bent, dat maakt niets uit. Als ik een avond geen zin had om WoW te spelen, dan kijken ze je raar aan "We hadden net een Mage nodig in de raid, zommeg, nu ging de raid niet door! *insert whine*". Als ik een avond geen zin heb om EVE te spelen, is er niets aan de hand. M'n training gaat gewoon door, dus ik 'groei' gewoon, ook al zat ik met vrienden in de kroeg. :Y)

Je hebt natuurlijk wel ingame geld nodig. Dát komt niet aanwaaien, maar dat is - zeker in 't begin - solo prima te verkrijgen. De belangrijkste eigenschap die je bij EVE nodig hebt als je WoW gewend bent: geduld.

Waar je gewend bent vanaf de Valley of Trials (startgebied Orc/Troll) binnen een paar uur de Crossroads binnen te kunnen stappen, zal de beginfase in EVE heel anders zijn. Vooral veel trager.

EVE Online is overigens een spel in de ruimte. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Het trainen kost inderdaad geen tijd, de rest wel :P .

'Flashed back naar gatecamps en mining :P '

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar het voldoet wel aan de eisen van je startpost: Runescape.
Veel gericht op het trainen van skills, soms wat repetitief, maar je kunt er voor jezelf genoeg variatie in aanbrengen. Er zijn bijna 150 quests en er komen elke maand wel weer een of enkele bij. Gear is wel belangrijk, maar is vooral een kwestie van voldoende geld verdienen of geluk hebben bij monster drops. In ieder geval vind ik persoonlijk dat gear niet bijzonder moeilijk is om aan te komen.

Het levellen van skills biedt je bepaalde voordelen en sommige aspecten van het spel (quests, minigames, bepaalde gear) vereisen een bepaald skill level, maar nooit echt schrikbarend hoog. Het trainen is vooral bedoeld om jezelf steeds verder te trainen in een skill waardoor je steeds meer gebruik kunt maken van de voordelen die een hoog skill level biedt. Zo kun je bijvoorbeeld bij de skill herblore steeds betere potions maken en daar dan geld aan gaan verdienen. Of je traint smithing zodat je runite armour kan smithen en deze vervolgens kunt verkopen voor een goede prijs.

Graphics zijn naar huidige maatstaven niet bepaald goed, maar het is recentelijk wel enorm verbeterd. Gameplay is imo geweldig en onovertroffen, maar je moet er wel echt van houden. Verder wordt de game zo'n beetje elke week geupdate met nieuwe content.

Als je het leuk vindt ben je er jaren mee zoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Laatst online: 27-10 07:42

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Wat PromWarMachine zegt... EVE Online :)

Een ander voordeel van het blijven skillen over tijd, ook als je niet online bent, is dat dat ook doorgaat als je even een dipje hebt. Speel het nu een paar jaar met heel actieve en heel rustige perioden. Als je aan ziet komen dat je even niet veel gaat spelen, zet je gewoon een lange skill aan.

In het begin zijn de skills wat vriendelijker en 'rank 1' naar level 5 brengen kost een dag of 5... als je heel veel later enorme schepen wilt kunnen vliegen en er alles uit wil halen wat er in zit kan zo'n level 5 je maanden kosten. Maar dat is dan ook wel heel heel veel later :P

EVE is om te starten redelijk overweldigend met de hoeveelheid schepen, wapens, opties etc. Na een paar jaar spelen heb ik ook nog steeds niet alle facetten van het spel gezien. Ben nu eenmaal geen trader :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-10 18:22

junglebeast

hier staat iets

Wellicht gaat spellborn iets voor je worden? www.tcos.com

Geen stats op armor, een mage kan bijv gewoon in plate. Skill is hier de factor dus. Grafisch moet je wel van houden en lijkt een beetje op WoW maar met meer kleuren en aparte sfeer. Ik hou em nu al zo'n jaar in de gaten en ga em zeker proberen als ie in de winkels ligt.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou LOTRO adviseren, ik had hetzelfde gevoel bij WoW als de TS en dat heb ik bij LOTRO dus totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:18:
Ik zou LOTRO adviseren, ik had hetzelfde gevoel bij WoW als de TS en dat heb ik bij LOTRO dus totaal niet.
*schudt BaCoNL de hand*

Verwijderd

Wat ik heb gespeeld: Everquest2 ( vanaf launch), Vanguard (+/- 6 maanden), Lotro ( +/- 6 maanden) en AoC tot level 40.

Ik denk dat Lotro of EQ2 het beste aansluit bij jouw wens, beide spellen hebben uiteraard voor- en nadelen.

EQ2: Is al wat langer op de markt dus grafisch niet vergelijkbaar met b.v lotro. Veel quest-makkelijk solo speelbaar-veel classes en races-en ook genoeg te doen aan endgame.

Lotro: Uiteraard minder quest dan eq2, minder lang op de markt. Probleem is dat level 50 makkelijk haalbaar is, en er hierna erg weinig te doen is. Grafisch mooier- makkelijker een groep te vinden/grotere playerbase.

Verwijderd

Voordat hij op level 50 is, is de expansion van LOTRO al wel uit, dan kan ie al meteen verder naar level 60 en is er weer een hele hoop bijgekomen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:33:
Voordat hij op level 50 is, is de expansion van LOTRO al wel uit, dan kan ie al meteen verder naar level 60 en is er weer een hele hoop bijgekomen...
Tsja, ik spreek van het moment nu, eq2 zal rond die tijd ook een nieuwe expansion krijgen, dus nog meer content.

Zelf zou ik op dit moment ook geen keuze kunnen maken tussen beide games. Ik wacht nog steeds op een waardige opvolger van eq2 ;). De grootste tegenvaller van lotro was voor mij het hele kleine aanbod van classes en races. (denk dat de keuze in eq2 3 keer zoveel is), en het gebrek aan endgame. Er is maar 1 (echte) raidzone, en de items hierin zijn imho niet de moeite waard.

Als ik trouwens de irritaties van de TS zie, is het misschien een goed idee om gewoon iets anders dan een mmorpg te spelen.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

ResuCigam

BOFH

Ik speel zelf al jaren dit soort games (o.a. AC2/EQ2/EVE/VG) en was het na Vanguard eigenlijk een beetje zat. Toen heb ik in een opwelling (en aanbieding) LOTRO gekocht en dat speel ik nu alweer maanden met veel plezier ondanks dat ik geen Tolkien fan ben!

De sfeer is goed, de graphics vragen niet bizar veel van je computer, veeeeel content, natuurlijk ook de nodige 'mep 10 beesten' quests maar ook een heleboel andere quests, nog steeds een hoop nieuwe spelers en je kan de game prima 'een uurtje' spelen! Dus erg toegankelijk voor de casual speler, alleen de allerhoogste eindconent vraagt wat meer inzet.

Een aanrader voor iedereen die van een leuke mmorpg houdt! En bovendien 14 dagen gratis te proberen. http://www.codemasters.com/trylotro/englishuk/index.php

[/spam] Als server kan ik Laurelin aanbevelen, dat is een RP server waar ook een hoop nederlands taligen rondlopen. [spam]

We do what we must because we can.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:24:
Als ik trouwens de irritaties van de TS zie, is het misschien een goed idee om gewoon iets anders dan een mmorpg te spelen.
Valt wel mee denk ik. Het is zo'n beetje sind WoW dat het hele 'gear requirements' als een bijna standaard de gamewereld inkwam. Niet alleen gezeur erover, maar dat een overgroot deel van je 'kracht' komt van puur je gear.

Lotro heeft eigelijk alles aan boord, voor mij had het echter geen 'charme'. De animaties waren gewoon niet mijn 'ding', het voelde allemaal niet echt natuurlijk aan, zegmaar wat 'houterig'. maargoed, dat stond niet tussen je 'moe' lijstje, dus zal wel goedkomen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 04-09-2008 10:40 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Endgame in EVE is niet perse 0.0, absoluut het tegendeel. Als er trouwens sowieso al sprake in EVe is van 'endgame'

Zelfs als je 0.0 wel als einddoel hebt, ik ken een flink aantal mensen die hun eigen gang gaan of ze nou wel of niet in een corp zitten. Sterker nog; dat zijn juist vaak de trouwste mensen van een corp die al jaren meespelen, en gezellig een keertje komen opdagen voor een corpops of corpmine.

Juist die vrijheid van keuzes is mijn ding in EVE.

Dus tot er echt een goed alternatief komt; EVE online voor mij

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Verwijderd

Ik sluit me bij yared aan. Ik zit altijd in highsec. Beetje minen, beetje skills leren. vervolgens 2 weken niet inloggen. Beetje traden. Heerlijk casual. En je kan je eigen Time codes met in-game geld betalen. Jammer van alle macrominers die mijn competitie op de markt zijn. bah.

Daarnaast speel ik WoW, het blijft de beste hack&slash fantasy MMORPG in mijn beleving.

Ben net gestopt met WAR beta. Vind hem niet goed, maar koop hem toch omdat een aantal vrienden er naar toe gaat. We zien wel.

Heb LotRO gespeeld, maar ik ben als groot Tolkienfan toch maar tenenkrommend vertrokken. Al die lolkiddies. Bah. Niet dat het beter is in WoW, maar in LotRO wil ik gewoon fatsoenlijke RP zien. Jammer.

Verder... mmm... Heb Age of Conan gespeeld, voor 1 maand. nooit verlengd. Fatalities zijn leuk. Daarmee is het wel weer gezegd. Zelfde voor City of Heroes.

Runescape heb ik een half uur gespeeld. Gillend weggerend.

Hmm, mischien is Tabula Rasa leuk. Die wilde ik nog eens ooit proberen, maar is er nooit van gekomen. Eens kijken of er een 10 day trial ergens te scoren is.

Verwijderd

@Rob, ik zie inderdaad ook wel eens van die lolkiddies rondhobbelen op Laurelin, maar ik negeer ze gewoon..er zijn namelijk ook zat mensen die wel echt aan het roleplayen zijn. Zo stond er laatst bijvoorbeeld een vrouwelijke elf als bardame in de Prancing Pony. Hele gesprekken aan het voeren ook met NPCs en ook met mensen die wel gewoon meededen. Vaak is het ook echt een kwestie van "zien roleplayen, doet roleplayen". Het is gewoon leuk om te doen, maar veel mensen zijn zelf net niet goed genoeg in het roleplayen om daadwerkelijk zelf daarmee te beginnen..op Laurelin leef ik mijn karakter echt volledig...ik schrijf ook na een paar levels zijn of haar biografie, dan voel ik me echt thuis in het karakter.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:09:
Hmm, mischien is Tabula Rasa leuk. Die wilde ik nog eens ooit proberen, maar is er nooit van gekomen. Eens kijken of er een 10 day trial ergens te scoren is.
Ik denk dat ik ergens nog wel een trial heb liggen van Tabula (buddy invite program). 1,5 week terug hadden ze net een actie, 2 weken gratis spelen :P

Persoonlijk, het is een time-killer. Avondje in de week is het best ok te spelen.

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-10 13:40
ik ga zo na het werk nog effe lotro kopen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan ik je de Bart Smit aanraden, laatste keer dat ik daar was hadden ze de SE staan voor 10 euro. Zit al 45 dagen speeltijd bij inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jup, ik had de gewone voor dacht 7,95 met 1 maand gratis speeltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:11:
Jup, ik had de gewone voor dacht 7,95 met 1 maand gratis speeltijd.
Is absoluut geen geld voor deze game.. ;) Overigens was de gewone versie toen 7 euro rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-10 13:40
alleen de mediamarkt was nog openen toen ik thuis was.. daar hadden ze em niet. Na college effe naar de BS dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel Maplestory & Silkroad op het moment. Ik heb veel meer games geprobeerd maar ik moet eens spel direct leuk vinden.
Maplestory is 2d. Zeer leuk en verslavend. Dit speelt ook vooral op Stats van de kleding.
Het is dan ook voor mensen die het spel al enige tijd spelen zeer makkelijk om goeie spullen te krijgen/kopen.

Silkroad, Dit is echt een top spel. PVp is zeer leuk. Iemand van je eigenlvl met ongeveer de zelfde kleding is bijna onmogelijk om te verslaan.
Statussen die je op iemand kan doen om het iets zwakker te maken en die dan 10 seconden of 15 seconden duren.
Pvp's zijn geregeld 5 minuten bezig als je gebrand ben om te winnen.
Silkroad online is dan ook zeer grafisch als je een goeie computer heb. Alles word dan zo detailed.
Het water word echt super mooi en character aanvallen zien er dan super uit!
Echt qua grafphics heb ik nog geen spel gezien die er zo tof uit ziet.

Gewone games die zeer leuk zijn om te spelen vind ik Need for speed. Kost je 1x 40 euries en je bent klaar. Het blijft gewoon leuk om de politie gek te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de trial van Tabula Rasa gedl'd. uurtje gespeeld. Beetje wennen aan UI, maar gameplay is wel aardig. Ben een soldier aan get bouwen, kan nu die shrines afgaan voor die powerdingen. Hoezoookheten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Logo's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 27-10 22:39
EVE voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-10 22:27
Ik speel atm (al heel lang) World of Warcraft, het bevalt mij perfect, want je kan er zoveel dat het niet snel vervelen gaat en nu komt WotLK er nog aan ook :)
Maar ik heb een beta key voor Warhammer Online dus dat ga ik morgen zeker proberen!

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10 12:42
Ik ben onlangs ook gestopt met WoW (na 3 jaar) en ben gestart met EVE. In het begin is EVE echt heel vaag, je mist eigenlijk vaste grond onder je voeten. Ik speel het nu 30 dagen en het begint allemaal wat duidelijker te worden. Ook zie je dat de economie enorm is, dat is juist wat mij aantrekt. Ik zou zeggen probeer de 14 dagen gratis trial, maar houd rekening met de enorme learning curve.. Na 2 dagen spelen moet je bijvoorbeeld niet opgeven :)

Een handige website, vooral als je van WoW komt: http://hammer-eve.blogspot.com/

[ Voor 8% gewijzigd door Racemol op 06-09-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooltime
Ik vind het echt heel cool om te lezen dat iedereen andere dingen zoekt in de beschikbare MMO's. Ik zie nij casual gamers een duidelijke voorkeur bestaan voor LotRO en EVE. Misschien moet ik beide trials maar eens gaan spelen. Ik denk dat ik WAR ook gewoon ga proberen bij de launch eind sept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me opgevallen dat nog niemand Guild Wars heeft genoemd. Ikzelf vind dit een erg leuke MMO, vind hem niet snel vervelen (leuk combat systeem). Dit is een goede MMO als je van solo'ing houd want alles behalve de steden is instanced. En ik geloof dat dit ook de 2de grootste MMO is, 5 miljoen verkochte exemplaren, geen maandelijkse kosten en de MMO met de beste sfeer ( goede gecomponeerde muziek ), leuke communitie (het is een beetje dood aan het gaan maarja), aardige graphics. Je hebt 4 delen, de normale (prophecies), factions, nightfall en eye of the north, en ze zijn in elke speelgoedwinkel/gamestore te koop. Ikzelf zou gewoon een Guildwars Prophecies kopen (er staat alleen Guild Wars op het doosje). Die kost ongeveer 10-20 euro en proef de sfeer en je bent verslaafd :)

De level cap is 20, dat klinkt laag en het is ook snel te halen, maar er zit wel totaal geen verveling aan zoals bij bv. wow (t/m level 70 saaie quests doen en monsters killen). Je volgt gewoon een leuke verhalenlijn waar totaal geen grind quests tussen zitten t/m level 20, je vind een leuke guild en er is genoeg te doen. Ik heb WoW geprobeerd, na 3 maanden hield ik het niet meer uit, LotrO geprobeert, na een paar uur had ik het gezien (houterige animaties, doode sfeer etc.) Age of Conan, leuke combat maar totaal geen content dus na mijn eerste maand niet meer verlengd. Guild Wars boeit mij gewoon na 27 maanden nog, ookal heeft het mischien minder content dan WoW.

De PvP is ook erg leuk in Guild Wars omdat het niet Gear based maar skill based is, iedereen heeft even sterke gear maar als je een goede tactiek met je team uitvoert kan je winnen, en dus niet omdat je full T6 hebt en daarom 2x zoveel hp hebt. Maar ik vind de graphics eigenlijk iets erg moois hebben, waardoor ik het er leuker uit vind zien dan bv. AoC. Het is btw een sirieus uitziende MMORPG, je kan alleen human zijn en er zijn 10 verschillende klasses (Monk, Warrior, Paragon, Dervish, Assassin, Ritualist, Elementalist, Ranger, Mesmer, Necromancer) die allemaal goed uitgeballanceerd en alle leuk zijn om te spelen. Het enige nadeel is dat het wat rustiger is dan wat het was.

En het is ook zo dat de meeste van de door jouw genoemde zaken er in zitten of juist niet.
- gezeur over gear
Is er niet
- grote gear dependence
Is er ook niet, je hebt al heel snel gear met max stats, maar je kan wel voor een stuk meer geld mooiere gear kopen, maar de stats blijven hetzelfde
Je kan ook bepaalde end-game dingen met npc's doen, maar het leuskte is gewoon met echte spelers
- grinding
Geen grinding! :)
Guilds zijn er vooral voor de gezelligheid

- soloing
Je doet alles in groepen, maar je kan als je wilt in je eentje met een paar npc's
- trading
Er wordt wel wat getrade maar de economie is helaas niet super, maar de steden zijn wel erg druk :)
- questen
Er zijn alleen maar leukere quests, dus totaal geen Kill x, of Collect x quests.
Alleen maar :)
Dit is een zeer casual game :)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Guild wars is zeker een goeie game ervoor. Heeft me honderden uren speelplezier gegeven en elk deel van Guild Wars is nu te koop voor 14,99 bij dixons en GEEN maandelijkse kosten, probeer het eens zou ik zeggen, 14,99 voor zo topspel als GW is niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toevallig weer ff gaan spelen na 2 weken door het typen van dat topic :) Maar ik zou wel als je het gaat kopen de normale guild wars kopen, die is toch wel het leukste/mooiste/meest sfeervolle (vind de meerderheid van de spelers ook). En toch vind ik de graphics mooier uitzien dan games zoals AoC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel LOTRO, maar momenteel zit ik even in een MMORPG dipje. Dat wil zeggen dat ik er even genoeg van heb. Ik ga het over een paar weekjes wel weer oppakken wat ik wil wel lvl 50 zijn zodra Moria uitkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RuneScape natuurlijk!
Zoals 95% van de hardcore gamers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 09:50:
RuneScape natuurlijk!
Zoals 95% van de hardcore gamers :P
Meen je dat sirieus? Je bedoelt zeker dat 95% daar onder de 12 is :P Na, als je grinden haat zeker geen runescape spelen. (voorbeeld, je moet mischien wel 300.000 kampvuurtjes maken aan een stuk, wat is daar lol aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 20:06
Raar genoeg kon ik mijn vorige bericht niet editen :P

Maar ik was me aan het vervelen en dus heb ik een paar screens gemaakt van mij favoriete area in GW :)

http://i222.photobucket.c...zamorak_of_hero/gw020.jpg
http://i222.photobucket.c...zamorak_of_hero/gw019.jpg
http://i222.photobucket.c...zamorak_of_hero/gw018.jpg
http://i222.photobucket.c...zamorak_of_hero/gw017.jpg

Ikzelf vind het best mooie screens ^^

Nog mooier zou het zijn als je veel te grote afbeeldingen zou resizen of thumbnails zou gebruiken :). Heb er nu links van gemaakt. Eventueel kun je dit bericht nog weer editten om normale afbeeldingen te plaatsen.

[ Voor 24% gewijzigd door een moderator op 07-09-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer van Guild wars is dat het geen wereld heeft waarin iedereen vrij kan rondlopen, maar eigenlijk alles in mini-instances gebeurt. Ik mis de 'Massive' in MMORPG als ik naar Guild wars kijk. Wat was die limiet? 8 spelers of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:22:
Jammer van Guild wars is dat het geen wereld heeft waarin iedereen vrij kan rondlopen, maar eigenlijk alles in mini-instances gebeurt. Ik mis de 'Massive' in MMORPG als ik naar Guild wars kijk. Wat was die limiet? 8 spelers of zo?
Aantal missies gaat tot 16, de join-quest van niet-factions met faction mensen gaat tot 16 man (+ togo en menlho). Dacht ook dat er een aatal elite missies waren die met grotere teams kon gaan. Het massive zie je alleen in de zones om missies te starten of in de grote steden.
Met de EotN uitbreiding hebben ze aantal plekken gemaakt die echt mooi zijn geworden.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 08-09-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 22-10 18:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

T!m0n schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:41:
Ik speel atm (al heel lang) World of Warcraft, het bevalt mij perfect, want je kan er zoveel dat het niet snel vervelen gaat en nu komt WotLK er nog aan ook :)
Maar ik heb een beta key voor Warhammer Online dus dat ga ik morgen zeker proberen!
Dat snap ik echt niet. Misschien moeten we de begrippen "heel lang" en "niet snel vervelen" even verduidelijken. Ik heb ongeveer 230 dagen /played gehad in WoW. Meer dan 5000 uur dus. Dat vind ik vrij lang. Daarna ging het echt wel vervelen :)

Maar als je het nu meer dan 3 jaar speelt (11 februari 2005 was de Europese release) en je speelt het 5 uurtjes per week, dan heb je het inderdaad "heel lang" gespeeld, maar dan heb je maar een fractie van mijn uren gemaakt en dan kan het nog wel even duren tot het gaat vervelen ja :)

Maar in WoW heb je questen, grinden & traden (traden cq professions gebruiken). Meer zie ik niet? Vooral het questen/grinden ging echt vervelen, maar dat heeft (bij mij) wel even geduurd, dat geef ik toe.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 09:58
Ik heb WoW gespeeld sinds de europese beta (bijna 4 jaar) en ben er zo'n 4 maanden geleden mee gestopt, was een mooie tijd maar 5 avonden per week 6+ uur per avond raiden en in de uurtjes ernaast mats farmen werd me te veel, paar weekjes als casual geprobeerd maar dat was echt balen.

WoW is een heel goed spel, gfx zijn niet de beste die er zijn maar ze passen goed in de Blizzard inleving, gameplay is redelijk soepel de wereld is behoorlijk groot, als je niet raid of fanatiek pvp'd is nadat je max level bent geworden er gewoon niks meer te doen, beetje rep farmen en mats verzamelen voor .. hmm ... waarvoor eigenlijk want je hebt niks meer nodig ;)

Lotro: leuk gedaan lijkt op WoW in hoe het speelt maar is veel meer gericht op de casual, veel te doen en ik vond het niet snel repititief echter het heeft niet het "JA" effect dat WoW in het begin had.

Guildwars was leuk voor een paar weken maar ik mis het MM uit de MMORPG behalve in de steden is alles instanced en ik vond de interactie nogal laag

AoC, week gedaan nooit meer, zo buggy als dat is ................

War, beta is leuk vooral het aanmaken van accounts :p verder nog niets op te zeggen

Stargate worlds, veelbelovend op papier helaas is de beta nog niet eens begonnen maar als je van een RPG in Space setting houd zeker waard om naar uit te kijken.

Eve online, eve is een raar spel speel het sinds 2004 met nu 4 accounts en ik blijf ernaar terugkomen, soms ben ik het echt spuugzat en dan zet ik een lange skill (in tegenstelling tot alle andere spellen heb je in eve geen levels maar train je in realtime skills die je meer vaardigheden geven) en speel ik een paar weken niet.
Alles in Eve is player driven behalve skillbooks is er geen item in eve dat niet door een speler is gedoven, gebouwd, geloot/salvaged, de hele economie is speler driven, eve bestaat uit duizenden sterresystemen waar je doorheen kan vliegen en ruwweg 3 zones, high sec hier is politie en is pvp lastig, NPC regeert hier, Low Sec NPC's regeren hier maar de handhaving van de orde is laag Player Pirates vind je hier veelvuldig zoeken naar een onoplettende speler, hier kan je wel meer verdienen dan in high sec.
En dan is er nog 0-sec, dit is gebied waar Alliances van spelers een gebied claimen station bouwen, Posses (Player owned starbases) plaatsen voor hun eigen industrie en mining en dit ook verdedigen tegen anderen.

Zoals door iemand eerder al geplaatst Hammers Eve is een geweldige starterguide mocht je eve willen proberen.

Alle MMO's hebben hun eigen ding en het enige advies is probeer de trials van de verschillende spellen en kijk daarna wat je het leukst vind/vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 21:38
Ik heb niet het hele topic doorgelezen , maar ik gooi er even mijn ervaring in.

Ik heb even WoW gespeeld. Was best leuk, was niet echt high levelled dus ik ga er helemaal niet verder op in. Waarom deed ik niet aan WoW ? Ik vind dat er te weinig verschillende skills waren om te trainen. In tegenstelling tot waar ik nu als enigste game mijn toelaat in vind , Runescape, is dit een echte verademing. Tientallen skills waar je weken / maanden aan kan trainen en die je dan ook nog eens hopen geld doen verdienen stuk per stuk is voor mij zalig. Je hebt nu de ingame graphics die niet onderdoen voor hedendaagse MMORPGs sinds de update. Het was / is me dan ook niet te doen om het gratis aspect ervan want ik wil er gerust wel maandelijks voor betalen als het spel goed genoeg is ervoor.

Ik betaal dan nu ook voor dit spel een 5 euro per maand. In de plaats krijg ik wat alle MMORPGS geven + veel meer. Ik wou argumenten met dozen kunnen aanhalen maar ik raad je aan als je echt interesse hebt gewoon het Runescape topic in te duiken of de site te checken. Je kan me ook nog altijd PMen als het nog allemaal niet duidelijk is.

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guild Wars is inderdaad een goede kandidaat :) .. Ik heb er ongeveer 300 uur speelplezier aan beleeft :D ( /age ) Ik heb alleen geen zin om het opnieuw te installeren omdat GW nu best wel dood is.. En dan bedoel ik vooral de PvP gebieden (behalve RA en GvG misschien)..

Guild Wars 2 moet je niet missen iig..

edit:
no way! >:)

Bij nader inzien, misschien ga ik toch GW opnieuw installeren om te kijken welke pets ik allemaal heb gekregen :D
Zamoraak schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:23:
bij een paar guildies boven de 2000 :P En ikzelf merk dat gw weer steeds ietsjes drukker wordt :)
lol dat is 0,23 jaar 8)7

En waar precies wordt gw weer drukker? :S ha?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:25:
Guild Wars is inderdaad een goede kandidaat :) .. Ik heb er ongeveer 300 uur speelplezier aan beleeft :D ( /age ) Ik heb alleen geen zin om het opnieuw te installeren omdat GW nu best wel dood is.. En dan bedoel ik vooral de PvP gebieden (behalve RA en GvG misschien)..
Mijn account zit nu op 904 uur :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voor de mensen die Eve interessant vinden:
https://secure.eve-online.com/ft/?aid=103770&bid=6

14 dagen trial. (via MMOrpg newsletter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 20:06
Mijn account zit op 894 uur, en bij een paar guildies boven de 2000 :P En ikzelf merk dat gw weer steeds ietsjes drukker wordt :)

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-10 18:22

junglebeast

hier staat iets

Zit nu op 3360 uur met WoW, oftwel 140 dagen. Weet van andere spelers dat ze boven de 200 dagen /played zitten. Nu zal er wel wat idle tijd op zitten maar dan toch.

En GW had ik, voordat ik naar WoW ging, ook op me lijstje staan. Ziet er erg mooi uit als de screenshots bekijk van een post of wat eerder.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Door die nieuwe MOX hero en de daaraan gekoppelde quests (totaal geeft 50k exp, dat is erg veel) zijn de zones waar die quests zijn flink bevolkt. Maar ook overige zones lijken wat 'voller' te zijn, ze hebben recent GW nog even in de spotlight gezet op wat gamebeurzen.

Verwijderd

Na 2 jaar WoW is het voorbij, en speel ik eventjes de LOTRO trial tot WAR uitkomt.

Verwijderd

Ik wil niet weten hoeveel tijd ik in WoW heb gepropt. ;)

Tabula Rasa geprobeerd, speelt best aardig, maar ik vind WoW nog altijd leuker.

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:46

William/Ax3

We are Starstuff

Ik speel wow heb het nog altijd naar me zin heb denk ik iets van 60-70dagen played achter de rug. Momenteel nog proberen zo ver mogelijk te komen pve wise.

Op het moment is het wel zo dat als je wow wilt beginnen en je doet het recruit a friend principe en je speeld met die maat je 3x xp krijgt tot lvl 60. Dus voor mensen die nog willen starten is dat mischien een heele leuke manier om in ieder geval lekker snel 60 te zijn.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

William/Ax3 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:42:
Ik speel wow heb het nog altijd naar me zin heb denk ik iets van 60-70dagen played achter de rug. Momenteel nog proberen zo ver mogelijk te komen pve wise.

Op het moment is het wel zo dat als je wow wilt beginnen en je doet het recruit a friend principe en je speeld met die maat je 3x xp krijgt tot lvl 60. Dus voor mensen die nog willen starten is dat mischien een heele leuke manier om in ieder geval lekker snel 60 te zijn.
Hadden ze niet sowieso al de hoeveelheid XP en de snelheid van het levellen enorm veranderd? En met de aankomende uitbreiding op komst ging er nog een keer zo'n slag overheen komen...en dan was het al zo makkelijk om te levellen..persoonlijk zou ik het liever langzamer hebben...ik neem sowieso graag mijn tijd voor een MMORPG, van mij hoeft dat allemaal niet zo snel te gaan met levellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooltime
William/Ax3 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:42:
....je 3x xp krijgt tot lvl 60. Dus voor mensen die nog willen starten is dat mischien een heele leuke manier om in ieder geval lekker snel 60 te zijn.
En dit is dus het ultieme bewijs dat blizzard alles op end gaming, arena's en raid dungeons zet. Dit gaat m.i. ten koste van het spel.

[ Voor 25% gewijzigd door tooltime op 12-09-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:54:
[...]

Hadden ze niet sowieso al de hoeveelheid XP en de snelheid van het levellen enorm veranderd? En met de aankomende uitbreiding op komst ging er nog een keer zo'n slag overheen komen...en dan was het al zo makkelijk om te levellen..persoonlijk zou ik het liever langzamer hebben...ik neem sowieso graag mijn tijd voor een MMORPG, van mij hoeft dat allemaal niet zo snel te gaan met levellen..
Nou, ik kan mij voorstellen als je met je zoveelste alt. begint, dat je dan wel wat sneller naar lvl cap wil komen. Ik bedoel ik heb al die gebieden al goed genoeg gezien met mijn allereerste char. in 2005. Dus waarom nog een keer al dat gedoe en het is gewoon prettiger dat je wat meer xp krijgt.

Zowiezo ga ik volgende week eens kijken hoe WAR speelt, ik heb hem gepre-ordened dus ben benieuwd. Als het niks is, dan heb ik WoW nog steeds achter de hand. Maar de mensen in het WAR topic zijn reuze enthousiast tot op heden. Alhoewel nog wel moet blijken of dat na een tijdje bij de live versie ook zo is. Tenslotte was men ook enthousiast over AoC voor dat de game live ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:54:
Snelheid van lvlen doe je per saldo nog altijd zelf. Zelfs in guildwars Factions waar je binnen 24 uur lvl20 kan halen (rond 90 uur voor survivor) kan een casual player makelijk hierover een week doen. Wil je bv factions uitspelen, kan je al makkelijk een maand uittrekken.

Dat ze iets sneller hebben gemaakt wil niet direct zeggen dat je ook sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:33:
[...]

Snelheid van lvlen doe je per saldo nog altijd zelf. Zelfs in guildwars Factions waar je binnen 24 uur lvl20 kan halen (rond 90 uur voor survivor) kan een casual player makelijk hierover een week doen. Wil je bv factions uitspelen, kan je al makkelijk een maand uittrekken.

Dat ze iets sneller hebben gemaakt wil niet direct zeggen dat je ook sneller gaat.
Wel als je veel meer XP krijgt dan normaal.
Pagina: 1