Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Internet - wel IPadressen, geen domeinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Voor een kennis hier in de buurt heb ik beloofd om de computer te repareren. Tijdens het installeren van SP3 via Windows Update stopte de update en toen kwam het probleem, aldus mijn kennis. Ik heb er gisteren naar gekeken, maar kon het probleem niet vinden.

Wat is het probleem:
Er is wel verbinding, maar Internet Explorer geeft een "Pagina kan niet worden weergegeven"-pagina aan.
Wat heb ik geprobeerd:
- Zoals gezegd is er wel verbinding, dit heb ik getest door één van mijn servers te pingen. Kreeg netjes antwoord.
- Nieuw netwerkkaartje plaatsen, same problem.
- Internet Explorer 7 deinstalleren, IE6 geeft hetzelfde probleem.
- M'n eigen laptop aan de verbinding van mij kennis gekoppeld. Ik kon prima websites bezoeken. DNS server van provider werkt dus ook goed.
- ipconfig /flushdns om DNS cache te legen.
- Systeemherstel, er waren geen herstelpunten, dus systeem herstellen was geen optie.
- HOSTS file veranderen door een regel toe te voegen met willekeurig domein en IP-adres van m'n server. Nu kon ik opeens wel de server bereiken door het invoeren van domeinnaam.

Kortom, ik ben ten einde raad. Weet iemand van jullie wat het probleem kan zijn?

Persoonlijk denk ik dat er files zijn beschadigd die ervoor zorgen dat domeinnamen omgezet worden in ip-adressen. Omdat IP-adressen via adresbalk wel gewoon werken en 200 status OK teruggeven.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Uit de Windows Clients - FAQ:

Hoe los ik TCP/IP problemen op, of hoe installeer ik TCP/IP opnieuw?

Dat lijkt me toch wel een van de eerste dingen die je dan gaat nalopen alvorens een topic te openen :)
Dan kun je namelijk ook aangeven wat je wel en niet aan het werk krijgt, nu blijft het een beetje glazen-bollen-tuur-werk, en daar zitten we hier niet voor. ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik betwijfel of dit gaat werken, maar heb het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd. Ik zocht meer naar andere tweakers die hetzelfde probleem ondervonden hebben tijdens het installeren van SP3.

Voor mij is het namelijk ook een beetje "glazen-bollen-tuur-werk", en ik heb daarom dit topic geopend om me te voorbereiden op m'n bezoek aan m'n kennis aankomende zaterdag. Want ik kan namelijk wel een paar commando's uit de faq opschrijven, maar als er nou iemand was die een soortgelijk probleem heeft gehad, en met een oplossing kwam, is het slagingspercentage natuurlijk veel hoger ;).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En hoe denk je dat een FAQ (meaning: Frequently Asked Questions) tot stand komt? ;)
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 20:42:
Ik betwijfel of dit gaat werken, maar heb het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd.
Zal ik dat maar even met een korreltje zout nemen dan (een kuub moet wel genoeg zijn denk ik?) :P

[ Voor 64% gewijzigd door alt-92 op 06-11-2008 20:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ja doe maar.

Maar goed, ik zal het proberen en zal laten weten of het is gelukt ja of nee. Mocht het lukken, dan mag je persoonlijk een taart + kratje bier op komen halen.

Ow shit, ik zie net in je profiel dat je wel overal verstand van hebt :O .. Ik ben bang dat je gelijk gaat hebben. (A)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 20:55 ]