Vista + dual monitor + nvidia: beeld knippert

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb het volgende probleempje. Ik heb een 2 monitors: 1 via DVI en 1 via VGA aangesloten op een nvidia 7600GT met nieuwste driver. In deze opstelling gebeurt het soms, door verschillende oorzaken dat het beeld op de DVI-monitor even knippert. Het lijkt een soort corruptie met heel kort een paar storingen door het beeld.

Ik kan het reproduceren door een usb-stick in te pluggen (en ook bij het uitpluggen). Ook soms als ik rechter muisknop op de desktop doe krijg ik het. Verder gebeurt het even bij het loginscherm van windows en ook soms zonder duidelijke 'trigger' (gewoon spontaan dus).

Het probleem doet zich niet voor als ik 1 monitor gebruik (mn primaire, via DVI). Ook onder XP heb ik dit nooit gehad. Het lijkt me dus echt iets softwarematigs. Ik heb ook al die nvidia-tooltjes uitgeschakeld die bij het opstarten geladen worden, maar dat verhelpt het niet.

Iemand een idee wat dit veroorzaakt en hoe op te lossen?

Verdere specs: zie sig.

Heb het ook even op youtube gezet: http://www.youtube.com/watch?v=Tfwj_oGhhN8 (op het 'high quality'-linkje eronder klikken als je het niet goed ziet).

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 06-11-2008 20:11 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
kan je het originele filmpje ergens uploaden? ik heb het idee dat het een programma is dat even in beeld schiet en weer verdwijnt. dus als er een stil staand frame ervan gevonden kan worden. kan er bekeken worden wat er in beeld is en waarvan dat afkomstig is.

• Palomar
  • Niet online
dat is het denk ik niet, omdat het ook gebeurt het windows loginscherm in beeld is. Het is dan ook niet iets wat ervoor schiet, maar het beeld verschiet wat. Ook gewoon onder windows zie ik ook even snel een horizontale streep door het beeld en iets wat lijkt op een paar corrupte textures (heb geprobeerd een foto te maken ervan, maar het gaat te snel om te reageren ;)).

Verder is het een schone Vista install zonder extra software op de achtergrond.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 06-11-2008 20:28 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
zit de dvi? stekker er goed in of met een andere monitor geprobeerd?

• Palomar
  • Niet online
ja, dat is ook het probleem niet aangezien hij het probleem met single monitor opstelling niet vertoont. Dezelfde monitor knippert dan ineens niet meer.

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Probeer anders eens wat oudere drivers?

• Palomar
  • Niet online
Heb ook al een oudere driver geprobeerd, maar zelfde resultaat. Denk ook niet dat het zin heeft om alle oude drivers van nvidia te proberen, want dat zijn er nogal wat. Alleen met de standaard-driver die bij windows zit deed het probleem zich geloof ik niet voor (weet ik niet 100% zeker), maar daarmee kan ik weer niks instellen (tv-out e.d.) en is de performance ook wat minder.

Dit topic kwam ik net tegen: Scherm knippert bij (un)mounten van printer, usb-stick, etc waarin het volgens mij om hetzelfde probleem gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Palomar op 10-11-2008 14:50 ]

Pagina: 1