Toon posts:

Scherm knippert bij (un)mounten van printer, usb-stick, etc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de herinstallatie van Windows Vista heb ik een erg raar probleem met mijn videokaart/monitor. De configuratie werkt in het algemeen prima, maar zodra ik een apparaat (un)mount, knippert mijn scherm even. Mijn CRT-scherm wordt dan even een seconde zwart en daarna gaat alles verder alsof er niets aan de hand is. De 'knippering' is vergelijkbaar met degene die je krijgt als je het nVidia Control Panel opstart.

Het probleem doet zich bijvoorbeeld voor wanneer ik mijn USB-printer aan- of uitzet, wanneer ik mijn USB-stick, cardreader of portable HD aansluit of juist loskoppel, en ook wanneer ik een DVD in m'n computer stop of er juist uithaal.

Ik kan op internet niemand vinden die hetzelfde probleem heeft, maar dat komt waarschijnlijk ook doordat het probleem nogal lastig is te omschrijven en veel termen bevat die je via een zoekopdracht snel op andere webpagina's brengen.

Mijn videokaart is gebaseerd op een nVidia GeForce 7600GS; mijn monitor is een Philips 109B4, aangesloten via een DVI-naar-VGA-converter. De driverversie van m'n videokaart is 178.24 (van 15 oktober jl.) en ook de monitor-driver is correct geïnstalleerd. Het systeem draait op Windows Vista Ultimate SP1 32-bit met alle patches van Windows Update die er zijn.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft! :)

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:28
Gebeurt het als je je USB stick op de "safe" manier loskoppeld, dus via de disconnect hardware optie? Of ook als je hem er gewoon uittrekt als zijn ledje neit knippert?

Dat zou misschien een verschil tussen hardware of software probleem kunnen aangeven.

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Hij zegt unmounten dus softwarematig lijkt mij.

[ Voor 7% gewijzigd door KneppaH op 23-10-2008 06:30 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:28
Ik denk trouwens dat je beter kan kijken naar je moederbord drivers dan dat je je op je videokaart richt.
Heb je de nieuwste drivers voor je moederbord al geinstalleerd? Welk moederbord heb je?

Hoe staat het met je voeding?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb volgens mij precies hetzelfde probleem, zie ook dit topic: Vista + dual monitor + nvidia: beeld knippert

Ik heb het echter alleen als ik 2 monitors heb aangesloten (waarvan 1 ook met DVI->VGA converter, andere DVI). Als ik mn 2de monitor disable knippert ie niet. Ik kwam ook dit tegen: http://www.auctioneertech...d-flicker-problem-solved/ maar dat helpt bij mij niet.

Iemand nog tips? Vind dit vrij irritant. En volgens mij ligt het ook aan Vista, want met XP heb ik het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 10-11-2008 14:53 ]

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde.

Ik heb een oud Geforce 6600GT kaartje in mijn oude game pc gestoken omdat mijn 1900XTX het begeven heeft en ik heb vista geinstalleerd. Bij diverse handelingen in windows gaat het scherm even op zwart.

Mijn voeding is een iGreen Coolermaster 550W, ruim voldoende. Verder zit er niets exotisch in de compter.
P4 2,8Ghz, Maxtor 320Gb, Kingston 2Gb(4x512Mb), NEC brander, Audigy 2 ZS, Abit IS7-E mobo, samsung 245B.

Ik heb er geen oplossing voor (ook niet gezocht) maar misschien heb je er wat aan.
Pagina: 1