Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:42

Pinjataaa

Hit me!

Ik heb hetzelfde probleem, ik kom 's morgens mijn bed echt niet uit, zelfs als ik extra vroeg naar bed ga! Soms slaap ik juist dieper als ik vroeger ga slapen..

Wat bij mij een tijd heeft geholpen is de klokken verzetten, alles 7 minuten eerder zetten, maar na een tijdje haal je automatisch al 7 minuten van je tijd af, zonder dat je het door hebt.
Ook het wekker verplaatsen en dubbele wekkers zetten heeft geen nut, ik zit 's morgen in zo'n sterke roes dat ik niet eens door heb dat ik hem uitgezet heb, zoals HlpDsk ook al zei.
Ook druk ik automatisch op de snooze knop van mijn wekker/telefoon, die na 9x (ja zovaak druk ik er zelf op) niet meer werkt.

Het is een heel groot probleem die echt voor problemen kan zorgen.. het beste is gewoon een emmer water naast je bed en je kop erin drukken... werkt beter dan de snooze..

Eigenlijk moet je gewoon een lamp op je richten die fel in je gezicht gaat branden als je wekker gaat...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18
Pinjataaa schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:50:

Eigenlijk moet je gewoon een lamp op je richten die fel in je gezicht gaat branden als je wekker gaat...
Dat hoeft dus ook niks uit te halen, want dat doet een Wake-up Light van Philips ook (100W op je snufferd is vrij fel), maar ik word er niet goed wakker van. Ik word er wel een beetje wakker van, maar dan zet ik het alarm uit en dan slaap ik gerust weer verder.

The devil is in the details.

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:42

Pinjataaa

Hit me!

Ik kom eerder uit bed als het warm en licht is dan koud en donker, dus dan ga ik er vanuit dat een lamp wel wat uit moet maken bij mij.. Maar vind een wake up light een beetje te duur om uit te proberen :P

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ik had als student ook altijd dit probleem, maar ik heb (voor mezelf) de oplossing gevonden:

Zodra de wekker gaat klik ik direct mijn licht aan. Ik zet mijn wekker uit en rol direct mijn bed uit op de grond. Daarna doe ik 25 push-ups, dat brengt je stofwisseling op gang en je hebt het gelijk niet meer koud, ook ben je hierdoor minder slaperig. Vervolgens spring ik onder de douche. Hierna ben ik echt wel wakker.

Het belangrijkste is dat je, op het moment dat de wekker gaat, geen compromissen met jezelf gaat sluiten, maar er direct uit gaat. Hier heb je natuurlijk wel een stukje wilskracht voor nodig. Het doen van een lichamelijk oefening geeft je iig wel een extra reden om je bed uit te gaan.

Ik weet niet of dit voor de TS een oplossing kan zijn ivm zijn fysieke problemen, maar voor ieder ander:succes!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als ik zo de TS doorlees zie ik nergens dat de TS moeite heeft met wakker worden/opstaan. Wèl met stelselmatig te laat komen. Ik kan me hierin ook vinden. Wekker om 07:00 uur, (die geen snooze functie heeft maar dat terzijde) en ik ben wakker/uit mijn bed. Loop richting de douche, ontbijt/kijk journaal/bereid lunchtrommeltje en vertrek om 08:45 uur om 09:00 uur te beginnen. Ik trek er dus 2 uur voor uit. En het maakt voor mij absoluut geen verschil of ik nu om 06:00 uur opsta en om 08:00 uur begin, kwart voor 9 loop ik bij mijn werk binnen. Nu hanteert mijn werk kloktijden, tijden waarop je er echt moet zijn. Die zijn in de regel: 9 tot 12, 2 tot 4. Met een half uur lunchpauze, dus waarom van 12-2 geen kloktijd is snap ik nog steeds niet :P Maar enfin. Collega's van mij beginnen om 08:00 uur en vertrekken om 16:00 uur. Ik begin om 08:45 uur en vertrek om 17:00 uur. Het maakt voor mij geen verschil of ik nu vroeg begin en vroeg vertrek of laat begin en laat vertrek. Ik geef dan liever de voorkeur aan het laatste, ondanks dat ik elke dag gewoon prima om 07:00 opsta.

Ben het ook eens met ik meen Gambieter die zegt dat men vol lof is over vroege vogels die vroeg arriveren en hem vroeg peren, maar mopperen over mensen die later binnenstromen en dus ook later vertrekken (al dan niet als laatste). Want er zit in gewerkte tijd geen enkel verschil, alleen in het moment waarop je begint en eindigt. Ik geef zelf de voorkeur aan langzaam opstaan. De tijd nemen om rustig te ontbijten/actualiteit door te nemen/voorbereidingen treffen voor je werk (als in: spullen voor werk klaar maken om mee te nemen). En daarom maakt het voor mij ook niet uit of je dat nu vervroegd of niet. Want elke keer zal ik toch weer hetzelfde "ritueel" / riedeltje volgen. Dat zul je dus moeten veranderen, niet zo zeer eerder naar bed of eerder eruit. Nee, alles wat je doet vanaf het moment dat je wakker bent totdat je de deur achter je dichttrekt om naar je werk te gaan.

Neemt niet weg dat ik prima ook anders op kan staan. Zo was ik gisteren naar de premiere van James Bond: Quantum of Solace, was thuis om 00:15 uur. Ok, ik had de dag vrij maar ik had wel afgesproken om 11 uur 's ochtends met kennissen. Geen wekker gezet, werd wakker om 10:15 uur. Met 25 minuten trok ik de deur achter me dicht na vlug aangekleed/gedouched/ontbeten/journaal half gevolgd te hebben. Dus het kan ook in 30 minuten waar ik normaal grofweg 2 uur de tijd vooruit trek. Ik erger me er alleen aan om op elke werkdag te moeten haasten. Dat haasten wil ik niet hebben, dus trek ik er express ruim de tijd voor uit. Dat ik vandaag, of naja, gisteren ;) dus later opstond en sneller de deur uit was kan ik dus ook prima doen. Maar dat wil ik simpelweg niet elke werkdag en dus werk ik langer door terwijl collega's vroeg vertrekken.

Kwestie van wat je kiest, bovendien heb je er als werkgever meer aan om een "ontspannen" werknemer elke dag te hebben die zonder mokken begint dan een werknemer die zich voor zijn gevoel moet haasten omwille van op tijd te zijn. Die ontspannen werknemer zit namelijk lekkerder in zijn vel en zal zodoende dus ook productiever zijn. Daarom begrijp ik ook niet waarom er in NL nog niet zoiets bestaat wat in Zweden naar ik meen al gebruikelijk is. Iedere werknemer kiest zijn eigen begin en eindtijd voor de werkdagen. Voor zover ik weet hebben ze in Zweden er nauwelijks problemen aan ondervonden en heeft het bijgedragen aan een productievere onderneming.

Bedoel, zodoende overlap je elkaar wel. Want de collega van mij die om 08:00 uur begint en om 16:00 uur vertrekt zorgt er dus voor dat in de ochtend de telefoon aangenomen kan worden en ik op mijn beurt zorg ervoor dat de telefoon nog opgenomen wordt om 17:00 uur. Daarom lijkt het mij ook verstandiger gewoon af te spreken, zoveel uur per dag ga je werken. Wanneer op de dag je die uren vervult moet je zelf weten. Zo laat je mensen gewoon de keus en werken ze op de tijden die het beste overeenstemt met hun eigen werkdagen. En daarin kun je dus ook thuiswerken opnemen. Rustig opstaan, xx uur thuiswerken, rond het middaguur op de werkvloer, resterende xx uur daar doorbrengen en naar huis wanneer de xx uur achter de rug is. Dit laatste is enkel om een voorbeeld te geven. Ik denk dat je daar als werkgever èn werknemer allebei veel meer aanhebt. Het zal alleen nog wel even op zich laten wachten vrees ik, alvorens je de benodigde werkuren kunt indelen op een dag.

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 04:39:
[...]

Punt 1: Een normaal mens hoort 15 min van te voren aanwezig te zijn? Dat is wel een hele dikke generalisatie zeg. Dit verschilt zo enorm per baan dat je dat onmogelijk zo kunt stellen.

punt 2: Is het niet een beetje wasteful om de auto te pakken voor 300m?

En nee, ik ben zelf student dus ik ben niet jaloers omdat ik om 8.00 op m'n werk moet zijn ofzo.
Punt 1; Daarom staat het ook tussen haakjes.

Punt 2; Ik ben de auto nodig overdag om naar klanten te gaan, en ik gebruik de auto ook prive, dus daarom pak ik de auto.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-11 22:20

Jiffy

God, you're ugly!

Tot mijn verbazing nog niet langsgekomen, de ultieme wekker voor mensen die hun wekker slapend uitzetten:
de vliegende wekker.

Als je dít apparaat slapend uit kunt zetten, ben je écht reddeloos... :)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:57

Zenix

BOE!

Ik heb zelf 5 jaar Collitus Ucelrosa gehad ( zowat hetzelfde als Crohn verschil zit em dat het ook buiten darm zit en alleen in dikke darm ) En slikte 60mg prednisolon per dag, sinds 2 jaar is mijn hele dikke darm verwijderd en gaat het veel beter, omdat ik aggressieve vorm had was mijn darm bijna geperforeerd. Maar je wordt er wel moe van lusteloos en pijn natuurlijk ik slikte 3x peer dag Tramadol ( morfine preperaat ), en de medicijnen die ik had ( ik weet niet wat jij slikt ) hebben erg nare bijwerkingen. Ik kon er juist totaal niet van slapen |:( En je kan situaties in Crohn ook niet met elkaar vergelijken, sommigen kunnen heel goed mee leven met wat pilletjes. En moeten miss elke paar jaar klein stukje darm laten verwijderen dat te erg ontstoken is ofzo. Dat zie ik meestal. Maar je hebt ook andere uiterste dat het zo erg is dat je bijna helemaal niks meer kan en dat je vooral met pijn en diaree thuis doodmoe in bed ligt. Bij mij kwamen ze er pas nadat darm verwijderd was dat ik Collitus Ucelrosa had, inplaats van Crohn wat ze eerst dachten.

Maar dat moelijk uit bed komen, heeft er niks mee te maken. Dat heb je of, dat heb je niet. Ik kon in mijn ziekte periode gewoon als de wekker ging binnen 2min uit bed. Maar dat heb ik ook altijd al gehad. En ik denk dat jij altijd al ook voor je Crohn te laat kwam. Je kan wel met je baas overleggen dat je ietsjes later kan komen ipv met Crohn naar de wc gaan enzo. En dat je iets trager bent smorgens maar meer kan je niet op Crohn afschuiven.

[ Voor 23% gewijzigd door Zenix op 08-11-2008 11:11 ]

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:44
Slapen, wakker worden en opstaan is een heel erg persoonlijk gegeven.
Ik sta om 8u op, en probeer rond 8u30 ~ 8u45 in de auto te zitten op weg naar m'n werk. Voor 8u opstaan word ik fysiek ellendig van, en veel zin heeft het niet want dan heb je gewoon meer verkeer op de baan. Op deze manier ben ik wel iemand die ongeveer als laatste op het werk aankomt. Maar uiteindelijk tellen de resultaten die je levert, dus nog geen problemen gehad ermee...

Ontopic: spijtig dat je een job hebt waarbij je te laat KAN komen? Ik ben nog maar net op de arbeidsmarkt, maar tot nu toe heb ik altijd vernomen van mijn toekomstige werkgevers dat je zelf mocht kiezen hoe laat je komt binnenwandelen, zolang het maar ergens tussen 7u en 10u is. Als je dan mikt op 9u, en je schiet je doel een kwartiertje of zelfs een half uur voorbij, is dat geen probleem, dan blijf je 's avonds gewoon ietsje langer.

[ Voor 32% gewijzigd door phobosdeimos op 08-11-2008 11:19 ]

Verwijderd

Joosie200 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:59:
Want er zit in gewerkte tijd geen enkel verschil,
Bij sommige banen is de capaciteit gewoon nodig en de werkgever zal dan niet iemand extra aannemen omdat een van z'n werknemers het vertikt om op tijd te komen. De werkgever moet gewoon consequenties aan het verhaal verbinden: geef de kans om te verbeteren, drie waarschuwingen, you're out. Oftewel gewoon de bekende schop onder het ***. :P Bij veel banen is het tegenwoordig mogelijk om zelf de tijden in te delen, maar bij een aantal ook niet. Als werknemer kies je zelf voor zo'n baan, dan hoort het erbij, live with it :)

Klinkt cru, maar als mensen geen verantwoordelijkheden en maatregelen opgelegd krijgen, dan doen ze verrekte weinig :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 12:19 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Inderdaad, vraag je werkgever of hij je een paar stokslagen geeft elke keer als je te laat komt.
Pagina: 1 2 Laatste