Best Buy Guide: God Box

Pagina: 1
Acties:

• BvdB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 13:51
Beste Redactie,

Op mijn stage (bij een bedrijf wat o.a. grading en onlining doet voor films en televisie) leerde ik dat een PC, draaiende op Windows XP 64 een behoorlijk indrukwekkend systeem kan zijn. Al is het gebaseerd op server technologie en vrijwel onbetaalbaar voor de doorsnee gamer of tekstverwerker.

Op de website van de concullega's van Ars Technica staat een artikel omtrent zo'n "God Box": http://arstechnica.com/guides/buyer/guide-200803.ars/4

Tóch ben ik in updates hieromtrent geïnteresseerd. Ik werk namelijk ook voor mezelf. Alhoewel een dergelijke systeem wellicht voor mij nog onbetaalbaar is, is het misschien handig deze toch over te nemen in de Best Buy Guides? Ik wist niet dat het überhaupt mogelijk was zulke prestaties uit een pc te persen. Voor pro's of prosumers is het waarschijnlijk ook wel fijn een dergelijke guide te vinden bij "de rest."

Hoe dank ook; Dank jullie wel. Mijn huidige PC is gebasseerd op een Best Buy Guide en het is het meest stabiele systeem wat ik ooit heb gehad.

Sebasvandenbrink.nl

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-02 00:33

Emiel1984

Made in NL

Mijn mening is dat een dergelijk systeem veel te persoonlijk is. Een game,internet of multimedia pc is voor iedereen vrijwel hetzelfde. De toepassingen die erop namelijk worden gebruikt zijn in de meeste gevallen van dezelfde vorm.
- Een gamer wil de laatste games kunnen spelen,
- een audio\video bewerker wil snel audio kunnen verwerken en
- iemand die de pc gebruikt voor sociale contacten\kantoorwerk heeft genoeg aan een internet pc.

Als je nu een 'Monster' machine neemt waarvoor meestal geen direct vastgestelt budget is dan wordt deze meestal gebruikt voor zeer specifieke doeleinden. Voldoen aan bepaalde specificaties zijn vaak belangrijker dan de prijs zelf. Met dit laatste probeer ik te zeggen dat ik denk dat elke gebruiker een ander type 'Monster' pc zal hebben. Ik denk daarom dat het zal uitdraaien op de allerbeste (duurste) componenten bij elkaar zoeken dat dan een 'Monster' systeem wordt genoemt. Ik denk niet dat dit echt zin heeft.

[LTS][MTS][HTS]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Emiel1984 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 01:18:
Mijn mening is dat een dergelijk systeem veel te persoonlijk is. Een game,internet of multimedia pc is voor iedereen vrijwel hetzelfde. De toepassingen die erop namelijk worden gebruikt zijn in de meeste gevallen van dezelfde vorm.
- Een gamer wil de laatste games kunnen spelen,
- een audio\video bewerker wil snel audio kunnen verwerken en
- iemand die de pc gebruikt voor sociale contacten\kantoorwerk heeft genoeg aan een internet pc.

Als je nu een 'Monster' machine neemt waarvoor meestal geen direct vastgestelt budget is dan wordt deze meestal gebruikt voor zeer specifieke doeleinden. Voldoen aan bepaalde specificaties zijn vaak belangrijker dan de prijs zelf. Met dit laatste probeer ik te zeggen dat ik denk dat elke gebruiker een ander type 'Monster' pc zal hebben. Ik denk daarom dat het zal uitdraaien op de allerbeste (duurste) componenten bij elkaar zoeken dat dan een 'Monster' systeem wordt genoemt. Ik denk niet dat dit echt zin heeft.
Regelmatig worden in de Best Buy Guides een 'God' systeem gebouwd. Deze was overigens al in de Best Buy Guide van Juli, zie ook: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2008.
Hier is ook erg uiteenlopende feedback over geweest, met name over bovenstaande, zie daarvoor ook:
[BBG] Special: godbak juli 2008

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 06-11-2008 12:49 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-02 00:33

Emiel1984

Made in NL

GJtje schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:46:
[...]
Regelmatig worden in de Best Buy Guides een 'God' systeem gebouwd. Deze was overigens al in de Best Buy Guide van Juli, zie ook: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2008.
Hier is ook erg uiteenlopende feedback over geweest, met name over bovenstaande, zie daarvoor ook:
[BBG] Special: godbak juli 2008
Wat ik mis als ik dat topic snel doorlees is het verschil met betaalbare producten. Er wordt simpelweg door 80% van de mensen niet serieus mee omgegaan. Het gaat vooral om duurder\exclusiever want dat zal wel veel beter zijn. Bij sommige doeleinden heeft een (kleine) performance-winst wellicht wel zin maar het verschil is tegenwoordig bijna niet meer merkbaar bij kort gebruik.

Zo heb ik bijvoorbeeld 2 jaar geleden is gelezen dat de film "Monsters Inc" gerendert was op 250 vrij 'standaard'(lees: geen exotische onderdelen) SUN servers. Deze waren in 2001 aangeschaft en hadden toen een Xeon-processoren van 2.8 Ghz. Het renderen van die frames duurde van 6 tot wel 90 uur. BRON

Dus enkel de processor was voor die tijd vrij high end maar niet onbetaalbaar. Meer was ook niet nodig want de servers moesten vooral renderen\rekenen. Bij rekenwerk is er relatief weinig tijd nodig om te schrijven naar de hard disk ten opzichte van de rendertijd. Wellicht was de hard disk dan nog niet een budget model maar met een raid configuratie was er vast weinig exotisch aan. Als er was gebleken dat een minder aantal 'Monster PC's' meer kwantiteit had, dan hadden ze die vast wel gekocht.

[LTS][MTS][HTS]