Toon posts:

Ati recover probleem onder vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

heb gister vista 32 bits ge instaleerd alleen als ik 3dmark start dan recover hij mijn gpu en krijg ik melding dat windows connection van driver etc heeft verloren soms blijft hij ook achter mekaar recoveren en krijg ik vervolgens een blue sreen.
heb dit probleem nooit met xp gehad
ik heb een ati x1900xtx met een toxic bios

heb al op het internet gezocht heel veel mensen hebben dit probleem ook met nv maar zie nergens een oplosing.

als iemand mij kan helpen zeer graag wil niet terug naar xp :P

Verwijderd

Topicstarter
iemand .........

Verwijderd

PUNT 1: wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te lossen?

daarbij is het een bekend probleem met de drivers... dus ik zou zeggen: download de nieuwste drivers van ati.amd.com

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 21:52

mrsar

waar een sar is,is een wodka

als je 4GB memory hebt,en een 2e scherm is het een bekend probleem.
oplossing : 2e scherm niet gebruiken ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

VPU recover eens uitzetten?

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

Topicstarter
gaat niet anders was het wel heel makkelijk he. DOH !!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:44:
PUNT 1: wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te lossen?

daarbij is het een bekend probleem met de drivers... dus ik zou zeggen: download de nieuwste drivers van ati.amd.com
Heb de nieuwste drivers daarbij heeft nvidia dit probleem ook

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:16

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:06:
[...]

Heb de nieuwste drivers daarbij heeft nvidia dit probleem ook
Far Cry 2 hotfix proberen, 8.11 beta proberen, temperaturen nakijken, processor en geheugen op stabiliteit testen, talloze opties.

Daarbij is het leuk dat nVidia dit probleem ook heeft, maar dat hoeft niet te betekenen dat dat betrekking heeft op elke videokaart die ooit gemaakt is door nVidia of Ati, het kan dus best een specifiek probleem in jouw opstelling zijn (zowel hardware- als softwarematig).

Verwijderd

Topicstarter
KneoK schreef op woensdag 12 november 2008 @ 02:10:
[...]

Far Cry 2 hotfix proberen, 8.11 beta proberen, temperaturen nakijken, processor en geheugen op stabiliteit testen, talloze opties.

Daarbij is het leuk dat nVidia dit probleem ook heeft, maar dat hoeft niet te betekenen dat dat betrekking heeft op elke videokaart die ooit gemaakt is door nVidia of Ati, het kan dus best een specifiek probleem in jouw opstelling zijn (zowel hardware- als softwarematig).
lijkt me niet aangezien ik nog een pc heb met ander moederbord + andere videokaart + andere cpu/geheugen en die heeft zelfde probleem en dat is met een 4870 btw

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Komt me heel bekend voor, ben ook al langer dan een jaar aan het zoeken naar een oplossing. Soms helpt het als ik nieuwe drivers installeer, dan is het probleem een paar weken weg, maar komt het weer terug. Heb op een gegeven moment maar een nieuwe pc gekocht, en een nieuwe videokaart. Probleem blijft. Nu ik dit zit te typen bedenk ik opeens dat ik nog steeds dezelfde monitor en tv gebruik. Misschien komt het probleem daar wel vandaan.

Op veel sites staan wat lijstjes met oplossingen die voor sommigen werken (bijv. een core van je cpu uitschakelen in msconfig), als die oplossingen niet voor je werken hoor je bij de club van mensen die maar moet leren leven met dit probleem. Dan heeft het misschien iets te maken met een combinatie van software of toch de monitoren.

Bij mij komt het probleem het vaakst voor als ik zowel de monitor als de tv aan heb, of allebei uit (echt waar). Met enkel de monitor of enkel de tv komt het vrijwel niet voor. Je zou eens kunnen proberen met een andere monitor, of eventueel nieuwe monitordrivers. Ik weet hoe gek en onzinnig dat klinkt, maar dat schijnt echt uit te maken.

En je kunt ook proberen de 2 processen ati2evxx.dll (of exe, weet ik even niet zeker) te killen, dan ben je in ieder geval van de "valse" crashes af. Dit proces kun je zonder risico afsluiten, dit is alleen een proces om system events te loggen.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 20:59

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Zie dit topic, daar wordt het ook uitgebreid in besproken.
BSOD probleem Ati Radeon HD.... en 4GB RAM

Je kan rustig aan concluderen dat er nog geen oplossing is en niemand de oorzaak weet.
Ik heb er zelf ook last van en ik heb grote spijt van het feit dat ik mijn nvidia kaart weg heb gedaan voor een ATI kaart. Ik had een zeer stabiele pc en heb nu een pc die ik absoluut niet kan vertrouwen. Soms blijft hij draaien na een recover en soms klapt hij uiteindelijk in een bluescreen.
Ik zit er dan ook aan te denken om weer een nvidia kaart te kopen, ondanks dat sommigen beweren dat nvidia dit probleem heeft, echter als ik zoek zie ik dit hoofdzakelijk bij de ATI kaarten voorbij komen.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Verwijderd

Topicstarter
Dit is echt fuckt up kan geen game of iets spelen driver blijft maar recoveren

denk dat het maar weer xp word ...

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:16

KneoK

Not in a million lightyears

OkselFris schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:40:

Je kan rustig aan concluderen dat er nog geen oplossing is en niemand de oorzaak weet.
Ik heb er zelf ook last van en ik heb grote spijt van het feit dat ik mijn nvidia kaart weg heb gedaan voor een ATI kaart. Ik had een zeer stabiele pc en heb nu een pc die ik absoluut niet kan vertrouwen. Soms blijft hij draaien na een recover en soms klapt hij uiteindelijk in een bluescreen.
Ik zit er dan ook aan te denken om weer een nvidia kaart te kopen, ondanks dat sommigen beweren dat nvidia dit probleem heeft, echter als ik zoek zie ik dit hoofdzakelijk bij de ATI kaarten voorbij komen.
Er zijn zat topics te vinden over de displaydriver van nVidia die schijnbaar op precies zo'n zelfde manier raar gedrag vertoont. Het is jammer dat het voor beide partijen schijnbaar niet op te lossen is, het lijkt erop dat overstappen naar nVidia een van de beste opties is (en andersom overstappen naar Ati voor het nVidia verhaal), je moet geluk hebben dat het allemaal maar gaat draaien tegenwoordig, lijkt het. Daarom vind ik het zo vreemd dat er ook zat mensen zijn die helemaal geen problemen hebben (ikzelf had een 8800GTS512 op een Asus P5K (P35) volledig stabiel, ben overgestapt naar een MSI HD4870, weer volledig stabiel. Een tweede Sapphire HD4870 erbij, nog steeds geen problemen. Moederbord vervangen door een P5Q (P45), nog steeds geen problemen. En al die tijd gewoon 4GB gehad en Vista64 gedraaid (die na wissel nVidia --> Ati en na wissel P5K --> P5Q opnieuw is geinstalleerd.).

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
kleine update van mijn kant:

Bij mij hebben de problemen dus vooral te maken met de dual display setup (2e monitor via hdmi). De problemen lijken minder geworden met de 8.11 drivers (zonder catalyst control center, zonder ati2evxx.dll)

Ik gebruik CCC alleen om de displays eenmalig in te stellen, daarna gooi ik hem er altijd weer af, dit lijkt de stabiliteit ook ten goede te komen

Verwijderd

OkselFris schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:40:

Mwaa ik denk dat julie het over dit probleem hebben ? Ik heb er ook last van Mijn 8800 GTX en 9800 GTX wilden op den duur niet eens meer 5 minuten werken in alle versies van windows Vista en XP .
Ik ben overgestapt naar een ATI 4870 en heb de error nu alleen nog in de Event viewer dus windows crasht er niet meer op . Maar goed Het is niet alleen Nvidia en ATI maar ook Intel :

INTEL:
Afbeeldingslocatie: http://www.itwriting.com/images/display_error.gif

NVIDIA:
Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/3194/proveqa5.jpg

AMD:
Afbeeldingslocatie: http://www.repairyourpcnow.com/images/screenshots/atikmdag-has-stopped.jpg

MICROSOFT:
Afbeeldingslocatie: http://img.microsoft.com/whdc/images/device/wddm_timeout.gif

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 23:49 ]

Pagina: 1