TFT scherm keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:38
Er zijn al meerdere topics en ik ben vadaag al de gehele dag aan het onderzoeken en lezen geweest (best ziek eigenlijk).

Na letterlijk uren zoeken ben ik op 3 schermen gekomen die voldoen aan mijn eisen (ik game vooral veel).

1. Samsung 2443BW (Retail, Zwart, VGA, DVI-D)
2. Samsung SyncMaster T240HD (Retail, DVI-D, 2x HDMI, DVB-T-Tuner)
3. Hewlett-Packard W2448HC (Retail)

Ik wil gezien de toekomst het liefst een Full HD scherm. Alle 3 voldoen ze hier aan. Ik vind echter van de Hewlett-Packard W2448HC bijna geen reviews. Deze heeft als enige 3ms reactie tijd tegenover 5ms van de Samsung's. Veel mensen zeggen echter dat je hier geen ruk van zult merken.
Iemand die verstand van zaken heeft en mij kan vertellen welk scherm hiervan het beste zal presteren en mooiste weergeven (vooral als het gaat om gamen)?

PSN: Mondaatje

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? eens door.
Monitoren zijn toch vrij persoonlijk. De een vind het ene scherm prachtig, terwijl een ander het weer niets vind.
Kijk eens of ze in de winkel staan of zoek naar reviews van monitoren met dezelfde specs (en paneel!), om te weten wat je kunt verwachten.
Blind een monitor kopen is altijd wat tricky natuurlijk, maar als je goed zoekt kun je een miskoop wel voorkomen. Zelf heb ik zo een HP LP3065 uitgekozen. Een monitor die niet echt mainstream is en doorgaans niet in de winkel staat, maar op basis van een paar reviews van het paneel ben ik achter een boel zaken gekomen die me ertoe heeft gebracht deze monitor te kiezen.

Als je alle punten af gaat die voor jou belangrijk zijn, dan kun je waarschijnlijk zonder problemen een gegronde keuze maken :)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Het is onzin om een monitor te kopen omdat die inplaats van 5ms, 3ms reactie tijd heeft, een erg goede site over TFT specificaties is : http://www.tftcentral.co.uk/speccontent.htm

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Monda schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:41:
Na letterlijk uren zoeken ben ik op 3 schermen gekomen die voldoen aan mijn eisen (ik game vooral veel).

1. Samsung 2443BW (Retail, Zwart, VGA, DVI-D)
2. Samsung SyncMaster T240HD (Retail, DVI-D, 2x HDMI, DVB-T-Tuner)
3. Hewlett-Packard W2448HC (Retail)
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een Samsung 2443BW. Daar heb ik bewust voor gekozen, omdat het een kwalitatief goed 24" scherm is voor een scherpe prijs, hij een pivot optie heeft en heel fijn is in te stellen (hoogte, kantelen, roteren, etc.). Ook houd ik wel van het minimalistische design, geen schreeuwerige fancy kleuren of vormen. Het zou dus ook een prachtig scherm zijn voor een multi-monitor setup.
Het enige minpunt wat me teleurstelde is een dodepixel in het scherm (en ik had geen extra garantie afgesloten, omdat ik begreep dat samsung een hele goede reputatie had op dat gebied). Voor de rest is het gewoon een fijn scherm. De hewlett-packard ken ik niet, maar die T240HD heeft als voordeel op de 2443BW dat deze een HDMI ingang heeft en een TV tuner. Je kunt hem dus als tv gebruiken en er andere apparatuur op aansluiten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terw_Dan schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:45:
Neem **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? eens door.
Monitoren zijn toch vrij persoonlijk. De een vind het ene scherm prachtig, terwijl een ander het weer niets vind.
Kijk eens of ze in de winkel staan of zoek naar reviews van monitoren met dezelfde specs (en paneel!), om te weten wat je kunt verwachten.
Blind een monitor kopen is altijd wat tricky natuurlijk, maar als je goed zoekt kun je een miskoop wel voorkomen. Zelf heb ik zo een HP LP3065 uitgekozen. Een monitor die niet echt mainstream is en doorgaans niet in de winkel staat, maar op basis van een paar reviews van het paneel ben ik achter een boel zaken gekomen die me ertoe heeft gebracht deze monitor te kiezen.

Als je alle punten af gaat die voor jou belangrijk zijn, dan kun je waarschijnlijk zonder problemen een gegronde keuze maken :)
Weinig aan toe te voegen behalve het betere hang- en sluitwerk :)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.