Toon posts:

AMD X2 4800+ vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi heb zojuist goedkoop even de AMD X2 4800+ gekocht en nu is hij kloksnelheid 2.4 ghz,
Maar aangezien het is een dual core mag ik hem nu x2 doen of moet ik de helft er bij op tellen, tenminste dat lees ik op sommige forums.

Graag hoop ik snel op een antwoord terug,

Prettige dag nog verder toegewenst,

Bauke

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Geen van beiden.
Je hebt 2 cores die elk op 2.4GHz hun werk doen.
Core 1 doet zijn ding op 2.4GHz
Core 2 doet zijn ding op 2.4GHz

Applicaties die overweg kunnen met dualcores, oftewel applicaties die multi-threaded zijn, verdelen hun 'werk' over de twee cores. Applicaties die niet multi-threaded zijn zullen gebruik kunnen maken van maar 1 core.

Klokfrequentie maal 2 of anderhalf, of wat dan ook, zijn fabeltjes.

Kijk eens naar PMG FAQ >> SMP FAQ

[ Voor 102% gewijzigd door Ultraman op 04-11-2008 17:04 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Het maal anderhalf doen is volgens mij meer voor sommige mensen een manier om de prestatie uit te drukken voor programma's die gebruik maken van beide cores. Maar dan nog is verre van een correcte manier van beschrijven.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen vraag is voor GoT te simpel, maar er zijn wel degelijk vragen die te weinig inzet tonen voor GoT. Dit is er helaas een van :o

Als je met een vraag zit, verwachten wij dat je zelf eerst de moeite doet om een antwoord te vinden voordat je hier een topic post, en als je dan een topic post, je duidelijk laat weten waar je gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je toen vond en hoe je verder zocht als dat niet het gewenste resultaat gaf.

In dit geval lijk je niet op de site van de fabrikant van jouw CPU (AMD) gekeken te hebben, of op Wikipedia, of in een van de vele reviews van de AMD Athlon X2 CPUs. Misschien een goed idee om daar eens te beginnen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.