Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Email adressen generen zonder dubbeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het was een moeilijke keus de juiste categorie te vinden... mijn excuses wanneer dit hier niet bij hoort.

Ons bedrijf telt ongeveer 20.000 mensen. We zijn van plan om al deze mensen te voorzien van een email adres. Je voelt hem al aankomen... er zijn meer hondjes die fikkie heten.
Wat is de beste methode om er voor te zorgen dat dubbelingen niet voorkomen?

Zoals we het graag zouden willen hebben is:

jan.devries@...

Hoe wordt dit door grote bedrijven opgelost??

Ben benieuwd.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

je geeft het antwoord zelf al, voornaam(punt)achternaam(at)bedrijf(punt)(extentie)

Zo wordt het vaker gedaan en is de beste oplossing :) mocht je meerdere jan.janssens hebben dan zou je deze inderdaad anders moeten doen, dit komt alleen niet zo heel erg snel voor in 1 bedrijf ;)

Wabbawabbawabbawabba

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
KatirZan schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:53:
je geeft het antwoord zelf al, voornaam(punt)achternaam(at)bedrijf(punt)(extentie)

Zo wordt het vaker gedaan en is de beste oplossing :) mocht je meerdere jan.janssens hebben dan zou je deze inderdaad anders moeten doen, dit komt alleen niet zo heel erg snel voor in 1 bedrijf ;)
TS meldt: "er zijn meer hondjes die fikkie heten"... ik denk dus dat het in zijn bedrijf wel zo is.

Je hebt een paar opties... als je meerdere landen hebt, kun je landspecifieke extensies gebruiken. John.Doe@bedrijf.nl is dan een andere dan de John.Doe@bedrijf.fr.

Bij 20.000 medewerkers heb je vast ook meerdere kantoren/regio's, eventueel kun je dan denken aan iets als John.Doe@breda.bedrijf.nl en John.Doe@amsterdam.bedrijf.nl... alleen krijg je dan wel een probleem als de user bij een andere vestiging komt te werken.

Natuurlijk kun je gaan nummeren (John.Doe, John.Doe1, ...), of initialen gebruiken (John.Doe@ en J.Doe@), maar dan loop je sneller het risico dat mensen zich gaan vergissen.

We are shaping the future

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-11 15:37
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:43:
Hoe wordt dit door grote bedrijven opgelost??
Op verschillende manieren. Net waar ze zelf de voorkeur aan geven.
Soms voegen ze dan alsnog een (extra) initiaal toe (of zoals eerder genoemd een volgnummer):
john.j.doe@bedrijf.ext
john.f.doe@bedrijf.ext
...

[ Voor 10% gewijzigd door mbaltus op 04-11-2008 14:02 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:16
Ik zou inderdaad met initialen gaan werken in het geval van dubbele namen. Nummers zijn zo onpersoonlijk. De landextensie levert waarschijnlijk ook verwarring op.

Hoe los je dat nu op met userID's/login namen?
Welke software wordt er gebruikt?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• MediQ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-11 12:32
Ik ken bedrijven die het met nummers oplossen, maar dat levert idd wel lelijke adressen op,
bijv. j.devries-5@bedrijf.ex

Aan de andere kant is het wel zo netjes als je consistent blijft en dat is toch lastig als je in het geval van initialen sommige wel een (extra) initiaal geeft en andere niet. En je zou eigenlijk moet kiezen voor OF een volledige voornaam OF initialen.

Ik zou eigenlijk niet weten wat het netst is... :/

[ Voor 18% gewijzigd door MediQ op 04-11-2008 14:28 ]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

vraag alle voornamen van de personen in kwestie, bijv;

Jan Joop de Vries > j.j.devries@...
Jan Karel de Vries> j.k.devries@....

De meeste mensen in nederland hebben een roepnaam + voornamen van opa's en oma's.

[ Voor 22% gewijzigd door keur0000 op 04-11-2008 14:32 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Standaard doen wij meestal voorletter+achternaam.
Wanneer dit niet kan doen we álle voorletters, of anders eerste+laatste letter voornaam, derde Jan heet jan, en in die opzet heb je na de derde een probleem :+

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hanzehogeschool Groningen (tienduizenden mails) werkt bijv. met initialen + achternaam (bijv. k.klaassen@st.hanze.nl), wanneer er iemand anders bijkomt die ook Karel heet of bijv. Karin, dan wordt de tweede letter voor die persoon meegenomen (ka.klaassen@st.hanze.nl), tenzij deze persoon een tweede naam heeft (Karel Joop Klaassen bijv.), dan wordt het k.j.klaassen@st.hanze.nl.

[ Voor 17% gewijzigd door Nordlys op 04-11-2008 16:43 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Misschien ook leuk om even door te lezen: oud topic over dit onderwerp

(ik had hier even een deja-vu bij)

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:14
jvdgeest schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:42:
Hanzehogeschool Groningen (tienduizenden mails) werkt bijv. met initialen + achternaam (bijv. k.klaassen@st.hanze.nl), wanneer er iemand anders bijkomt die ook Karel heet of bijv. Karin, dan wordt de tweede letter voor die persoon meegenomen (ka.klaassen@st.hanze.nl), tenzij deze persoon een tweede naam heeft (Karel Joop Klaassen bijv.), dan wordt het k.j.klaassen@st.hanze.nl.
dan ga je uiteindelijk toch mee de mist in zoals ik "tim de -- jong" zonder meer namen regelmatig heb mogen meemaken. Bij mijn studie kwam nog een Tim de -- Jong je gelooft niet hoe vaak dat email adres van wachtwoord is gewisseld omdat ze ons deze beiden gaven als officieel email adres

"--" = anti - google

Freelance Drupal Developer

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor het meedenken!

Het grote probleem is dat je op den duur toch uitzonderingen moet gaan maken.

Stel dat er 'toevallig' vier Jan en/of Janet de Vriezen op één locatie rondzwerven... dan wordt het wel heel lastig om er op den duur geen nummertje bij te plakken.

Om toch gelijk te blijven gaan we wellicht het volgende doen:

[voornaam].[tussenvoegsel][achternaam][volgnummer]@...

Het volgnummer krijgt iedereen.

Het is misschien niet zo netjes, maar het is volgens ons de enige juiste methode om iedereen toch een 'persoonljik' en uniek email adres te geven zonder dat daar in de toekomst rare dingen mee hoeven te gebeuren.

Nogmaals bedankt voor jullie inmput!
Pagina: 1