Toon posts:

Internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb een probleempje met het internet. Ik kan als ik me PC boot gewoon internetten (zoals nu ook), maar om de zoveel tijd lijkt er sporadisch een service uit te knallen zodat me computer niet meer kan surfen op 't web. Als ik dan IE of Firefox open, staat er linksonder in het scherm: website gevonden, en dan blijft de browser laden. Zonder enig resultaat natuurlijk. Als ik de computer dan reboot, dan kan ik wel weer surfen..

Dingen die ik al heb geprobeert:
- Opnieuw verbinding maken (release/renew)
- Andere netwerkpoort gebruikt
- ORTHOS test, geen problemen gevonden met me systeem zelf
- Opnieuw drivers geïnstalleerd van moederbord

Nu leek dit laatste het probleem op te lossen. Toch is het updaten van de drivers een vreemde situatie, aangezien ik dit via de Nvidia site automatisch laat doen. Deze zoekt zelf naar (de juiste?) moederbord drivers. Bij een kale installatie raad de website me eerst de 15.** versie. Als ik deze heb geïnstalleerd en ik vraag nog een keer om moederbord drivers te zoekn, raadt ie opeens de 9.** versie aan. Bij de videodrivers lijkt het meteen goed te gaan, aangezien ik de melding krijg dat ik de nieuwste en recentste drivers heb geïnstalleerd. Ik snap niet dat het bij 't moederbord drivers de hele tijd van 15 naar 9 heen en weer terug wilt.

Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen, als ik continu de computer moet rebooten om alleen maar te kunnen surfen (tot 4-5 keer per dag), word ik wel een beetje gek.. Iemand tips/ideeën?

Alvast ontzettend bedankt!

P.S. Systeem:
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz (4 CPUs), ~2.8GHz
Memory: 2 x 2GB DDR3 Corsair 1333MHz
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 260
Motherboard: Asus Striker NSE II

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien handig om wat meer specs van je internetverbinding te geven, denk dan aan:

- ISP?
- technologie? (xDSL, kabel, FTTH, inbel, anders...)
- modem?
- netwerk binnenhuis (router? WiFi?)
- welke NICs je gebruikt (je hebt het over twee netwerkpoorten, wat voor chips hangen daar achter?)
- OS op je PC (impliciet lijkt het Windows, maar je zegt niet welke)

Als er meerdere PCs in huis zijn, gebeurt dit op alle PCs of alleen op deze?

Met alleen de info die je hier post kunnen wij je vrees ik niet helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Volgende informatie:

- ISP?
Telfort (20MBit)

- technologie? (xDSL, kabel, FTTH, inbel, anders...)
Kabel (ADSL)

- modem?
Zyxel huppelepup

- netwerk binnenhuis (router? WiFi?)
Ik heb zelf het netwerk aangelegd, en ik heb een computer hiervoor gehad die deze problemen nooit had gehad, misschien dom om vergeten te zeggen dat het om een nieuwe computer betreft. Ik heb zeg maar 1 kabel waar een switch op zit die de wireless verbindt, Wireless werkt gewoon perfect. Ik heb een aparte kabel overgelaten voor me computer (is dus rechtstreeks op me router).

- welke NICs je gebruikt (je hebt het over twee netwerkpoorten, wat voor chips hangen daar achter?)
Er zitten 2 NICs in op het moederbord, allebei Nvidia Nforce Networking

- OS op je PC (impliciet lijkt het Windows, maar je zegt niet welke)
Windows Vista (Dutch) SP1, voor DirectX10 natuurlijk

Als er meerdere PCs in huis zijn, gebeurt dit op alle PCs of alleen op deze?
Gebeurt alleen op deze PC, dit is een nieuwe PC en ik krijg sporadisch dit vage probleem :/

Kan ik niet met een programma iets checken wat de veroorzaking is dat opeens mijn "internet-mogelijkheden" worden ontnomen op deze PC? Een soort van proceschecker? Ik heb logboeken btw ook al bekeken, staat verder ook helemaal geen informatie of niks in.

Ik hoop dat ik hiermee nog meer heb geïnformeerd :) bedankt al voor je reactie! _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik zou in eerste instantie willen uitsluiten of het een hard- danwel softwareprobleem is.

Twee makkelijke manieren om dat te doen:

1) een andere (non-nVidia) NIC proberen
2) ipv Windows een keer vanaf een LiveCD met iets anders (Ubuntu ofzo) te booten

Gecombineerd weet je exact waar het probleem is:

Andere NIC OK, ander OS originele NIC ook OK: driverprobleem onder Windows
Andere NIC OK, ander OS originele NIC niet: hardwareprobleem NIC
Andere NIC niet OK, ander OS originele NIC wel: softwareprobleem in Windows, niet drivergerelateerd
Andere NIC niet OK, ander OS originele NIC ook niet: check je netwerkkabels...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het iig proberen! Bedankt voor je hulp, laat zsm nog wat weten. :)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het lijkt sterk op het probleem wat ik ook al tijden heb.
[VISTA] blokkeert elke uitgaande TCP verbinding
Helaas nog geen oplossing voor gevonden maar er komt een freshh install aan ben ik bang mischien is het dan weg.
Pagina: 1