Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] blokkeert elke uitgaande TCP verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 2.357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ik heb er al een paar keer eerder last van gehad alleen nu heb ik er genoeg van. Om de zoveel tijd weigert Vista elke TCP netwerkverbinding naar buiten. Het ene moment geen enkel probleem en opeens helemaal niks meer
ssh sessies naar een machine op mijn lokale netwerk
browsen richting het internet of lokaal.
newsgroepen bij xs4all
allemaal stuk zowel op IP als op dns naam

Als ik met putty (ssh client) een sessie probeer op te zetten naar mijn linux machine krijg ik onmiddelijk connection refused. Ik weet zeker dat het toegestaan is vanaf dit systeem gaat het zonder problemen namelijk.

Ik heb op die linux machine nu een capture programma draaien om te kijken of er uberhaupt wat binnenkomt en wonderbaarlijk genoeg zie ik dus wel een hoop UDP verkeer langskomen vanaf de Vista PC alleen helemaal niks van TCP. Klopt ook wel want een DNS resolving gaat dus prima alleen de TCP sessie daarna mislukt dus.

Ik heb dus het vermoede dat er een bug zit in de TCP stack van windows of in de driver van de nic. Als hij maar genoeg sessies over een aantal dagen heeft opgezet is het gewoon over tot ik reboot. Ik heb alleen geen zin meer om te rebooten. Ook de kabel eruit halen heeft geen zin. NIC is de onboard NIC van mijn Asus Mobo en is een Realtek 8169. Vista is de 32 bits home premium versie.
Iemand ervaring met dit probleem.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:29
Kun je proberen TSO uit te zetten op je adapter in je Vista systeem?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Oplossing event 4226 Vista! ?
/edit: start > run: eventvwr.msc :)

[ Voor 26% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 12-01-2008 15:32 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Keiichi schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 15:30:
Kun je proberen TSO uit te zetten op je adapter in je Vista systeem?
TSO?
wat doet dat ?

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
http://eventid.net/display.asp?eventid=4226&source=
Description TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
nee dat is het probleem niet. IK draai geen torrent programma's of iets dergelijks ud alle sessies worden gewoon netjes afgebroken. Ook met netstat zie ik niks vreemds staan.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:29
TCP Segement offloading. Stukje handling van TCP packets op de netwerk hardware om je CPU te ontlasten.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
ik zal eens kijken. Ik heb het idee dat het komt dat als ik zou moeten wrappen mbt uitgaande poortnummer als ik in totaal dus iets van 65000 sessies heb gehad dat dus niet gebeurt. ff kijken of ik ergens kan loggen op mijn linux bak als ik in de buurt komt van poortnummer 6000 ofzo. Net wel ff drivers geupgrade dus toch maar ff rebooten.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Vziw vindt dat "wrappen" van uitgaande port nummers niet plaats; ports worden hergebruikt zo gauw ze weer vrijkomen. Als er bij jou geen ports vrijkomen heb je een virus.

Wat Keiichi bedoelt is dat je in de properties van je NIC allerlei performance enhancements hebt; in ieder geval om te testen zou je die eens allemaal uit moeten zetten.

En je hebt natuurlijk de allerlaatste driver versie er al lang opstaan (6.201 van 1/1/08) ?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
sinds gisteren wel. Ik ging er van uit dat Vista die zelf zou updaten blijkbaarbiet dus ik doe wel altijd netjes mijn updates namelijk. Ik zal eens kijken of ik er achter kan komen welke poortnummers er allemaal gebruitk worden. Ik kan makkelijk in iptables zeggen dat elk SYN packet gelogd moet worden. Dan zie ik het zo.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
en weer hangt het hele TCP gebeuren. MSN blijft gewoon actief ik zie als laatste een sessie opgebouwed worden vanaf poort 61204 en thats it. Het kloterige windows zegt keihard connection refused maar ik kan nergens wat vinden in een van de logs. Er was toch zo'n tooltje op windows om je tcp sessie en dergelijke makkelijk te zien. netstat ken ik maar een iets geavenceerder tooltje.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:39

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik heb precies hetzelfde,heb btw ook dezelfde nic,mischien toch combi,hier helpt alleen een reboot,alle andere dingen heb ik al geprobeerd,ook die max tcp/ip sessies is niet de oorzaak helaas.
het gebeurd meestal tussen de 5 en 10 dagen hier.als je dus iedere dag je pc uitzet zal je er niet veel last van hebben gok ik.
alles wat op dat moment een aktieve sessie heeft zal inderdaad het blijven doen (hier meestal msn + ftp download)

[ Voor 15% gewijzigd door mrsar op 14-01-2008 20:06 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
yep reboot is hier ook het enige wat helpt. Ik heb vandaag wat fanatiek van een nieuwsgroep lopen downloaden dus nogal veel TCP sessies opgezet en opeens geen tcp verbinding meer. Ik zal eens een ander oud 100 mbit realtekje erin zetten kijken of die het ook heeft. Mischien ook eens hard een ander ip opzetten even kijken wat dat doet (zonder rebooten dan he). Ik denk niks omdat een ipconfig /release /renew ook geen nut heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door TrailBlazer op 14-01-2008 20:16 ]

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kun je wireshark op je linux doos aanzetten en kijken wat er terugkomt op die (poging tot) sessie?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
noppes draait al. De hele sessie komt niet binnen. Ik heb nu ethercap draaien wat al het tcp verkeer vanaf mijn vista bak captured en er komt als ik het probleem heb geen enkel TCP SYN pakket meer langs. MSN verkeer zie ik prima langskomen maar dat is het dan ook wel.
[Vista] Plotseling geen nieuwe TCP verbindingen meer

hier hadden ze er oog last van. Alleen niet echt een oplossing volgens mij

[ Voor 20% gewijzigd door TrailBlazer op 14-01-2008 20:27 ]

• mrsar

mrsar

ik heb gister nog wat rond gezocht,en bepaalde instellingen uitgezet onder mijn netwerk opties,een of andere mapping iets wat aanstond (2x) ipv6 had ik al uitgezet omdat ik daar iets over gelezen had,en dat is het dus niet.,nu dus wachten of het weer optreed binnenkort.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 14:03
Ik heb ook hetzelfde gehad op mijn Asus bord. Bij mij hielp het de NIC te disabelen in windows en dan weer de enablen en dan deed ie het weer. Ik heb snel een andere NIC gekocht naast de onboard en toen heb ik het probleem niet meer gehad.

Oplossing met nieuwe drivers of iets hielp bij mij in ieder geval helemaal niet.....

Vette shit!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
mijn moederbord is ook van asus volgens mij. Ik zal eens een realtek 100 mbit proberen.

• mrsar

mrsar

hmm uitschakelen v/d discovery heeft niet gewerkt,had het net weer.
tijdens het scrollen v/d eventviewer kwam ik het volgende tegen :
The service temporarily stopped publishing because of a power event.
hier na allemaal dhcp errors etc.
nu ben ik verder gaan zoeken en kwam ik dit voornamelijk tegen bij mensen die hun pc uit sleep/hibernate haalden en geen verbinding meer kregen,lijkt dus iets met elkaar te maken te hebben...maar ik heb dat allemaal uitstaan,ook in device settings op de kaart zelf (save power,turn off) zal ook eens kijken of ik nog ergens een aparte netwerk kaart heb liggen om te testen,lijkt erop dat de kaart mischien heel even uitgeschakeld wordt oid en de kluts kwijt raakt.

wie weet heeft iemand er wat aan en vind iemand iets :)

Information 17-1-2008 19:59:52 ResourcePublication 102 None
The service temporarily stopped publishing because of a power event.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ik heb het gewoon tijdens het browsen in een keer is het over.

• mrsar

mrsar

TrailBlazer schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 08:52:
Ik heb het gewoon tijdens het browsen in een keer is het over.
ja dat heb ik dus ook,maar ik heb dus in the eventvwr gekeken op het moment van uitvallen.
ik weet dat opeens het bericht komt van : page cannot be displayed , je huidige sessies open blijven,je geen nieuwe kan starten maar wel kan pingen ;)
ik kom dus btw zelfs niet op de http van me routertje.

[ Voor 6% gewijzigd door mrsar op 18-01-2008 10:45 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
nee ik ook niet elke tcp sessie gaat mis. Mijn volgende stap is wireshark even te installeren en kijken of er wel iets gebeurt of zelfs dat al helemaal niet.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

vista 32 bit of vista 64 bit?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57
Hebben jullie IPv6 aan of uit staan? Heb ik direct na installatie van Vista uitgezet. Ik heb een MSI moederbord met onboard gbit NIC. Geen last van wegvallende verbinding hier. Ook niet wanneer mijn pc een uptime heeft van een dag of 6.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
32 bits vista.

IPV6 staat aan maar mijn netwerk is dan ook ipv6 enabled 8) :7

• mrsar

mrsar

64bit , had ipv6 uitstaan,maar nu weer aangezet aangezien dat het niet is.krijg steeds meer het idee dat het te maken heeft met de onboard nic

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TrailBlazer schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:56:
Ik zal eens een realtek 100 mbit proberen.
En maakt dat verschil uit? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
sorry ik werd ziek dus ik heb hem nog niet vervangen. Ik heb nu wel ff wireshark aangezet op vista kijken wat die doet. Het lijkt er trouwens niet op dat poorten worden vrijgegeven door vista. Ik zie alleen maar steeds hogere poortnummers gebruikt worden. We zullen zien wat het wordt. In ieder geval prettig dat ik niet de enige ben met deze problemen.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Inderdaad net weer het probleem weer bij tcp poort nummer 61102

• mrsar

mrsar

mischien eens mailtje naar MS ofzo? mischien kunnen ze je een wat gerichtere kijk bieden met deze info

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ik wil het inderdaad wel eens gaan proberen. Ik heb een volledig legitieme vista dus ik heb vast wel wat rechten denk ik zo. Hmm je hebt dus maar 90 dagen sinds registratie. Ik kan het wel eens vragen op mijn werk zitten massa's Microsoft mensen dus die moeten ook een case aan kunnen maken lijkt me.

[ Voor 41% gewijzigd door TrailBlazer op 20-01-2008 20:21 ]

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10 15:23
Nog geen oplossing/nieuws?

Ik heb hetzelfde namelijk. Erg apart, de bestaande connecties als torrents, downloads etc. blijven bestaan alleen opeens kan er niets meer. Geen browser geen network share etc.
Ik dacht eerst dat het aan mijn nieuwe telfort ADSL abbo lag dus router resetten etc. maar ik merkte al snel dat dat niet werkte en dat de internet connectie het op een andere pc wel gewoon deed.
Rebooten helpt idd, ook gewoon even wachten helpt ook, als je een tijdje van je pc weggaat en weer terugkomt doet hij het soms weer. Geen pijl op te trekken hoe lang, soms 5 min soms 2 uur.

Overigins heb ik ook een Realtec onboard nic. en via windows update de drivers geupdate...

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Nee ik heb een paar keer moeten rebooten de laatste tijd omdat ik wat problemen had met mijn netwerk/firewall.

• xer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01-2022

xer

Ik heb een soortgelijk probleem gehad, het plots verbreken van de verbindingen naar verschillende Samba shares, dit steeds na een zelfde tijd (ca 15min)
In de event logs was de volgende melding
"Het publiceren is tijdelijk onderbroken vanwege een energiegebeurtenis."
of in het engels,
"The service temporarily stopped publishing because of a power event.".

Na lang zoeken.
Het volgende geprobeerd.

net config server /autodisconnect:-1

Dit zou alleen effect moeten hebben voor shares die als server worden opgezet.
Maar na deze actie was het probleem weg ;) , dus heeft het ook effect voor Vista-clients. :?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Dat lijkt een ander probleem te zijn. Bij ons werkt echt geen enkele nieuwe TCp connectie meer.

• DaMayan
Mijn hoop ligt toch wel een beetje op SP1.
Als dat niet werkt ga ik misschien een downgrade naar XP weer overwegen...

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11 07:00
Ik heb dat zelf ook wel eens gehad, en dat bleek te komen door een process wat dan draaide.
Helaas weet ik niet meer welk process dat was, maar als je even een lijstje post schiet het me misschien weer te binnen.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
ik heb ondertussen TCP offloading uitgezet en weer ging het vrolijk mis met alle uitgaande TCP sessies. Binnenkort komt mijn ouwe trouwe 3com pci nic vrij die er maar eens inzetten.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

In When you try to connect from TCP ports greater than 5000 you receive the error 'WSAENOBUFS (10055)' staat hoe je het portnummer voor user applicaties kunt verhogen naar max 65534, maar dat gaat in jouw geval niet veel helpen. Wat wèl interessant is, is de
Note
An additional TCPTimedWaitDelay registry parameter determines how long a closed port waits until the closed port can be reused.
Dat brengt je hier. TCPTimedWaitDelay staat default op 240 seconden, is maximaal 300 en minimaal 30 seconden. 'k Zou 'm eens op 30 (0x1E) zetten en kijken of het probleem vermindert.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• DaMayan
Het is bij mij idd met SP1 opgelost.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Hmm is die nou al officieel uit en gaat die mat automatic upates mee. Vanmiddag even kijken dan.

Verwijderd

Is er ondertussen al een oplossing voor dit probleem? Bij mij gebeurt dit namelijk ook om de haverklap... :(

• Raymondv.R.
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-10 10:06
Probeer eens in je explorer onder extra>internet opties>verbindingen>LAN-instellingen het vinkje weg te halen bij "Een proxy server voor het LAN-netwerk gebruiken".

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
dat maat geen fuck uit. Het gaat ook op voor SSH sessies. Verder geen oplossing voor mijn vista PC is al een half jaar stuk :p

• Raymondv.R.
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-10 10:06
Oké, wanneer ik nieuwsgroepen gebruik werkt mijn TCP op vista soms ook opeens niet meer. Pas viel me op dat de proxy server spontaan geenabled stond, uitzetten is bij mij de oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Raymondv.R. op 26-05-2009 21:50 ]

Pagina: 1