Ik heb hier al eerder een topic over geopend maar dat had een verkeerde titel en was een beetje rommelig geworden dus ik probeer het gewoon overnieuw. Ik ben al weken, op dit moment ook, met Microsoft Support aan het mailen maar die hebben tot nu toe ook niets constructiefs geholpen dus ik vertrouw op de expertise van de GoT-bezoekers 
(relevante) PC-specificaties
Na een onbepaalde tijd en tijdens het wel én niet gebruiken van de computer valt mijn netwerkfunctionaliteit half weg. Specifieker: TCP verbindingen worden niet meer opgezet. Als ik met wireshark kijk wat programma's zoals putty, ftp en firefox doen dan zie ik een aantal SYN-pakketjes verstuurd worden, maar waar hier normaal gesproken ACK-pakketjes terug moeten komen, komt nu niks en dus geven de applicaties een timeout.
De storing treedt als ik moet gokken ongeveer elke 24 uur op. Aangezien de computer 24/7 aanstaat merk ik dit steeds.
Wat heb ik al geprobeerd
Ik heb hier nu al sinds de installatie van Vista (begin augustus) last van, en kan het probleem alleen oplossen door een reboot van de computer. Ik heb meerdere computers via een router (Edimax BR6104) aangesloten die Windows XP SP2 draaien en die werken prima.
edit: In de eventviewer zijn geen netwerk-gerelateerde meldingen te vinden
edit2: Ik heb de autotuning-feature in de tcp-stack uitgeschakeld, wellicht helpt dit iets.
(relevante) PC-specificaties
- OS: Windows Vista Business incl alle updates van windowsupdate.microsoft.com
- Netwerkkaart: Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (geïntegreerd op de Asus P5W DH Deluxe) met laatste, door Microsoft gesignde drivers.
- Moederbord: Asus P5W DH Deluxe met laatste, door Microsoft gesignede drivers
Na een onbepaalde tijd en tijdens het wel én niet gebruiken van de computer valt mijn netwerkfunctionaliteit half weg. Specifieker: TCP verbindingen worden niet meer opgezet. Als ik met wireshark kijk wat programma's zoals putty, ftp en firefox doen dan zie ik een aantal SYN-pakketjes verstuurd worden, maar waar hier normaal gesproken ACK-pakketjes terug moeten komen, komt nu niks en dus geven de applicaties een timeout.
De storing treedt als ik moet gokken ongeveer elke 24 uur op. Aangezien de computer 24/7 aanstaat merk ik dit steeds.
Wat heb ik al geprobeerd
- Gebruiker uitloggen en inloggen
- LAN-verbinding uit- en inschakelen
- Op een commandoprompt uitvoeren: 'ipconfig /release' gevolgd door 'ipconfig renew', 'ipconfig /flushdns', 'route -f', 'arp flush'
- Met msconfig alleen de microsoftservices laten starten
- IPv6 uitgeschakeld
- Windows Firewall uitgeschakeld (en Live Onecare gedeïnstalleerd)
- Geen andere virusscanners of beveiligingssoftware geïnstalleerd
- Pingen naar hosts, inclusief DNS resolven, pingtijden zijn prima
- Traceroute werkt ook prima, geen packetloss te zien.
- TCP-verbindingen die tijdens de storing al opgezet waren (zoals een met een server verbonden IRC-client of MSN Messenger) blijven in stand, en werken prima.
Ik heb hier nu al sinds de installatie van Vista (begin augustus) last van, en kan het probleem alleen oplossen door een reboot van de computer. Ik heb meerdere computers via een router (Edimax BR6104) aangesloten die Windows XP SP2 draaien en die werken prima.
edit: In de eventviewer zijn geen netwerk-gerelateerde meldingen te vinden
edit2: Ik heb de autotuning-feature in de tcp-stack uitgeschakeld, wellicht helpt dit iets.