• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 07:49

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Na jaren een CRT te hebben gehad deze weggegeven en een SyncMaster 205BW aangeschaft. Deze is aangesloten via DVI op een Geforce 9600GT. Vista is up to date evenals nVidia drivers en motherboard drivers.

Deze config deed het uitstekend op mijn CRT en ik moet zeggen nu met de Samsung zijn de kleuren mooier, beeld groter, gamen leuker enz.. Behalve film kijken! DVD rips, DivX, MP4 enz. zijn allen rafelig, blokkerig, lichtflitsen? en doorheen, beeld onrustig enz.. En met originele dvd's? ook onrustig beeld, en duidelijke hele kleine lijntjes!

Mijn vraag is: is VLC player (want die gebruik ik dus) geen goede player voor op een LCD? Of is de gebruikte (native) resolutie van 1680x1050 (op 60mhz) eigenlijk toch te hoog gegrepen?

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

Verwijderd

Je bedoelt met de laatste zin dat je de films full screen draait en niet op de native resolutie (in een window)?

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 19:05:
Je bedoelt met de laatste zin dat je de films full screen draait en niet op de native resolutie (in een window)?
klopt! aanvulling; Ook wanneer streaming media aan het bekijken ben dan zie ik het zelfde effect dat wanneer je tv kijkt en de camera is gericht op een computer (TFT) scherm! dus er loopt een soort van balk door het scherm van onder naar boven?

[ Voor 33% gewijzigd door jefjef op 03-11-2008 15:03 ]

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
iemand een tip?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Altijd handig om even te lezen: Wikipedia: Anti-aliasing en Wikipedia: Screen tearing
Tearing op mijn LCD kan je ook even doornemen

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Naar wat ik verder heb gelezen zal ik buiten je verwijzingen doornemen (dank je!) ook de andere dvi ingang van de kaart proberen..

Verwijderd

Heb je het ook toevallig geprobeert om met windows media player dvd's af te spelen,?
of je het zelfde probleem heb als met VLC player

ik hoop dat je der mee verder komt;)

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-05 22:30

superblaag

Mooi spul hoor!

Is het niet gewoon zo dat de reso van het scherm hoger is dan van een "gewone" tv en daarom minder mooi is.
Films op dvd zijn op mn breedbeeld tv mooi maar op mn 2223nw ook gewoon lelijk.
Opgenomen op film -> digitaal verwerkt naar dvd -> oprekken naar 20" of 22" geeft toch een soort van "ruis".

Check een animatie film zoals Kungfu panda op blueray of google naar "elephants dream" en die zullen erg mooi op je scherm zijn!
Dit omdat deze soort 100% digitaal gemaakt zijn.

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Als ik met MS media player dvds afkijk dan zijn deze wel scherper. Ik denk dat het ook aan de kwalitiet van de films lig. een svcd wordt prachtig mooi weergegeven op de crt maar heel slecht op mijn samsung. Volgens mij om dat de tft standaard heeft van 60mhz maar ik op de crt deze films bekijk op 80mhz?

Verwijderd

Waar haal je toevallig je films verdaan?

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 01:11:
Waar haal je toevallig je films verdaan?
uit de verschillende krochten van het net ;)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde op mijn 226BW, maar dat is enkel bij mindere kwaliteit films, o.a. 45 minuten tv series van 300MB
DVD films zijn prima af te spelen zonder flitsen e.d. (maar niet met de nieuwste VLC player ik gebruik daar een oudere versie voor)

Verwijderd

jefjef schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:46:
[...]

uit de verschillende krochten van het net ;)
Want het kan ook aan de torrent liggen die je binnenhaald, Want daar doen ze vaak slechte kwalitiet films en serie uploaden dan denk je vaak het aan je pc ligt

wat je ook kan proberen is met een andere dvd programma afspelen, moet je even surfen op google.nl

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:32:
[...]

Want het kan ook aan de torrent liggen die je binnenhaald, Want daar doen ze vaak slechte kwalitiet films en serie uploaden dan denk je vaak het aan je pc ligt

wat je ook kan proberen is met een andere dvd programma afspelen, moet je even surfen op google.nl
Ik moet zeggen media player classic geeft een beter kwaliteit. Had altijd gedacht dat VLC de beste was.

Verwijderd

jefjef schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:26:
[...]

Ik moet zeggen media player classic geeft een beter kwaliteit. Had altijd gedacht dat VLC de beste was.
Hoeft niet hoor, Wat heb jij toevallig de laaste versie van VLC?

Wat ook nog kan doen is de paar versie terug nemen want veel mensen hebben last van die laaste versie VLC

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:23:
[...]

Hoeft niet hoor, Wat heb jij toevallig de laaste versie van VLC?

Wat ook nog kan doen is de paar versie terug nemen want veel mensen hebben last van die laaste versie VLC
Ja ik heb de laatste versie omdat de changelog aangeeft dat deze geschikt is voor Vista, maar bedankt voor de tip ik ga een paar versies terug uitproberen.

Pagina: 1