Toon posts:

Nieuwe PC samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag, ik ben nieuw bij deze website, ben hier beland omdat ik een monster pc wil samenstellen tot max 1000 Euro (ietsje erboven mag nog wel)

Zelf ben ik geen held hierin en vroeg mij af of er mensen zijn met goede suggesties.

Ik had zelf een beetje rond gekeken en kwam tot deze configuratie:

-AMD Phenom X4 9950
-Club3D 4870 1GB GDDR5 OC
-OCZ Gold 8GB (2x4GB) - 800MHZ
-Hitachi 7K500- 500GB 7200 RPM
-ASrock A770 Crossfire
-Sharkoon Rebel12 Value Black (big-tower)
-OCZ StealthXStream 700W
-Vista home 64-bit (wilde eigenlijk XP vanwege grote memmory gebruik / maar weet niet of die in 64-bit beschikbaar is??)
-Geluidskaart?? wat voor kaart zal ik hierin zetten?
Ik zit nu dus te twijfelen of ik hier een knappe configuratie neerzet, vooral kijkend naar Processor / geheugen / videokaart.

Is het voor mij bijv. handig om de 1GB versie videokaart te nemen of gewoon de 512MB versie, en zal ik de AMD Phenom X4 9950 of de Intel Core™ 2 Quad Q9550. En ik zit te twijfelen bij het geheugen, ik kreeg een opmerking dat boven de 800Mhz de geheugen niet voldeet aan JEBEC-waarde ofzo, en dat ie dan op 800 MHZ zou draaien, en dan zit ik ook aan het type / hoeveelheid te twijfelen. kan ik beter boven de 1000mhz zitten en 4GB of gewoon 8GB etc.

Alle hulp word gewaardeerd

Met vriendelijke groet,

Sjon

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met het Best Buy Guide topicoverzicht en Ik wil een nieuwe PC kopen, welke?. Daarmee kun je zelf verder gaan :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Je weet niet of er wel Windows Xp X64 bestaat? :P Misschien eerst ff Googlen?

Als je 'die' gaat gebruiken heb je zelfs aan 2x1gig genoeg.

[ Voor 30% gewijzigd door pcgek op 02-11-2008 14:07 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-04 22:36
Als je 8GB koopt dan hoef je je geen zorgen te maken over Vista's geheugen verbruik. :)

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 21:13

Dani86

AeroGeek

Ik zou gaan voor een Q6600, en dan een ASRock P45 bord ( hele goede bordjes ). XP is wel degelijk in 64bit verkrijgbaar. En 8GB RAM is echt zwaar overkill. 4GB is al overkill imho.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ik zou gewoon Vista draaien, de ATi drivers zijn beter onder Vista dan onder XP... Daarnaast komen er steeds meer DirectX10.1 games uit. Met 4GB moet je alles perfect kunnen draaien onder Vista.

Geluidskaart hoeft niet per se, aangezien je gewoon onboard geluid hebt. Maar mocht je echt een gamer zijn en snufjes zoals EAX5.0 willen dan kan ik je de Creative XtremeGamer aanraden. Wel de OEM versie kopen, die is geloof ik 20 euro goedkoper, en aan die cd's mis je toch niks.

Qua CPU is het wel prima, misschien een 45nm Intel Quadcore kopen, die zijn enorm snel. Je kunt ook overwegen om te wachten op de Intel Core i7, op 17 November komen er 3 nieuwe modellen uit, waaronder 1 betaalbare van rond de 280 euro. Hoe duur de moederborden worden weet ik dan weer niet, misschien valt het buiten je budget.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke hardware je moet kopen is iets dat je prima zelf kunt beslissen. Zie PMG FAQ en CSL FAQ

Omdat we geen boodschappenlijstjes toestaan op GoT gaat deze op slot.

Overigens is crossposten niet gewenst, je had dit topic ook al in CSL staan: Nieuwe PC samenstellen

[ Voor 23% gewijzigd door TERW_DAN op 02-11-2008 14:21 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.