Toon posts:

ATI of Nvidia videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart voor mijn pc. Zelf heb ik niet veel verstand van videokaarten.
Mijn budget is rond de 80 a 90 euro, en heb voor dat geld de onderstaande kaarten gevonden:

De Asus EN8600GT SILENT/HTDP met 512MB http://www.alternate.nl/h...kaarten&l2=PCIe&l3=NVIDIA

Of

Club 3D HD3850 ook met 512MB http://www.alternate.nl/h...he+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI

De specs van mijn PC:

Packard Bell Istart J9200
Intel Core 2 Duo E4300 1.8GHz
2GB DDR2(=max)
nu nog een nvidia 7500LE

Graag zou ik jullie meningen over deze kaarten willen weten, of eventueel een alternatief dat bij mijn budget past.
Verder zou ik graag willen weten of mijn standaard voeding nog voldoet als ik een andere videokaart monteer. Ik zag namelijk dat de ATI kaart zo'n 110 watt verbruikt.

Alvast bedankt voor de moeite

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt het beste beginnen met **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? door te nemen. Daaruit kun je de tips halen waarmee je zelf aan de slag moet gaan, en dan kun je zelf de beslissing nemen.

Aangaande je voedingvraag: je zegt niet wat voor voeding je hebt, dus dat wordt kristallen bol-werk. Maar ook daarvoor is een topic waarmee je zelf de beslissing kunt nemen: Welke voeding heb ik nodig? Deel 20

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 01-11-2008 01:38 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Als je wat benchmarks opgezocht had, had je gezien dat de HD3850 rondjes om de 8600GT rent. Ik zou als ik jou was ook een HD4670 overwegen. Deze is ongeveer even snel als de HD3850, maar van een nieuwere serie, met voordelen als betere AA performance, minder stroom verbruik etc.

Eigenlijk wordt hier op tweakers wel verwacht dat je dit soort dingen zelf kunt uitzoeken en daarom zijn dit soort topics officieel niet toegestaan.

specs

• Bardirella
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-01-2023

Bardirella

What! Are you crazy?

met de link die gambieter voorstelde, zal je al een heel pak wijzer worden Oudenaarde...

Nu weten we hier niet wat je met je nieuwe graka wilt uitspoken... Ga je (veel) gamen of niet? Zo ja op welke resolutie? Wat is voor jou nog belangrijk aan een grafische kaart?

Nu ja: als ik de rest van je systeem bekijk zal je wellicht niet al je zware games spelen (als dat al überhaupt de bedoeling is).

De door jou genoemde kaartjes zijn wel leuk, maar al wat verouderd en eigenlijk heb je voor hetzelfde geld betere en nieuwere exemplaren te koop.

Voor 80-90 eurootjes heb je bv.

- een ATI HD 4670 (aanrader)
- een nVidia 9600GSO (ook leuk)

Beide presteren ongeveer hetzelfde.

Uiteraard zoals gambieter al stelde weten we niet over welke voeding je beschikt, maar een HD 4670 bv. verstookt maximaal een 60-70 watt (ergens in die grootorde), dus heb je geen al te zware voeding nodig. We spreken dan richting 350-400 watt, uiteraard liefst van een degelijk merk (bv. Antec).

Hopelijk kon ik je hier wat wijzer mee maken.

Groeten, Bart

E7200-Asus-HD 4670 OC compo-640 HD Spinpoint-4Gb DDR2 800 OCZ-Antec Sonata Plus 550W

Verwijderd

Topicstarter
|:( Ik heb inderdaad niet goed gezocht naar andere topics.
Bedankt voor de links en de info, ik ben er weer wat wijzer van geworden.

@Bardirella

Bedankt voor je tip. Heb een HD4670 gevonden voor hetzelfde geld (http://www.alternate.nl/h...he+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI)

Ik dacht aan de hand van het nummer dat de 3870 beter zou zijn, maar wel ouder. De snelheid van het geheugen is sneller dan de 4670, maar de snelheid van de chip is weer lager.

Ik speel nu games zoals FIFA2009 en Farcry2. In principe kan ik de spellen gewoon spelen met de kaart die ik nu heb, maar Het ziet er niet echt mooi uit. Brothers in arms kan ik bijvoorbeeld helemaal niet spelen.
De videokaart wordt ook aangesloten op de TV, dus die HDMI aansluiting op die ASUS HD4670 is ideaal.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Hier zijn inderdaad al virtuele boekdelen volgeschreven. Gewoon je eisen (zowel qua performance als qua hitte/verbruik, budget en evt andere zaken) goed op een rij zetten en reviews, benchmarks en ervaringen van anderen in het licht van die eisen lezen. Als je eisen duidelijk genoeg geformuleerd zijn komt er vanzelf uitrollen wat het beste voor jou is.

'Geen verstand' hebben los je namelijk maar op een manier op :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.